Voertuigen Registratie Systeem - Denk mee!

Auteur Topic: Voertuigen Registratie Systeem - Denk mee!  (gelezen 11654 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

CLUT

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #40 Gepost op: 5 juli 2006, 23:22:04
Omdat er als het goed is ook een "privé-versie" komt, die gewoon voor jezelf is en niet via internet... :)

Volgens mij moet je ook wel een prive database met sql kunnen maken en webbased, gebonden aan user die dan zijn eigen fotows heb

SirMark

• HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 4 augustus 2006, 00:24:24
Als hulpverleningsgeinteresseerde hou ik ook vaak alle uitrukken bij. Als er dan tóch voor acces gemaakt word om een voertuigendatabase op te zetten, is het dan ook mogelijk een database te maken waarin je incidenten kan omschrijven met datum etc... en wat foto's erbij?? Ook dat is leuk om te hebben. Voor concrete iedeen: markdebruijne@zeelandnet.nl :)

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #42 Gepost op: 5 augustus 2006, 08:18:35
Ik weet niet hoe benieuwd jullie zijn. Maar ik ben toch wel benieuwd hoe het staat met dit project. Is men er nog mee bezig of ziet men er toch geen heil in om zo iets op poten te zetten. Of heeft men het inmiddels gewoon te druk met werkzaamheden. Het is maar een vraag hoor.

Trouwens wat mijn wel opvalt, is het feit dat de meeste het liefst een prive versie van de database willen. Is natuurlijk niets mis mee. Alleen vraag ik mijn wel af of deze mensen ook bereid zijn om gegevens uit te wisselen met anderen. Want het is natuurlijk wel raar dat als er straks een openbare database (of alleen voor forumleden) is men wel over gegevens van anderen kan beschikken maar zelf geen gegevens verstrekt.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

tatujordi

• Verpleegkundige beademingsafdeling
  • Forum gebruiker
    • Ambulancesite.nl
Reactie #43 Gepost op: 6 augustus 2006, 22:17:18
Ik ben ook een groot voorstander van een prive database, maar heb er geen enkel probleem mee als er 2 versies komen. Een online en een prive database. En natuurlijk wil ik dan meewerken om gegevens in de online database te krijgen maar vind het ook leuk dat ik een database heb met alleen mijn eigen foto's.

Jordi

N9213Q

• Gast
Reactie #44 Gepost op: 7 augustus 2006, 19:03:27
Met een eigen database/verzameling houdt je ook een beetje het competitiegevoel er in. Zo blijft de drang ook aanwezig om als één van de eersten nieuwe of onbekende voertuiggegevens te verzamelen.  :)

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 7 augustus 2006, 19:27:14
Tja En dan. Dan houd je die informatie voor je zelf of ben je dat iemand die deze informatie ook met andere deelt.

N9213Q

• Gast
Reactie #46 Gepost op: 7 augustus 2006, 20:05:43
Tja En dan. Dan houd je die informatie voor je zelf of ben je dat iemand die deze informatie ook met andere deelt. 

Ik kijk niet zo snel naar wat anderen wel en niet hebben en doen. Ik vraag over het algemeen ook geen foto's van anderen, want ze zeggen mij helemaal niets. Van dit forum bijvoorbeeld heb ik nog geen foto opgeslagen. Elke plaat die je zélf kunt maken heeft immers zijn eigen aparte verhaal. Bovendien is het veel leuker om zélf  ;D deuren te kunnen openen. Daar komen dan ook meestal de goede contacten weer uit. Soms ga ik wel achter voertuigen aan die ik hier voorbij zie komen. Die probeer ik dan zelf te platen. Ook weer om z'n eigen verhaal.  :)

Dus om concreet te antwoorden: Specifieke info houdt ik zelf, (wordt ook verwacht in de blauwe wereld waarin ik mij voort beweeg) en het algemene spul wil ik best delen met anderen, bijvoorbeeld via dit forum.

Gr,

13Q.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 8 augustus 2006, 08:54:00
Dus om concreet te antwoorden: Specifieke info houdt ik zelf, (wordt ook verwacht in de blauwe wereld waarin ik mij voort beweeg) en het algemene spul wil ik best delen met anderen, bijvoorbeeld via dit forum.

Gr,

13Q.

Okee, Dat is duidelijk, Natuurlijk weet ik net als nog een paar mensen hierop het forum dat bepaalde informatie niet vrijgeven mag worden en dat moet je in dat geval ook niet doen. Maar het gaat bij een openbare database ook om de algemene gegevens en niet zo zeer om vertrouwelijke informatie. Daarom moet er ook opgepast worden wat er precies opkomt.

gr.
Louis

Uppie

• Gast
Reactie #48 Gepost op: 9 augustus 2006, 08:10:27
Ik weet niet hoe benieuwd jullie zijn. Maar ik ben toch wel benieuwd hoe het staat met dit project. Is men er nog mee bezig of ziet men er toch geen heil in om zo iets op poten te zetten. Of heeft men het inmiddels gewoon te druk met werkzaamheden. Het is maar een vraag hoor.

Ik ben er mee bezig, alleen zitten we nu in de 'ontwerpfase'. Er zijn zoveel eisen / wensen / verwachtingen dat je in zo'n programma niet aan ieders wensen kan voldoen.

Ik probeer echter zo'n product op poten te zetten van waaruit je bepaalde gegevens kan exporteren en in de centrale database zou kunnen importeren. In je eigen standalone versie kan je dan per foto/informatie/whatever aangeven of het gedeeld mag worden (geexporteerd) of niet.

Groeten,
Uppie

Bjorn_Leek

• Gast
Reactie #49 Gepost op: 10 augustus 2006, 15:23:05
Ik ben met een goede vriend in bespreking om dit alles online mogelijk te maken, zodat ieder zijn steentje kan bijragen en de gegevnes en foto's kan opvragen