Op een AM zijn veel minder hulpmiddelen aanwezig.
Ipv een LP12 een AED bijvoorbeeld. zie http://www.ambulancemotor.nl/inventaris/indexinventaris.htm
Die informatie dateert volgens mij nog van 't begin van die site, en die is toch alweer 'n aantal jaar geleden gemaakt.
Ik meen dat ik al 'n paar keer gehoord had dat de ambumotor momenteel precies 't zelfde als de ambu aan boord heeft, zij in in mindere mate uiteraard.
Dus ook 'n LP12 - Foto : http://www.ambulancemotor.nlBij het voorbeeld van Karim komt ook het voordeel van de snelheid niet naar voren. Hij was wel sneller bij de patient, maar reanimeren met je helm op en je handschoenen aan is niet te doen. En zij waren er direct na.
Dus eigenlijk geen tijdwinst.
Hmm, mijn voorbeeld was eigenlijk pro-motor bedoelt.
Die handschoenen zijn in 2 tellen uit, en die helm kan je al lopend naar de patient openklappen (dat vizier), en bij de behandeling in feite gewoon op houden (prettig is inderdaad anders, maar dat is soms niet het belangrijkste).
Wij waren toevallig net in de buurt, en daardoor kwamen we tegelijk aan (doch was de motormedic eerder bij de pt. als wij) maar ik heb ook veel gevallen gezien waar wij de limiet van 8 minuten niet haalden, maar er wel na 3 minuten al 'n motor terplaatse was.
Maar dat ligt dan niet echt aan de snelheid, want met die zin hierboven "wat voor een ambulance een veilige snelheid is voor de motor ook een veilige snelheid" ben ik het volkomen eens, het grote verschil in London is de enorme verkeersdrukte en de bebouwing van de wegen (veel hekjes, en randjes en versmallingen overal, waardoor je soms echt lang vaststaat (heb daar zelf 'n keer 6 minuten vast gestaan in 'n verkeersopstopping), en juist dat probleem heeft de motor niet, en dat is dan daar ook het enige voordeel boven de ambu, je komt er niet mee vast te staan in het verkeer.
Daar gaan ze als het echt moet zelfs over de stoep, en blijkbaar is dat normaal daar want die hele mensenmassa die uiteen moest wijken deed dat keurig en direct, zonder op of om te kijken dus volgens mij waren ze daar wel aan gewend.