rooster

Auteur Topic: rooster  (gelezen 3957 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Gepost op: 14 juni 2006, 14:01:47
Ik vroeg me af hoe een rooster voor een ambulancechauffeur er gemiddeld uit ziet over een maand bijvoorbeeld.

dus als een chauffeur hier op zou willen reageren zou ik er blij mee zijn   ;D

kan er dan ook bij komen te staan welke regio je werkt

alvast bedankt




Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2006, 14:40:24
Wij, AHV Haarlem, hebben een 21 weeks rooster. Daarin staan 14 dag nacht combinaties, => D1 (7.00 - 14.00) gevolgd door N1 (22.00 - 7.00) of D2 (7.30 - 14.30) gevolgd door N2 (22.30 - 7.30). Dat alles op "1" dag. Deze dienst doe je 1 keer per 7 x 24 uur, dus verschuift telkens per week 1 dag.

Verder hebben we meerdere aanvangstijden op dag en avond. Dag diensten vangen aan op 7.30, 8.00, 8.30 B-dienst, 9.00, 9.30, 10.00. De avonddiensten starten om 14.00, 14.30, 15.30 en duren allemaal 8 uur. En dan speciaal in het weekend ook nog eens een dienst van 12.00 tot 20.00.

Wees creatief en rommel wat met dat rooster, gochel met nummers en cijfers. Vergeet niet twee ROP (lesdagen) in die 21 weken te proppen en ook nog twee R-weken (reserve). En dan ben je er wel.

RR (voor mij alleen maar avond en nachten)
Elke hulpverlening start met communicatie.


seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #2 Gepost op: 14 juni 2006, 16:16:22
dag rescue ranger,

alvast bedankt voor het antwoord

hoeveel dagen werk je dan bijv per week tijdens eens fulltime dienstverband (36 uur)

is dat dan ochtend-nacht ,dag er tussen en weer ochtend nacht ?

of hoe moet ik dat zien

tijdens een 36 urige werkweek werk je dan 4 dagenaansluitend of 2 dagen aansluitend en dag ertussen ?

zou iemand zijn/haar weekrooster kunnen laten zien

alvast bedankt


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #3 Gepost op: 14 juni 2006, 16:21:48
Je werkt 4 dagen met 5 diensten per week. En de daarop volgende weken wordt dat dan weer gecompenseerd. Die compesatie wordt periodiek in het rooster verwerkt, zodat je dus 1 week (voor mij week 3) een 5-daagse vrije cyclus hebt. Das dan een heel erg lang weekend. Maar kan je bijvoorbeeld ook je vakantie in plannen. Scheelt toch weer dagen.

Maar gemiddelt werk je 4 dagen per week achtereenvolgend dus. En voor ons geld ook nog eens dat we een garantie hebben betreffende je ORT. Dus als je alleen dagdiensten wilt lopen en je kan het zo regelen met de planning en collegae, behoudt je je recht op ORT.

RR (die structureel over die garantie komt)
Elke hulpverlening start met communicatie.