23 juni 2007: Open dag Brandweer Sommelsdijk i.v.m. 75-jarig bestaan

Auteur Topic: 23 juni 2007: Open dag Brandweer Sommelsdijk i.v.m. 75-jarig bestaan  (gelezen 6182 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #10 Gepost op: 18 juni 2006, 01:25:18
Inderdaad, degenen die daarnaartoe gaan tzt; zeg daar maar niet hardop dat je in Zeeland zit, want dan loop je het risico een hele kudde woedende eilandbewoners (gewapend met toortsen, fakkels en hooivorken) achter je aan te krijgen. Maar inderdaad, het is de provincie Zuid-Holland, regio Rotterdam-Rijnmond, district De Eilanden, en het ligt op het eiland Goeree-Overflakkee in de gemeente Middelharnis. 8)

Een beetje naief wel hoor, om te denken dat wij zeeuwen nog met toortsen, fakkels en hooivorken achter je aan komen. Je komt zeker uit de stad!
 :P ::) :P ::) :P ::) :P

hahahahahahahahaha

Nee nee, beter lezen: Zeeuwen heb ik hoog; Flakkeeërs zie ik er nog wel voor aan...  :D
greetz,  Enrique


Michael82

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
Reactie #11 Gepost op: 17 januari 2007, 09:54:56
Het jaar 2007 is het jaar waarin brandweer Sommelsdijk het 75 jarige jubileum gedenkt. Om dit niet onopgemerkt voorbij te laten gaan willen we diverse activiteiten organiseren. Eén van die activiteiten is een opendag / demodag op het terrein van recreatiecentrum "de Staver". Deze dag zal in het teken staan van de brandweer en alles daar om heen. Op het parkeerterrein, grasvelden rondom "het Prieel" en grasveld achter "de Staver", het zwembad en ruimten in "de Staver" zelf, zullen tal van activiteiten plaats vinden, zoals:

demo autobrand
demo ongeval met beknelling
demo ongeval gevaarlijkestoffen
demo waterongevallen (in het zwembad)
Fotograaf voor "kinderkiekjes" in brandweerpakken
rondrit historische brandweerauto
zelf brand blussen met diverse blusstoffen
zelf met hulpverleningsgereedschap werken
diverse stands van bedrijven
zelf werken met warmtebeeld camera's
route lopen in (nep) rook
dompelpomp
NBC container (bij hulp aan bevolking na evt. aanslagen met gev. stoffen)
sigmateam
hoogwerker / autoladder
ambulance
politie
vele kinderactiviteiten
enz. enz. enz.

Een dag dus die interessant is voor iedereen en waarop vele faccetten van de brandweer te zien zijn maar ook te doen zijn.

Bron: www.sommelsdijk.brandweer.net


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Eén van die activiteiten is dus de opendag / demodag op het terrein van recreatiecentrum "de Staver". Deze dag zal in het teken staan van de brandweer en alles daar om heen. Op het parkeerterrein, grasvelden rondom "het Prieel" en achter "de Staver", in het zwembad en ruimten in "de Staver" zelf, zullen van 10 tot 16 uur tal van activiteiten plaats vinden, zoals:

Demo's autobrand

Demo's ongeval met beknelling

Demo's ongeval gevaarlijkestoffen

Demo waterongevallen (in het zwembad)

Fotograaf voor "kinderkiekjes" in brandweerpakken

Rondrit historische brandweerauto

Zelf brand blussen met diverse blusstoffen

Zelf met hulpverleningsgereedschap werken

Kenbri-Fire Fighting Equipment

Holmatro met alles op het gebied van technische hulpverlening

Informatie over brandpreventie in o.a. woningen

 Zelf werken met warmtebeeld camera's

Route lopen in (nep) rook

Dompelpomp

Brandpreventie Nederland

Nederlandse Brandwondenstichting

Dräger Safety

NBC container (bij hulp aan bevolking na evt. aanslagen met gev. stoffen)

SIGMA-team

Hoogwerker / autoladder

Ambulance

Brandweerwinkel

Ecoloss Milieu incidentenbestrijding

Politie

DCMR (Milieudienst Rijnmond)

EHBO

Rabobank / Stichting Salvage

Terrassen voor het natje en het droogje

Grabbelton

Springkussen

Spuitspelletjes voor de jeugd

Zelf brand blussen voor de jeugd

Backdraft box

"Vlam in de pan"

Ballonnenwedstrijd

enz.

enz.

Een dag dus die interessant is voor jong en oud en waarop vele faccetten van de brandweer te zien zijn maar ook te doen zijn. Kom dus allemaal naar deze demodag bij recreatiecentrum "de Staver". Parkeren nabij het recreatiecentrum en op het terrein van bouwbedrijf Boeter (zie P-route)

Adres "de Staver"

Recreatiecentrum De Staver
Olympiaweg 32
3245 DL Sommelsdijk
 www.destaver.nl
greetz,  Enrique


Ferrari_F50

  • Gast
Ik heb al vrij genomen van mijn werk voor deze dag! Ik ben er zeker bij 8)


Gast48368

  • Gast
gekoppeld aan de kalender


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Brandweer Sommelsdijk 75 jaar

Het vrijwillige brandweerkorps van Sommelsdijk, gemeente Middelharnis bestaat dit jaar 75 jaar. En dat willen zij niet ongemerkt voorbij laten gaan. Op zaterdag 23 juni wordt een grote open- en demonstratiedag gehouden. Hieraan verlenen verschillende instanties en bedrijven hun medewerking. Onder meer het NBC- peloton van de brandweer, brandpreventie en overige ondersteunende brandweerdiensten, DCMR, Politie, Ambulancedienst, Sigma- team, Holmatro, Kenbri, Dräger, Algrebra, Ridderikhoff. Ook worden er demonstraties gehouden, zoals het bestrijden van een autobrand, hulpverlening bij een ongeval met beknelling en een inzet met gevaarlijke stoffen. Het publiek kan een kleine brand bestrijden, lopen in een ademluchtcontainer, etc. Voor de kinderen wordt een kinderdoedag gehouden.
Het evenement vindt plaats op en bij het terrein van Recreatiecentrum "de Staver" aan de Olympiaweg te Sommelsdijk van 10.00 uur tot 16.00 uur.
Verder informatie vindt u op www.sommelsdijk.brandweer.net
greetz,  Enrique


Robbyboy

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 11 juni 2007, 16:17:01
Ik ben ook weer van de partij ;D


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 21 juni 2007, 19:45:18
Wie heeft er een tijdentabel van zaterdag?


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #18 Gepost op: 21 juni 2007, 19:53:30
Ja dat is inderdaad wel erg handig. Dan kan ik een beetje kijken hoelaat ik weg moet voor de wat leukere demo's ;)
Weer of geen weer... altijd brandweer


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #19 Gepost op: 21 juni 2007, 22:55:10
Tja....de gehele dag door zijn er allerlei leuke demo's. De eerste is rond half 11 en dan gaat het de gehele dag door.  O0 Ik is er ook :D