14 oktober 2006 Landelijke Politiedag

Auteur Topic: 14 oktober 2006 Landelijke Politiedag  (gelezen 14053 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

frankj

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 27 augustus 2006, 14:22:13
Ik dacht dat Utrecht maar eens in de vijf jaar iets deed. Nou goed, niet dat ik het erg vind hoor. Lekker dichtbij.  ;D
[/quote
Ik zal er ook zijn in mijn nrk-werkpakje. Hij staat namelijk bij Utrecht-midden op de HV-lijst, dus heb mij maar opgegeven........


frankj

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 29 augustus 2006, 13:47:52
kom jij ook even kijken ????
Ik dacht dat Utrecht maar eens in de vijf jaar iets deed. Nou goed, niet dat ik het erg vind hoor. Lekker dichtbij.  ;D


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #12 Gepost op: 29 augustus 2006, 13:48:28
Natuurlijk kom ik langs!  :)


limboke

  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 629
  • Voertuigen fotografie.
    • 112 Maastricht
Reactie #13 Gepost op: 1 september 2006, 18:24:13
zover bekend heeft zuid limburg er weer geen  :-[


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #14 Gepost op: 8 september 2006, 13:41:08
Blijkbaar toch niet bij Brothers...  ::)

De Politie Utrecht handhaaft de orde, verleent noodhulp en zorgt voor opsporing van strafbare feiten. Maar wat betekent dit nou echt? Wat doet de Politie Utrecht allemaal? Hoort de Mobiele Eenheid (ME) ook bij de politie? Hoe onderzoekt de politie een verkeersongeval? Wat doet een wijkagent? Kan een politiehond klimmen? En wat moet ik doen om bij de politie te kunnen werken?

Kijken en doen
Op al deze vragen krijgt u een antwoord op de Politiedag die de Politie Utrecht organiseert op zaterdag 14 oktober in het Veemarktcomplex in Utrecht. Het wordt een dag van kijken en doen, vol demonstraties van politietaken en informatiestands voor jong en oud. De toegang is gratis. Honden mogen helaas niet mee.

Voor jong en oud
Op de Politiedag kunt u aan den lijve ondervinden hoe je als agent leert jezelf te verdedigen en aanhoudingen te doen. U kunt de uitrusting van verschillende functies zien, voelen en misschien zelfs wel zelf aantrekken. De wijkagent vertelt u graag over zijn werk en wat hij voor u en uw wijk kan betekenen. U ziet hoe de ME, de honden en de paarden van de politie presteren onder druk. Ervaar of u net zo makkelijk als een mountainbike- agent 'een stoepje kunt nemen'. Kinderen mogen helpen bij het onderzoek van een verkeersongeluk en meekijken met de Politiemilieudienst. U merkt hoe makkelijk een straatroof plaatsvindt en krijgt natuurlijk tips om dit zelf te voorkomen. Zie zelf hoe uw tas via de laatste technologie gecontroleerd kan worden. Neem ook een kijkje op de set van een opsporingsprogramma voor de televisie. Een praatje maken met een servicemedewerker of rechercheur van de politie kan natuurlijk ook. Op de dag zelf kunnen kinderen een quiz beantwoorden en tegen inlevering ontvangen zij een leuk presentje!

Verder ziet u allerlei politiematerieel zoals auto's, motoren, radarwagens, vrachtwagens en vervoermiddelen van politiehonden en -paarden.

Kortom, meer weten over de Politie Utrecht begint op de Politiedag op 14 oktober!

Datum: zaterdag 14 oktober 2006
Tijd: 10.00 - 17.00 uur
Locatie: Veemarktcomplex (Tuindorphal), Sartreweg 1- 3, Utrecht.


frankj

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 8 september 2006, 14:06:59
dan moeten we daar naartoe ........maar goed dat je het even aanhaald Gerard. Kan ik het voor de zekerheid even navragen aan onze coordinator hulpverleningen. Anders was ik naar Bunnik gereden.
Blijkbaar toch niet bij Brothers...  ::)

De Politie Utrecht handhaaft de orde, verleent noodhulp en zorgt voor opsporing van strafbare feiten. Maar wat betekent dit nou echt? Wat doet de Politie Utrecht allemaal? Hoort de Mobiele Eenheid (ME) ook bij de politie? Hoe onderzoekt de politie een verkeersongeval? Wat doet een wijkagent? Kan een politiehond klimmen? En wat moet ik doen om bij de politie te kunnen werken?

Kijken en doen
Op al deze vragen krijgt u een antwoord op de Politiedag die de Politie Utrecht organiseert op zaterdag 14 oktober in het Veemarktcomplex in Utrecht. Het wordt een dag van kijken en doen, vol demonstraties van politietaken en informatiestands voor jong en oud. De toegang is gratis. Honden mogen helaas niet mee.

Voor jong en oud
Op de Politiedag kunt u aan den lijve ondervinden hoe je als agent leert jezelf te verdedigen en aanhoudingen te doen. U kunt de uitrusting van verschillende functies zien, voelen en misschien zelfs wel zelf aantrekken. De wijkagent vertelt u graag over zijn werk en wat hij voor u en uw wijk kan betekenen. U ziet hoe de ME, de honden en de paarden van de politie presteren onder druk. Ervaar of u net zo makkelijk als een mountainbike- agent 'een stoepje kunt nemen'. Kinderen mogen helpen bij het onderzoek van een verkeersongeluk en meekijken met de Politiemilieudienst. U merkt hoe makkelijk een straatroof plaatsvindt en krijgt natuurlijk tips om dit zelf te voorkomen. Zie zelf hoe uw tas via de laatste technologie gecontroleerd kan worden. Neem ook een kijkje op de set van een opsporingsprogramma voor de televisie. Een praatje maken met een servicemedewerker of rechercheur van de politie kan natuurlijk ook. Op de dag zelf kunnen kinderen een quiz beantwoorden en tegen inlevering ontvangen zij een leuk presentje!

Verder ziet u allerlei politiematerieel zoals auto's, motoren, radarwagens, vrachtwagens en vervoermiddelen van politiehonden en -paarden.

Kortom, meer weten over de Politie Utrecht begint op de Politiedag op 14 oktober!

Datum: zaterdag 14 oktober 2006
Tijd: 10.00 - 17.00 uur
Locatie: Veemarktcomplex (Tuindorphal), Sartreweg 1- 3, Utrecht.




Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #16 Gepost op: 10 september 2006, 20:54:45
Twente: 11.00-16.00 aan de Hosbekkeweg 1 in Borne (KMar doet ook mee).

In Utrecht gaat het AT ook een demo verzorgen (10.00-17.00).

Haaglanden: Slachthuiskade 25 (bureau Laak), zal niet al te groot worden.

Rijnmond doet dit jaar niet mee.

Midden- en West-Brabant: 10.00-16.00:
Mijdenbroek 31 Breda (Waterpolitie KLPD en KMar doen ook mee).
Ringbaan Zuid Tilburg (AT verzorgt demo, KMar en KLPD doen ook mee).
Europark 21 Oosterhout (o.a. pantserwagen KMar).

Flevoland: 10.00-16.00 Zuiderwagenplein 1 Lelystad (Beredenen KLPD doen ook mee).
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #17 Gepost op: 10 september 2006, 21:06:22
Rijnmond doet dit jaar niet mee.

 >:(
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #18 Gepost op: 10 september 2006, 21:20:14
>:(
~

haha dat wordt toeren he Maarten  ;)

Rick en ik gaan ook het halve land door op (foto)strooptocht  :D
greetz,  Enrique


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #19 Gepost op: 10 september 2006, 21:35:43
Dat zal ik vermoedelijk wel bij enkele plaatsen op bezoek gaan om eens te zien met welk materieel de collega's van de KMAR in de landen rijden. Tja en natuurlijk een paar plaatsjes schieten. Met de camera natuurlijk.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief