Nieuwe HV-3 Brandweer Ede

Auteur Topic: Nieuwe HV-3 Brandweer Ede  (gelezen 9935 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Patriess

• Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
Gepost op: 7 juni 2006, 00:01:22
Dit is de nieuwe HV3 voor Ede, hij vervangt de oude 270 zie:
http://www.112-west-veluwe-vallei.nl/foto/voertuigen/41270.jpg

Erg opvallend en lelijk als je het mij vraagt is de lichtmast achterop:

En daarbij vraag ik me af hoelang de vloerbedekking en de mooie leren stoelen netjes blijven  :-X

Maar verder weer een toffe auto erbij voor Ede  ;)

Nurse powerrrrr

Albert-Jan

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 7 juni 2006, 17:13:30
Ik kan mijn herinneren dat de 75 (oude 270 zeg maar) een toyota Landcruiser ook zo'n geel zwaai-licht op zijn dak had zitten. Deze kon vervolgens enkele meters omhoog gezet worden.
Ik vind het wel een stoer voertuig, en ik denk ook goed inzetbaar als FRB.

Patriess

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 7 juni 2006, 17:23:48
Ik kan mijn herinneren dat de 75 (oude 270 zeg maar) een toyota Landcruiser ook zo'n geel zwaai-licht op zijn dak had zitten. Deze kon vervolgens enkele meters omhoog gezet worden.
Ik vind het wel een stoer voertuig, en ik denk ook goed inzetbaar als FRB.

Ja klopt! Die andere had ook zo'n vage mast.
Nurse powerrrrr

Albert-Jan

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 7 juni 2006, 18:45:41
Trouwens de scania hoogwerker is sinds vandaag ook buiten dienst. Bij de inzet in Barneveld vandaag heeft de arm van de hoogwerker het begeven. Dat betekend dus tijdelijk geen hoogwerker in Ede.
De hoogwerker zal wel binnen afzienbare tijd vervangen gaan worden door een demo-voertuig.
Ik vermoed dat de zeer grote brand in Barneveld dus de laatste inzet voor de hoogwerker in dienst van de brandweer Ede was. :'( :'(

Patriess

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 7 juni 2006, 19:41:55
Trouwens de scania hoogwerker is sinds vandaag ook buiten dienst. Bij de inzet in Barneveld vandaag heeft de arm van de hoogwerker het begeven. Dat betekend dus tijdelijk geen hoogwerker in Ede.
De hoogwerker zal wel binnen afzienbare tijd vervangen gaan worden door een demo-voertuig.
Ik vermoed dat de zeer grote brand in Barneveld dus de laatste inzet voor de hoogwerker in dienst van de brandweer Ede was. :'( :'(

Jammer, hij had met de open dag van vorig jaar al gebreken, maargoed Ede kennede komt er wel een mooi voertuig voor terug ;)
Nurse powerrrrr

FirePol

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 7 juni 2006, 19:47:58
Ik weet dat men al een nieuw voertuig heeft aangeschaft, maar wat en wanneer hij komt weet ik niet.

Patriess

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 7 juni 2006, 20:00:15
Ik weet dat men al een nieuw voertuig heeft aangeschaft, maar wat en wanneer hij komt weet ik niet.

Ben benieuwd
Nurse powerrrrr

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 7 juni 2006, 22:20:49
Wat gebeurt er met de oude HV van de brandweer?? Heb wel interesse namelijk  ;)

Albert-Jan

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 7 juni 2006, 22:45:53

Ja dat klopt ja. Alleen heeft de huidige hw het nu iets te snel begeven en krijgt men dus een tijdelijke demo hw. Ik vermoed dat het van dezelfde leverancier zal zijn. Dus degene van de VVB hebben misschien wel een primeur aankomende zaterdag!!!

Niels.

• Hobby Fotograaf
  • Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 8 juni 2006, 20:47:56
Prachtig voertuig ;D