Dragen van logokleding door hulpverleningsgeinteresseerden

Auteur Topic: Dragen van logokleding door hulpverleningsgeinteresseerden  (gelezen 8039 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

pjbreevaart

  • Gast
Beste allemaal,

Als hulpverleningsgeinteresseerde ben ik in het bezit van meerdere embleem/logoprodukten van div. hulpdiensten. Zo heb ik een politiecap (met goud geborduurd logo) gekocht bij aanvang van www.hulpverleningswinkel.nl en meerder brandweerprodukten (o.a. cap nieuw logo).

Ik vraag mij af wat wel en niet is toegestaan. Wat betreft de brandweer is het algemeen bekend dat brandweer geinteresseerde brandweerhebbedingetjes kunnen kopen (o.a. caps, shirts). Zelf het brandweermuseum verkoopt het.

Met het politieembleem ligt het weer anders. Dat zie je bijna nooit. Ja die caps die men hier verkocht en de riemen van de brandweerwinkel. Ik vraag mij af of het toegestaan is kleding met politieembleem te dragen  en of dat je je zelf ermee in moeilijk heden kan brengen. Als ik het zou dragen (ligt veilig in de kast) is het als blijk van waardering van het politiewerk.

Ik ben benieuwd of de politie mijn cap af zou kunnen nemen en ik een bekeuring zou kunnen krijgen voor het lopen met cap met politielogo. Er rusten namelijk bepaalde rechten op logo's/emblemen.

Pierre




-:Rein:-

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 21 juni 2006, 17:31:47
Je zou wel ontzettend dom zijn om met een politiecap op te lopen. Je kunt jezelf in ongewenste situaties brengen, en zie jezelf daar maar eens uit te redden. Bovendien mag het ook niet, omdat je jezelf op die manier mogelijkerwijs uitgeeft als politieambtenaar, en dat ben je niet. Je raadt het al...dat is strafbaar.

Capje lekker thuis laten liggen dus ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2006, 18:50:48
Ik heb en draag onder andere:

diverse KNRM shirts
diverse Amerikaanse politieshirts (SWAT, DEA).


Politie dingen zou ik ook niet dragen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #3 Gepost op: 21 juni 2006, 22:19:15
Ik denk dat het niet verboden is om ze te dragen, maar het is ook niet slim.

Als het echt verboden was om te dragen denk ik ook niet dat het verkocht mag worden (Politie uniform bijv.)

Het is tenslotte ook niet verboden om in een Ambulance overall op straat te lopen  ;)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #4 Gepost op: 22 juni 2006, 01:25:52
Ik wil ook nog even adviseren om in Spanje iig ook niet ermee te gaan lopen... de springende granaat is het teken van de Guardia Civil, en hoewel ik leuk met ze gewerkt heb zijn ze door hun taakstelling/manier van optreden niet echt geliefd, en ook doelwit van bijvoorbeeld de ETA.. ook het KMar logo is niet handig, en ik kreeg ook het advies om niet met een met een italiaanse collega geruild Carabinierieshirtje rond te gaan lopen...(beide net als de Guardia militaire politiekorpsen)

Ook in nederland ben ik als ik niet aan het werk ben alleen aan mijn manier van kijken(voor de kenners dan) te herkennen als opsporingsambtenaar... als het nodig is om te reageren zal ik dat doen, maar als je herkenbaar bent wordt het van je verwacht... ik reis dus ook bijna nooit in uniform.. ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #5 Gepost op: 22 juni 2006, 10:52:32
ik reis dus ook bijna nooit in uniform.. ;)

Zat vorige keer iemand naast me in de trein, ook iets in de richting van Kmar was dat, met een leeg pistool-holster  :P zag er best lullig uit. Als ik hem was zou ik het holster er dan afhalen, het leek zo net of hij hem verloren was  ;) :D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 22 juni 2006, 12:04:52
Mag je officieel als agent buiten dienst in je uniform op straat lopen?
persoonlijk zou ik het ook niet doen, om de zelfde reden dat JVO noemt, mensen zien jouw wel als agent, terwijl je op dat moment nul komma nul mogelijkheden hebt, je kunt niet snel hulp in roepen voor assistentie etc.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


tatujordi

  • Verpleegkundige beademingsafdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
    • Ambulancesite.nl
Reactie #7 Gepost op: 22 juni 2006, 20:30:19
Hallo.

Ik loop ook regelmatig met een polo shirt met star of life embleem. (ook vandaag) Heb daar veder ook nog nooit problemen mee gehad, maar dacht dat het met ambulance uniformen anders lag. Je mag niet met een ambulancepak over straat lopen dacht ik omdat je je dan voordoet als iemand die verstand heeft van de medische zorg. Maar kan me vergissen.

Jordi


Gast

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 22 juni 2006, 21:05:02
Zat vorige keer iemand naast me in de trein, ook iets in de richting van Kmar was dat, met een leeg pistool-holster  :P zag er best lullig uit. Als ik hem was zou ik het holster er dan afhalen, het leek zo net of hij hem verloren was  ;) :D

Voor de ambtenaar in kwestie zal het worst wezen wat iemand van zijn lege holster vindt vermoed ik.
Kom eens kijken op Schiphol zou ik zeggen, allemaal KMAR personeel wat vóór of ná de dienst het OV instapt zonder dienstwapen in de holster.....


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #9 Gepost op: 25 juni 2006, 11:53:55
Je mag niet met een ambulancepak over straat lopen dacht ik omdat je je dan voordoet als iemand die verstand heeft van de medische zorg. Maar kan me vergissen.

Jordi

Zo simpel ligt het denk ik niet hoor, dus iedereen met zo een "FBI" t shirtje heeft verstand daarvan?  :D En iedereen met een T-shirt van een bepaald brandweerkorps, zit ook bij de brandweer?  ;)

naar mijn weten mag je gewoon in een ambulance "uniform" op straat lopen, aangezien je ze ook gewoon zo kunt kopen  ;)

Een politieuniform daarintegen zijn illegaal om te verkopen dus lijkt me het ook logisch dat je die niet mag dragen  ;)

Ik kan het verkeerd hebben maar volgensmij geld het voor functies wat met ambtenaren te maken heeft, een agent is een ambtenaar maar een Ambu-vpk/chauff daarintegen weer niet  ;)