Het is mij niet absoluut niet te doen om de ambulancemotor af te zetten tegen de ambulance, maar meer zoals Maarten NAY aangeeft, als aanvulling.
Waarom maakt de politie anders gebruik van motoren. Dat zal toch ook zijn redenen hebben.
Zoals beter manouvreerbaar en, onder de kont van professionals, sneller.
Dat het binnen ambulance-nederland, op z'n zwakst gezegd, bagger geregeld is weet ik. Maar dat is een hele andere discussie. En ik ben van mening dat als daar contcrete zaken veranderen het voor zowel de hulpverlening als de patiënt een hele verbetering zal zijn.
Maar ik kan mij niet van de indruk onttrekken dat "iets anders" snel als "niet goed" gezien wordt.
Zo ook het voorbeeld met de traumaheli. Constant komt het argument terug dat het geld dat daar in gestoken wordt, beter in de RAV's gestoken zou kunnen worden...
Ik ben van mening dat de traumaheli een goede aanvulling op de al bestaande ambulancezorg kan zijn, net zoals een ambulancemotor en dat voor alle projecten geld vrijgemaakt dient te worden.
Het verbaast mij dat ik trouwens nog geen berichten heb gelezen van motorambulanceverpleegkundige. Zij zullen toch ook wel een mening hebben?
Groet,
Luke