Statement

Auteur Topic: Statement  (gelezen 4319 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Target77

• Gast
Reactie #20 Gepost op: 7 juni 2006, 20:26:10
Moet toegeven dat het een beetje lijkt op prijsschieten.....  ;)

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #21 Gepost op: 7 juni 2006, 22:12:07
wat erachter zit en niet duidelijk is, waarom ze stoïcijns doorvraagt

ik ben studente gegradueerde en de orthopedagogie en ik moet voor school een vraag, of iets waar je de mening van anderen wilt, op forum plaatsen.

Duidelijk toch!
De uitleg waarom ze de vragen stelt heeft ze allang gegeven!
  Ta

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #22 Gepost op: 7 juni 2006, 22:14:41
Ik wil weten hoe jullie denken van het feit dat jongeren die criminele feiten gepleegd hebben, vrij kunnen rond lopen en risicio's vormen voor de maatschappij, omdat er geen plaats meer is in jeugdgevangenissen.

Ja,je kan moeilijk blijven bijbouwen om de crimineeltjes op te sluiten...
Ik zou ze liever van de straat hebben,maar geen plek is geen plek.

Ga hoogstens terug in de tijd en creëer een soort van strafkamp ofzo,dat bestaat in Polen nog,dus waarom niet hier.
  Ta

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #23 Gepost op: 7 juni 2006, 22:17:01
Wat vinden jullie van het feit dat jongeren met gedragproblemen in jeugdgevangenissen zitten en niet de gepaste begeleiding krijgen om terug in de maatschappij te integreren.

Gedragsproblemen die dus gevolgen voor de buitenwereld hebben??

Als ze gedragsproblemen hebben die zich dus in criminaliteit uiten vind het het een prima begin om ze in de cel te plaatsen. Na verloop van tijd kan daar dan gepaste begeleiding aan toe gevoegd worden.

Als het gaat om jongeren met gedragsproblemen die niet de criminele kant op gaan,maar in de cel komen omdat ze onhandelbaar zijn,dan ben ik het daar niet mee eens.
  Ta

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #24 Gepost op: 7 juni 2006, 22:22:42
ok,
helemaal iets anders dan: Euthanasie bij kinderen, bent u daar voor of tegen en waarom?
Ik denk dat daar toch wel en mening kan gevormd worden?

Moeilijk...

Over welke leeftijd gaat het...
Bij een pasgeborene waar van begin af aan blijkt dat er vanalles ernstig fout zit is het misschien "makkelijker" voor ouders en artsen om dat te overleggen. De keuze voor euthanasie zou ik in dit geval begrijpen.

Een kind wat door een ongeval o.i.d er ernstig aan toe is en niet meer te 'redden' valt maakt de keus misschien ook "makkelijker". In dit geval zou ik een keuze voor euthanasie ook begrijpen.

Maar een kind met een handicap,lichamelijk of geestelijk,die verder gezond is,alleen bijna geen leven heeft door de handicap....lastig.
In zo'n geval zou ik er denk ik toch tegen zijn.

En "makkelijk" is een verwoording voor mij. Het is nooit makkelijk voor een ouder of een kind,maar ik heb het woord hier gebruikt om duidelijk te zijn.
  Ta

Michelle1983

• Gast
Reactie #25 Gepost op: 7 juni 2006, 22:32:52
Wat vinden jullie van het feit dat jongeren met gedragproblemen in jeugdgevangenissen zitten en niet de gepaste begeleiding krijgen om terug in de maatschappij te integreren.

Als het feit dat ze in jeugdgevangenissen zitten, het gevolg is van het plegen van strafbare feiten dan heb ik er in principe geen problemen. In een aantal gevallen zou de PIJ-maatregel dan beter passen, maar oké. Gaat het om jongeren met gedragsproblemen die in jeugdgevangenissen zitten in afwachting op een passende plek voor opvang, dan is dat uiteraard een groot probleem. Gezien de capaciteit van de psychiatrische gezondheidszorg (daar komt het dan meestal op neer), is het voor het moment echter onvermijdelijk. In het geval men dan een gevaar vormt voor zichzelf, anderen of goederen (volg nu wel heel erg het wetboek van strafrecht) dan heb ik er niet zo'n moeite mee, zolang het maar een tussenoplossing is.

Michelle1983

• Gast
Reactie #26 Gepost op: 7 juni 2006, 22:38:44
Euthanasie bij kinderen, bent u daar voor of tegen en waarom?

Het is geen stelling die met een eenvoudig voor of tegen te beantwoorden valt. Zolang volgens vaste regels uitgevoerd, op basis van een aantal criteria en met second opinions e.d. (zie het protocol van het UMCG) dan ben ik in principe er niet tegen. Het gaat dan echter wel om pasgeborenen. Bij oudere kinderen waar door terminale ziekten c.q. gevolgen van bijvoorbeeld een ongeval eigenlijk dezelfde situatie ontstaat die bij volwassenen euthanasie "rechtvaardigt", ben ik er in beginsel ook niet op tegen. Echter voor oudere kinderen met een niet-terminale ziekte, een aangeboren lichamelijke of geestelijke handicap of een later ontstane handicap die verder niet leidt tot een uitzichtloze situatie (zoals wel is een lang coma), ben ik tegen euthanasie.