Dragen van logokleding door hulpverleningsgeinteresseerden

Auteur Topic: Dragen van logokleding door hulpverleningsgeinteresseerden  (gelezen 8038 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 25 juni 2006, 12:01:57
Het is ook verboden om in militaire kledij rond te lopen maar elke marktkraam grossiert tegenwoordig in de camouflage-bedrukte shirts en broeken.
Waar het bij de militaire kledij om gaat is dat er geen rang-onderscheidingstekens gedragen mogen worden, je mag je "niet anders voordoen" dan je bent. Dus als burger mag je niet met militaire rang-onderscheidingstekens lopen, ik neem aan (omdat ik het niet zeker weet) dat datzelfde geldt voor de politiekleding.
Het lopen in een blauw/wit overhemd met een donkere broek en kistjes zal niet verboden zijn zolang je geen strepen op je schouders plakt. Het dragen van rangen, die bij het beroep horen, impliceert dat je in functie bent. Geen rang op je kleding betekent niks meer dan... kleding.

Een petje met het beeldmerk van de politie bevat geen rang, dus in hoeverre is dit je anders voordoen dan je bent? Je hebt ook leuke stoffen tasjes die uitgedeeld worden op open dagen met POLITIE er in koeieletters op.

Beeldmerk-misbruik voor commerciele doeleinden of om als petje te dragen, daar zit een groot verschil in. Politie-uniformen zijn niet ilegaal om te kopen/verkopen, rangonderscheidingstekens ook niet. Het combineren en je er dan mee op straat begeven, dát is wel stout!


Kanarie

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 25 juni 2006, 12:08:01
Ik heb van het Rode Kruis begrepen dat je wel met rode kruizen rond mag lopen, zolang het niet overeenkomt met (delen van) het 'werkpak' dat mensen dragen als ze in functie zijn. Dat lijkt me ook wel een handige richtlijn voor andere functies. Hoe het wettelijk in elkaar zit, weet ik helaas niet.


frankj

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 25 juni 2006, 12:53:35
hEB HET MEEGEMAAKT DAT EEN RODE KRUISER IN EEN PAK VAM HET MMT RONDLIEP, ZONDER LOGO'S.  OP DEZE INZET WAS OOK EEN OVDG  VAN DE RAVU ( REGIONAAL AMBULANCEVERVOER UTRECHT) AANWEZIG. DEZE HAD ECHTER GEEN OP OF AANMERKINGEN OP HET DRAGEN VAN DIT PAK. JE ZOU DUS DENKEN DAT EEN PERSOON IN DIE FUNCTIE ZAL INGRIJPEN MAAR DIT WAS NIET HET GEVAL. EEN DING IS ZEKER, DAT JE DE NAAM VAN DEZE ORGANISATIE TEN OPZICHTE VAN  PROFFESSIONELE HULPDIENSTEN SCHAAD, WAAR JE OP DAT MOMENT MEE MOET SAMENWERKEN.


Gast

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 25 juni 2006, 12:55:43
Je hebt je CAPS LOCK nog aanstaan...


frankj

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 25 juni 2006, 13:03:23
Je hebt je CAPS LOCK nog aanstaan...

sorry, chevy van..... :-[


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #15 Gepost op: 25 juni 2006, 16:35:01
hEB HET MEEGEMAAKT DAT EEN RODE KRUISER IN EEN PAK VAM HET MMT RONDLIEP, ZONDER LOGO'S.  OP DEZE INZET WAS OOK EEN OVDG  VAN DE RAVU ( REGIONAAL AMBULANCEVERVOER UTRECHT) AANWEZIG. DEZE HAD ECHTER GEEN OP OF AANMERKINGEN OP HET DRAGEN VAN DIT PAK. JE ZOU DUS DENKEN DAT EEN PERSOON IN DIE FUNCTIE ZAL INGRIJPEN MAAR DIT WAS NIET HET GEVAL. EEN DING IS ZEKER, DAT JE DE NAAM VAN DEZE ORGANISATIE TEN OPZICHTE VAN  PROFFESSIONELE HULPDIENSTEN SCHAAD, WAAR JE OP DAT MOMENT MEE MOET SAMENWERKEN.
Kleding met de MMT kleuren worden bij de firma "van de Putte Medical" gewoon verkocht als SIGMA kleding.
Ook Medical Rescue draagt volgens mij jasjes met deze kleuren.
Voor het medisch team waar ik zelf ook wel eens voor werk heb ik ook eenzelfde kleur broek en soms werkoverhemd aan.
Ik heb wel eens meegemaakt dat bij een ongeval het MMT ingevlogen werd, en dus liepen er allemaal mensen met dezelfde kleding en kleuren. Zij zeiden er ook niets van. Er staat bij hun duidelijk MMT op de rug en bij ons Medic of Doctor.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


frankj

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 25 juni 2006, 16:42:24
Kleding met de MMT kleuren worden bij de firma "van de Putte Medical" gewoon verkocht als SIGMA kleding.
Ook Medical Rescue draagt volgens mij jasjes met deze kleuren.
Voor het medisch team waar ik zelf ook wel eens voor werk heb ik ook eenzelfde kleur broek en soms werkoverhemd aan.
Ik heb wel eens meegemaakt dat bij een ongeval het MMT ingevlogen werd, en dus liepen er allemaal mensen met dezelfde kleding en kleuren. Zij zeiden er ook niets van. Er staat bij hun duidelijk MMT op de rug en bij ons Medic of Doctor.

ok maar werkt dan dan niet verwarrend in een rampsituatie ? Je gaat niet eerst lezen op uniformen wie welke taak heeft.


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #17 Gepost op: 25 juni 2006, 16:51:22
een OVDG heeft niks te zeggen over  het kledingtype wat een afdeling draagt. Het bestuur van de afeling rode kruis / EHBO etc. koopt een pak naar hun goedkeuring.

Maar handig is het zeker niet om bv in een sigma pak of ambupak te lopen dat geeft inderdaad verwarring.


Ridder Pim

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 3 juli 2006, 05:41:41
Voor zover ik weet willen ze de ambukleding binnenkort ook onder een 'beschermende' regeling laten vallen.
Het toevoegen van de geregistreerde SOVAM-striping en herkenningstekens/ logo's aan het uniform zou dit mogelijk maken.


Karim

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 3 juli 2006, 15:31:37
VAN DE RAVU ( REGIONAAL AMBULANCEVERVOER UTRECHT)

Die "V" staat voor "voorziening" en niet voor "vervoer" ;)

RAVU - Regionale Ambulance Voorziening Utrecht.