Journalist houdt agent staande

Auteur Topic: Journalist houdt agent staande  (gelezen 14207 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

Karim

• Gast
Reactie #40 Gepost op: 2 juni 2006, 03:31:36
Het verhaal van de bewuste motoragent lijkt mij dan ook gewoon een overtreding, die ze overigens regelmatig begaan, zoals JVO ook omschrijft even lichten aan om in geval van foto de discussie te vermijden.

Maar wie denk je nu dat 't beter weet ? Iemand van buitenaf of iemand die daadwerkelijk als politie-agent werkt, en dus ook de opleiding tot agent heeft gevolgd, en daardoor dus ook zeker weet welke regels/vrijstellingen er zijn.

Dat jij op je werk met brancherichtlijnen (waarbij ik bij jou eerder denk aan de brandweer als de politie) is fijn, maar ik ga er toch echt wel van uit dat 'n agent het zelf wel beter weet....

ltdoka

• Gast
Reactie #41 Gepost op: 2 juni 2006, 06:05:29
Karim

Je hebt gelijk al weten velen dat dat niet zo is maar, voor jou gemoed jongen je hebt gelijk

Bart S

• Gast
Reactie #42 Gepost op: 2 juni 2006, 09:04:01
De agent ging een gesprek/woordenwisselling aan met onze journalist. Conclusie: Hij was niet met een opdracht bezig anders was hij wel door gereden. Als je trouwens woorden kan wisselen met een journalist hoef je ook niet met OGS door rood licht te rijden.

Dat begrijp ik, maar het gaat mij om het moment ervoor. Laat ik het anders formuleren: als ik een politieauto of motor z'n OGS aan zie zetten en door rood zie gaan heb ik nooit de neiging om daar nu eens achteraan te gaan om te vragen of dat nou allemaal wel legaal was. Ik vraag me dus af waarom de betrokken journalist die beslissing nam, dat snap ik echt niet. Dan sta je bij mij al met 1-0 achter.

GN-5159

• Forum gebruiker
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #43 Gepost op: 2 juni 2006, 09:31:26
Journalist kan beter baan opgeven en solliciteren bij de RR. Kan hij zich volledig uitleven in onderzoeken naar rechtmatig en wetmatig optreden van blauwe collega's....

Get a life.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A

Karim

• Gast
Reactie #44 Gepost op: 2 juni 2006, 10:46:05
Karim

Je hebt gelijk al weten velen dat dat niet zo is maar, voor jou gemoed jongen je hebt gelijk

Nee, JVO en de andere forumagenten, die hebben gelijk. Ik herhaal alleen hun woorden.

Wie weet beter hoe een brand geblust wordt, een buitenstaander of een brandweerman ?
Wie weet beter welke bevoegdheden en ontheffingen de politie heeft (met en zonder OGS), een buitenstaander of een agent ?

Zo simpel is het.

Dat jij zo eigenwijs bent en het allemaal beter denkt te weten als de politie zelf is niet mijn probleem....

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #45 Gepost op: 2 juni 2006, 14:43:11

Dat jij zo eigenwijs bent en het allemaal beter denkt te weten als de politie zelf is niet mijn probleem....

niet om lelijk te doen, maar ik denk dat je nu zelf tegen beter weten in door gaat, een agent zou inderdaad moeten weten waar hij/zij zich aan te houden heeft, waarschijnlijk weet hij/zij dat wel, hoewel ik er velen ken die niet op de straat dienst zitten, maar ook degene die er wel op zitten, en wel regelmatig met ogs moeten rijden, maar zich er eigenlijk niet druk over maken en doen wat hun ingeeft, goed of fout, waarschijnlijk een stukje beroepsdeformatie, wat ik me ook wel weer voor kan stellen.

patat of pizza halen en dan met alleen blauw tegen het eenrichtingsverkeer in rijden komt nog regelmatig voor (politie), toch zonde als het eten koud wordt.
Nemo me impune lacessit

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #46 Gepost op: 2 juni 2006, 16:29:25
Ik vind het allemaal een beetje gezwam. Ik ben er niet bij geweest en kan niet oordelen. Vraag me alleen af wie hij wel denkt dat die is om een agent op zijn rijgedrag aan te spreken terwijl die zelf al bij voorbaat de regels overtreed op het moment dat hij de agent achterna rijd.

Persoon in kwestie lijkt me eerder een persoon die graag in de belangstelling staat. Wat mij betreft opzouten met die gast. En geen aandacht aan besteden. daar kicken dit soort gasten alleen maar op.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

ltdoka

• Gast
Reactie #47 Gepost op: 2 juni 2006, 17:16:54
Nee, JVO en de andere forumagenten, die hebben gelijk. Ik herhaal alleen hun woorden.

Wie weet beter hoe een brand geblust wordt, een buitenstaander of een brandweerman ?
Wie weet beter welke bevoegdheden en ontheffingen de politie heeft (met en zonder OGS), een buitenstaander of een agent ?

Zo simpel is het.

Als er een eigenwijs is ben jij het want zelfs als je gelijk krijgt (ten onrechte maar dat hebben JVO en ik even via PM aan elkaar uitgelegd) zul je door mekkeren maar troost je Karim je hebt helemaal gelijk  :-\

Karim

• Gast
Reactie #48 Gepost op: 2 juni 2006, 17:41:05
Als er een eigenwijs is ben jij het want zelfs als je gelijk krijgt (ten onrechte maar dat hebben JVO en ik even via PM aan elkaar uitgelegd) zul je door mekkeren maar troost je Karim je hebt helemaal gelijk  :-\

In mijn hechte vriendengroep zitten toevallig ook 2 agenten, dus ik heb die discussie al duizende malen gevoerd.
Die motoragent mag/mocht voor uitvoering van zijn taak even dat rode licht meepakken, met of zonder OGS. Zolang 't maar voor de uitoefening van z'n taak was.

Wellicht zag iets/iemand (langs)rijden en wou ie dat even van dichterbij controleren, en dat is zijn goed recht als agent. En daar hoeft ie zich echt niet over te verantwoorden tegen een of andere mediageile journalist met 'n grote mond.

Maar wat nu 't leuke van zo'n discussiebord op internet is is dat je beide 'n andere mening mag hebben, en dat je ook beide mag/kan denken dat jij degene bent die gelijk heeft, wat dat denken we allebei dus.

Maar om dan met opmerkingen te komen als "ja hoor, troost je je hebt helemaal gelijk jong" en dat soort dom commentaar maken je in mijn ogen maar 'n zielig figuur.

Goed, we denken allebei dat we gelijk hebben, mag toch op zo'n internetforum ? Maar laat die domme opmerkingen dan weg.

Rémon Duivestein

• Gast
Reactie #49 Gepost op: 2 juni 2006, 17:47:14
als ik het zo lees...

dan zijn die blaaauw blaauw en sirenetjes nutteloos.. dus kunnen ze er eigelijk vanaf gehaald worden... want ze mogen toch door rood?  ;D