Luilak 2006

Auteur Topic: Luilak 2006  (gelezen 5185 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #30 Gepost op: 3 juni 2006, 22:52:28
Dat ze dat ook in Amsterdam-Amstelland kennen  :P
Een "vrijbrief" om te kloten? das natuurlijk altijd mooi.... ik heb zelfs marrokaanse jongeren gezien die aan het luilakken waren..... zal volgende keer ook es aanschuiven bij het suikerfeest ::) :P
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #31 Gepost op: 3 juni 2006, 22:54:54
hier vonden ze het nodig om om vier uur een lawine pijl in de gemeentelijke plantenbak te steken, zat meteen recht op in bed!
Iedereen daarna toeteren enzo!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ltdoka

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 4 juni 2006, 15:33:44
Luilak is iets dat ik ken van de "import" het was hier in mijn "jonge jaren" niet echt bekent als luilak wij hadden daar een andere datum voor namelijk 11 november met sint maarten, de kleintjes zingend langs de deuren en snoepgoed ophalen (gebeurd gelukkig nog steeds) en de oudere jeugd trok s avonds het centrum in om kattekwaad uit te vreten (later werd het vernielen en brandstichten) in mijn tijd was het agentje treiteren en dan waren die ook nog wel "sportief" eerst werd je naar "de ven" gebracht, een vuurtoren ongeveer 5 km hier vandaan, en kon je lopend terug, was je terug en je was weer de klos dan ging je met de "bus" naar Lelystad (en da's ruim 30 km over de dijk) en mocht je lopend terug tja dan was je ff onderweg of je kon de oudere jongere betalen voor een enkeltje terug met de auto (koste je toen al gauw 25 piek)

De boel slopen was er toen nog niet echt bij, al begon het gezeik toen al wel, later werd er van alles gesloopt, lantaarnpalen afbreken met een paar man, de weg opbreken en zelfs auto's in de fik steken of te water duwen, dat gaat mij dus weer te ver.

Maar een wedstrijdje eieren gooien naar een agent, deuren aan elkaar binden en de bel vast zetten, wapenstok proberen te jatten van een agent (die kreeg je vaak wel te pakken maar niet zoals je bedoeling was ...... auw) en een hoop herrie maken dat was wel leuk.

Dus de boel op stelten zetten prima maar, het moet leuk blijven dus geen gesloop en dat soort dingen en tja ook een stukje acceptatie als je rake klappen met een wapenstok krijgt (moet je hem niet proberen te jatten) en een stukje conditietraining horen er dan natuurlijk bij. Als het van beide kanten leuk blijft kijken beide kanten er naar uit en ach het is maar 1x per jaar


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #33 Gepost op: 4 juni 2006, 17:37:38
wij hebben inderdaad ook wel eens een stuk stoep bij iemand opgebroken en netjes opgestapeld in de voortuin neer gelegd :P
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #34 Gepost op: 4 juni 2006, 18:30:05
Ik heb hier 4 gesloopte bushokjes geteld..  :-X
343, never forget.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #35 Gepost op: 4 juni 2006, 19:09:42
http://www.ad.nl/binnenland/article382738.ece

Luilak: Hakenkruizen en arrestaties

ALKMAAR - De politie heeft zaterdagochtend vroeg tijdens de traditionele luilaknacht in Noord-Holland Noord...

Archieffoto AD
ongeveer twintig jongeren tussen de twaalf en twintig jaar aangehouden die overlast veroorzaakten. In IJmuiden werden vijf tieners aangehouden omdat ze op enkele plaatsen met spuitbussen hakenkruizen hadden gespoten.
Ook kregen jongeren die huizen en auto’s besmeurden met boter of eieren de opdracht het zelf weer schoon te maken. Desondanks sprak de politie zondag van een rustig verlopen luilakviering.
Met Luilak is het de bedoeling dat heel vroeg in de ochtend met veel lawaai zo veel mogelijk mensen wakker worden gemaakt. Vooral jongeren maken van de traditie gebruik om met eieren en boter te gooien.
De politie zette in de nacht van vrijdag op zaterdag extra mensen in om het gevaar van vernieling en
vervuiling zoveel mogelijk in te dammen. Gedurende de surveillances namen agenten eieren, meel, boter, curry en zeep in beslag. Desondanks was op tal van plaatsen sprake van overlast, aldus de politie. In de meeste gevallen ging het om vernielingen van auto’s en ramen, besmeurde winkels en woningen, containerbrandjes en omver geschopte containers en verkeersborden.
Een 14-jarige luilakvierder uit de Verenigde Staten deed zaterdag aangifte tegen een 54-jarige man in Bergen. De jongen logeerde bij vriendjes in Bergen en hoorde van de traditie tijdens luilak vroeg in de ochtend veel lawaai te maken. Toen hij rond de klok van zes uur langdurig aanbelde bij de woning van de 54-jarige Bergenaar, kreeg hij de man echter achter zich aan. Hij wendde zich later tot de politie omdat de man hem hardhandig zou hebben aangepakt. De man is aangehouden.
Klik Hier!


Karim

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 4 juni 2006, 23:37:18
Wou net datzelfde stukje posten, alleen stond er in dat artikel (van 't algemeen dagblad) nog 'n alinea onder :

Sommige ouders wekken hun kind in het holst van de nacht om aan het Luilakfestijn deel te nemen en kruipen daarna weer in bed. Wanneer de politie hen meldt dat hun kind is opgepakt wegens vernielingen reageren ze verbaasd. "Het is toch Luilaknacht?"