Voertuigen Registratie Systeem - Denk mee!

Auteur Topic: Voertuigen Registratie Systeem - Denk mee!  (gelezen 11668 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Uppie

• Gast
Gepost op: 8 juni 2006, 14:32:01
All,

In dit topic werd gevraagd of er een database bestaat waarin alle voertuigen vastgelegd kunnen worden, met foto's, plaatsen, kentekens en dergelijke.

Ik ben software ontwikkelaar, en kan zoiets wel maken. Als we hier allemaal overna denken en onze bevindingen, eisen en wensen hier neerzetten kan ik er rekening mee houden.

Omdat vrijwel iedereen over Microsoft Access beschikt, lijkt het me voor de hand liggend om daar een programma voor te maken.

Wat kost da? Nou, helemaal niets :)

Waarom doe je dat? Ach, vindt ik leuk

Kan ik ook eigen inbreng leveren? Graag zelfs, ik zal je naam bij de credits vermelden.

Ik wil ook wel meehelpen Neem ff contact op met me.

Groeten
Uppie

zafara

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 8 juni 2006, 14:59:48

Omdat vrijwel iedereen over Microsoft Access beschikt, lijkt het me voor de hand liggend om daar een programma voor te maken.

Ik wil ook wel meehelpen Neem ff contact op met me.

Groeten
Uppie

eeuhm ik beschik er niet over ??? kan iemand er mij aan helpen??
en ja ik wil best helpen......

Uppie

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 8 juni 2006, 15:14:39
even voor de duidelijkheid: Het gaat alleen om het programma, niet om de invulling. Die mag iedereen zelf doen. Hoewel: een import / export functie is wel leuk voor de uitwisselbaarheid van gegevens natuurlijk!

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 8 juni 2006, 15:45:18
even voor de duidelijkheid: Het gaat alleen om het programma, niet om de invulling. Die mag iedereen zelf doen. Hoewel: een import / export functie is wel leuk voor de uitwisselbaarheid van gegevens natuurlijk!

Jij bedoeld dus gewwon net als dit: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=12647.msg383223#msg383223

Maar dan natuurlijk zonder foto's en informatie  :D maar dat is logisch ;D. Misschien een idee van mij, om (ook aangezien je mooie naamkeuze :P (VRS)) het niet bijvoorbeeld helemaal in het rood te doen, maar een andere kleur dat je de Database ook kunt vullen met fotos van overige hulpdiensten  :)

Uppie

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 8 juni 2006, 15:53:05
Ideeen:

- Importeren / Exporteren gegevens
- Instelbare achtergrondkleur
- Opdeelbaar in Categorieen (Brandweer / Politie / Sigma / ...)
- Zoeken op plaatsnaam, type, nummerbord
- Voertuigtype (fiets t/m helikopter)
- Sorteren op Bouwjaar / Plaats / Fotograaf

tatujordi

• Verpleegkundige beademingsafdeling
  • Forum gebruiker
    • Ambulancesite.nl
Reactie #5 Gepost op: 8 juni 2006, 16:38:52
Hallo.

Vind het een leuk idee om zoiets te maken. Misschien is het ook nog leuk om te kunnen zoeken op roepnummer zowel van de ambulance als brandweer als politie enz.

groetjes Jordi

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 8 juni 2006, 16:59:27
het is een leuk idee, ik zelf heb in Maart/April al zo iets geopperd en er was toen bijna geen interesse voor. ik hoop dat je er nu wel genoeg reacties en medewerking krijg. maar weet wel waar je aan begint. er gaat een hoop tijd inzitten. maar niet te min. je heb dan wel op een gegeven moment een goed en compleet beeld van wat er aan materieel is en geweest is bij de hulpverleningsdiensten. ik neem aan de je de volgende hulpverleningsdienst wil betrekken in deze database.

Brandweer             (gemeentelijke, regionale, overheids en bedrijfskorpsen)
Ambulance             (gemeentelijke, regionale, overheids en bedrijfskorpsen)
Politie                    (gemeentelijke en landelijke korpsen)
Kon.Marechaussee
EOD                       (Kon.landmacht, Kon.luchtmacht en Marine)
KNRM
SIGMA
het Rode Kruis

in iedergeval succes er mee. ik ben benieuwd of het je gaat lukken.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 8 juni 2006, 17:36:05
het zou mooi zijn als er een online database kwam hoeven we niet zelf alles in te vullen etc.

Komt er ergenst een voertuig bij dan mail je dat naar de beheerder en die zet het er op, moet je wel zon gek vinden die die site wilt draaien natuurlijk.

tatujordi

• Verpleegkundige beademingsafdeling
  • Forum gebruiker
    • Ambulancesite.nl
Reactie #8 Gepost op: 8 juni 2006, 18:01:19
Hoi.

Mij lijkt het juist mooi dat je gewoon een database hebt met de foto's die je zelf hebt gemaakt en niet met foto's die anderen hebben gemaakt.

Jordi

Henkie

• Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 8 juni 2006, 18:10:48
ja ik ga met jordi mee...