14 oktober 2006 Landelijke Politiedag

Auteur Topic: 14 oktober 2006 Landelijke Politiedag  (gelezen 13621 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #60 Gepost op: 14 oktober 2006, 18:42:22
De regio Zuid-Holland Zuid had vandaag in Binnenmaas ook goed uitgepakt. Voertuigen waren wel wat lastig fotograferen omdat ze onder de bomen stonden, maar voor het "gewone" publiek wel goed te bekijken. En druk was het; volgens mij waren alle vaders en moeders met kids uit de Hoeksche Waard en omstreken eropaf gekomen.

Met de Dordte Reddingsbrigade hebben we 's-middags toch nog een demo samen met brandweerduikers kunnen geven op de recreatieplas, dus ook dat was geslaagd.

Twee mooie plaatjes (vind ik dan):



Die politehonden kunnen dus al nog tijdens het aanrijden via het zijraam vanuit de bijrijdersstoel ingezet worden, cool.  8)


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #61 Gepost op: 14 oktober 2006, 18:49:40
Amsterdam was ook wel aardig. Was niet een geweldige plek om goede foto's te maken, maar was wel een geslaagde dag. Veel nieuwe voertuigen die het leuker maakte.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #62 Gepost op: 14 oktober 2006, 19:26:07
Pfff, dat was me het dagje wel! Ik ben inderdaad met de fiets geweest, en we zouden in principe met het pontje van zwijndrecht maar puttershoek gaan. oke, wij fijn naar dat pontje fietsen... gaat ie pas om 13:30! (het was toen rond een uurtje of 11.) shit, wat nu... goed, dan maar naar de Heinenoordtunnel fietsen. Die tunnel onderdoor, en dan de weg zoeken. maar op een leuk punt waar je eigenlijk naar links moest, werden wij naar rechts gestuurd. het grote dwalen was begonnen... na zo'n anderhalf uur onderweg geweest te zijn (!!!) hadden we het eindelijk gevonden. De normale weg zou zo'n 22 kilometer geweest zijn volgens de routeplanner, wij hebben er nog wat kilometertjes aan vast geplakt... :-X De terugweg ging wel wat makkelijker dankzij oom agent die de weg wees: na 3 kwartier waren we weer retour zwijndrecht ;)

maargoed, de dag zelf vond ik niet extreem hoogstaand... wij zijn naar de open dag in zuid holland zuid geweest. Het materieel wat er stond was precies wat je bij elke open dag ziet: paar surveillancewagens, wat ME doosjes en een aandat plisiebikes. Ook de overige hulpdiensten waren aanwezig met de standaard meuk. Sommige demo's waren wel leuk, altijd mooi om vliegende honden te zien zolang ze niet op jou af springen ;D De heli heb ik helaas gemist: hij vloog net weg toen wij aankwamen... :'(

Maargoed, al met al toch een leuk daagje geweest! Met als toetje een aanrijding blikschade waar ik toevallig langs reed. Maar na bijna 50 km gefietst te hebben voel ik m'n benen niet echt meer... :o

@ simonST: ik was die ene met dat lange haar en die witte lens... ;)


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #63 Gepost op: 14 oktober 2006, 19:37:58
Utrecht was erg leuk! Maar dat zal komen doordat Ger@rd en ik ook backstage konden ;) Wat meteen opviel was de enorme hoeveelheid onopvallende opeltjes, fordjes en volkswagens in alle soorten en maten die op het parkeerterrein stonden.... Overal waar je goed keek, zag je een onopvallend politievoertuig, om gek van te worden  :P

De demo's waren goed, lekkere explosies (met huilende kinderen tot gevolg). Utrecht heeft er bewust voor gekozen er geen multidisciplinaire dag ervan te maken. Slechts 2 brandweervoertuigen kwamen even langs om een deel van het terrein onder het schuim te leggen waar de politiepaarden door heen galoppeerden. Dit was omdat men echt wilde laten zien wat de politie deed en de aandacht niet wilden laten afgaan op schitterende crashtenders en ambu's.  Desondanks veel moois gezien, ook een stuk of wat AT-voertuigen (waarvan de kentekenplaten waren geschroefd) en uiteraard de Focus ST van de verkeersafdeling. Leuk daggie!


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #64 Gepost op: 14 oktober 2006, 19:42:08
Utrecht was inderdaad wel leuk. Ik heb alleen een wat mindere neus voor al dat onopvallende spul, ik was al blij met het vinden van de opvallende voertuigen :D

demo's van ME en AT waren we leuk, vooral het AT (wat volgens de presentator gewoon 388 inzetten heeft gehad in 2005, meer dan ik verwacht had eigenlijk.)

Na Utrecht weer uit te zijn nog via Bunnik terug naar huis. Hier ook niet spectaculier maar wel een aantal voertuigen, en daar ging ik ook voor. De politie was zelfs daar nog met 2 voertuigen TP dus genoeg politie vandaag.

En nu weer terug in Woudenberg, alwaar het al zo'n 6 weken rustig, rustig, heel rustig is....


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #65 Gepost op: 14 oktober 2006, 19:46:37


district8

  • Redacteur/fotograaf van district8.net
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
    • district8.net
Reactie #66 Gepost op: 14 oktober 2006, 19:54:52
Ik ben in Utrecht geweest. Moest zeggen een aardige Demo's en goede mogelijkheid om wat platen van het AT te maken. Het zijn er te veel geworden om hier te plaatsen dus doe ik het maar even via deze link : http://www.digitalrailroad.net/RemcoSuiker/gpgs.aspx?pgid=6092071&e=0&p=0


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #67 Gepost op: 14 oktober 2006, 19:57:32
Ik ben in Utrecht geweest. Moest zeggen een aardige Demo's en goede mogelijkheid om wat platen van het AT te maken. Het zijn er te veel geworden om hier te plaatsen dus doe ik het maar even via deze link : http://www.digitalrailroad.net/RemcoSuiker/gpgs.aspx?pgid=6092071&e=0&p=0

Kijkend naar de hoek van jouw foto's dan hebben we aardig bij elkaar gestaan? Was jij degene met het statief en zo'n witte lens? (af en toe met een sigaret) Ohja en met twee pagers aan je riem  ;) Of de wat oudere man met bril en Nikon nekkoort?

 8)

Peter (die netjes achter het hek stond en de jongens van de communicatie verzocht ergens anders te gaan staan.)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #68 Gepost op: 14 oktober 2006, 20:00:31
Ik ben in Utrecht geweest. Moest zeggen een aardige Demo's en goede mogelijkheid om wat platen van het AT te maken. Het zijn er te veel geworden om hier te plaatsen dus doe ik het maar even via deze link : http://www.digitalrailroad.net/RemcoSuiker/gpgs.aspx?pgid=6092071&e=0&p=0
Nice nice nice....  8) Van de instap heb ik soort gelijke foto's.... Van de aanrijdende wagens niet.


jeroenbos

  • jeugdbrandweer/ fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 697
Reactie #69 Gepost op: 14 oktober 2006, 20:02:21
het was zeker leuk in utrecht met de demo

en je kom ook vechten met de me en dan gooien ook de heli nog zien landen.
het at demo was ook leuk en de explosief (met huilende kinderen)tot gevolgd.

Het was een geslaagde en leuke leerzame dag