Maar de taxipas kan dan denk ik voor eigen rekening. Jij wilt een beroep uitoefenen jij zorgt voor de juiste papieren. Als je vrachtwagenchauffeur wilt worden haal je toch vaak ook de rijbewijzen op eigen kosten.....
Ja, als je vrachtwagenchauffeur wilt worden haal je inderdaad vaak je vrachtwagenrijbewijs van te voren, maar dus omdat je dan daadwerkelijk vrachtwagenchauffeur wilt worden.
Ik vindt 't onzin dat je als je HAP chauffeur wilt worden een taxipas moet halen, je wilt toch geen taxichauffeur worden ?
Vind het belachelijk dat je als je wilt werken in de ene functie, je een diploma voor 'n totaal andere functie moet halen. Je zegt tegen diegene die vrachtwagenchauffeur wilt worden toch ook niet van "ja, maar je moet eerst een diploma assistent-chefkok halen".
En alleen maar omdat je werkgever dan blauwe plaatjes onder de voertuigen kan doen en zo de auto's wat goedkoper kan krijgen.
Ik ben blij dat de hap waar ik gewerkt had niet aan die onzin mee deed, en ik lekker zonder taxipas de functie van hapchauffeur kon uitoefenen.