Op een AM zijn veel minder hulpmiddelen aanwezig.
Ipv een LP12 een AED bijvoorbeeld. zie
http://www.ambulancemotor.nl/inventaris/indexinventaris.htm Komt dus neer op 2 schoudertassen.
En voor een standaard ambulance.
brancard, O2-fles, spoedkoffer/tas, Stiffnecktas, LP12
Is niet hetzelfde aan materiaal. Komt er op neer dat de 'normale' ambulancebemanning meer mee moet nemen. Maar die zijn dan ook met z'n tweeën (citaat van luke)
hangt er van af welke motorploeg of rapid/first responder je neemt. ik zou niet met een aed op stap willen als ambupleeg. mij te beperkt als "ALS-kundige" ik wil kan en mag zelf beoordelen of ik defibrileer. en ik zou wel met zuurstof op pad willen en ook wil ik zo nodig dezelfde medicatie kunnen toedienen.
sterker nog zoals jij het stelt doe je de patienten tekort!!!
de patient in nederland heeft na het bellen van de 112 recht op de juiste adequate hulp. algemene regel is in nederland de sosanormering dus de hulp zoals geboden door een ambulanceTEAM dus ALS/BLS met O2 en alle geprotocolleede medicatie en de daarbij behorende snelheid van handelen.
als die supermanagers ballen hadden investeerde ze het geld in ambu's. ja maar dat kan dan beperkter want het is duurder is het argument. tuurlijk maar als op die tijden de overschrijdingen omlaag gaan toon je ook aan dat je meer ambu's nodig hebt en los je het probleem niet verstopt op maar maak je het inzichtelijk.