14 oktober 2006 Landelijke Politiedag

Auteur Topic: 14 oktober 2006 Landelijke Politiedag  (gelezen 14041 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

frankj

  • Gast
Reactie #70 Gepost op: 14 oktober 2006, 20:17:25
Ik was ook in Utrecht en moet zeggen dat de indrukwekkendste demo die van het AT was.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #71 Gepost op: 14 oktober 2006, 20:24:57
Hier mijn foto's:
(...)

Foto van Gilian:


Deden ze ook aan werving bij de bundespolizei ofzo? :P (bij de KMar zetten ze daarvoor namelijk ook knappe dames in ;))
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #72 Gepost op: 14 oktober 2006, 20:26:01
Nee, niet eens, deze dame was de piloot van de heli :|


district8

  • Redacteur/fotograaf van district8.net
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
    • district8.net
Reactie #73 Gepost op: 14 oktober 2006, 20:27:01
Kijkend naar de hoek van jouw foto's dan hebben we aardig bij elkaar gestaan? Was jij degene met het statief en zo'n witte lens? (af en toe met een sigaret) Ohja en met twee pagers aan je riem  ;) Of de wat oudere man met bril en Nikon nekkoort?

 8)

Peter (die netjes achter het hek stond en de jongens van de communicatie verzocht ergens anders te gaan staan.)

Jep. ik was inderdaad die met dat statief en dat sigaretje zo af en toe........


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #74 Gepost op: 14 oktober 2006, 20:53:28
Net zo als aram , jeroen! , jerommekeaalsmeer , ben ik ook in amsterdam geweest , veel plaatjes geschjoten waardoor de batt. nu alle 8 leeg zijn dus de foto's volgen z.s.m

Vond er weinig voor de jeugd te doen , als ik het hierzo lees dat sommige met de ME mochten vechten of dat de brandweer met schuim voor de paarden kwam , miste ik eigenlijk een beetje in amsterdam


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #75 Gepost op: 15 oktober 2006, 00:01:18
"Knok knok". Who's there?  ???


 8)


Brilsmurf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
  • NRK
Reactie #76 Gepost op: 15 oktober 2006, 11:34:01
Mooie foto's Gerard

Vooral die eerste, just on time, je ziet de brokstukjes vliegen. Prachtig.

Ik ben wel benieuwd nar je andere foto's van die dag.
En die foto's van Michel wil ik ook weleens zien  :)
Rode Kruis Utrecht Midden


Politiefan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
Reactie #77 Gepost op: 15 oktober 2006, 12:25:11
Politiedag goed bezocht

RIJSWIJK - Tienduizenden mensen hebben zaterdag de landelijke politiedag bezocht. In het hele land gunden politiekorpsen het publiek een kijkje achter de schermen.

Korpsen gaven onder meer demonstraties van de Mobiele Eenheid, hondengeleiders en teams die op mountainbikes patrouilleren. Ook konden bezoekers arrestantencomplexen bezoeken en zien hoe een aangifte van een misdrijf wordt verwerkt. Verder presenteerden duikteams en de forensische recherche zich.

In het Groningse Leek, waar de korpsen van Drenthe, Friesland en Groningen zich gezamenlijk presenteerden, kwamen 30.000 mensen op de open dag af. De politie in Dordrecht kreeg meer dan 7000 bezoekers te verwerken, de korpsen in Amsterdam en Eindhoven een ruime 4000. In Twente trok de politiedag ruim 5000 bezoekers.

In de regio Haaglanden gebruikten agenten de open dag om te collecteren voor de spierziekte Duchenne en haalden zo 3864 euro op. Ruim 30.000 mensen bezochten de politiebureaus in Haaglanden.

De korpsen Gooi- en Vechtstreek, Zeeland, Limburg-Zuid en Rotterdam-Rijnmond deden dit jaar niet mee aan de landelijke politiedag.

www.telegraaf.nl


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #78 Gepost op: 16 oktober 2006, 00:10:28
zo, ik heb me ook weer uitgeleefd... bij deze een artikeltje:

===========================
Een helikopter, ME charges en vliegende politiehonden. Is de jeugd van de Hoekse Waard losgeslagen? Niets minder waar, het was afgelopen zaterdag weer tijd voor de jaarlijkse Politiedag.

Mijnsheerenland – De landelijke politiedag is dè dag dat alle politiekorpsen zich van hun beste kant laten zien. De open dag van Zuid-Holland-Zuid werd dit jaar georganiseerd in recreatieoord Binnenmaas in Mijnsherenland. Dit recreatiegebied gaf volop gelegenheid om demonstraties van alle disciplines te geven, waar dus ook dankbaar gebruik van werd gemaakt.

Een deel van het terrein werd gebruikt voor een static show van diverse voertuigen, een ander deel werd gebruikt voor demonstraties. Er was gericht op een multidisciplinaire dag, dus er werden meer hulpdiensten geshowd dan alleen paar de politie. Ook de ambulancedienst was aanwezig met een aantal ambulances en de brandweer Binnenmaas was paraat met een aantal voertuigen, waar onder andere een tankautospuit, een hulpdienstenvoertuig en de Verbindings Commandowagen (VC). En last but not least mag uiteraard de reddingsbrigade ook niet ontbreken: de Dordtse reddingsbrigade waren ook aanwezig met een boot.

Maar het bleef duidelijk dat het nog steeds een politiedag was: het ‘wit’ overheerste de dag. De politie was met vrijwel ieder indenkbaar team aanwezig. Er werd uitgebreid uitleg gegeven over het dagelijks werk om de veiligheid van de burger te verhogen. Ook het bike-team was aanwezig en liet met een demonstratie zien waartoe zij in staat zijn.

Een hoogtepunt van de dag was de politiehelikopter die even kwam kijken. Helaas was deze ook al vrij snel weer vertrokken, zodat niet alle bezoekers de helikopter hebben meegekregen. Voordeel van zijn vroege vertrek was dat het terrein weer vrij was voor een spectaculaire politiehonden-demonstratie. Met veel trots werd gedemonstreerd hoe goed de honden luisteren… …behalve bij de demo.

Ook de ME liet nog even zien hoe een charge wordt uitgevoerd en dat het verstandiger is om niet in aanraking te komen met hun traangas. Na deze demonstratie was het tijd voor een disciplinaire oefening tussen de reddingsbrigade, brandweerduikers en ambulance.  Er waren 2 drenkelingen, waarvan er 1 niet meer boven was gekomen. De reddingsbrigade komt ter plaatse en vindt de drijvende drenkeling, maar van het tweede slachtoffer is niets meer te vinden. Het duikteam van de brandweer wordt erbij gehaald, die een snelle duikactie uitvoeren. Al snel is het slachtoffer naar de kant gebracht waar het ambulancepersoneel al staat te wachten. Er werd gereanimeerd, waarna de pop met onbekend letsel naar het ziekenhuis werd gebracht.

Al met al kan er terug gekeken worden op een zeer geslaagde dag. Er was een grote opkomst, dat mede dankzij het mooie weer was. Volgend jaar weer in bewoond gebied, bijvoorbeeld de Drechtsteden?
===========================

Foto's volgen morgen, eerst ga ik m'n nestje is opzoeken...


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #79 Gepost op: 16 oktober 2006, 08:36:22
Op www.dekok.brandweer.net ook een selectie van enkele foto's van afgelopen zaterdag.  8)

(Volgens mij zijn er nergens meer privacy-gevoelige onderdelen op de foto's aanwezig, is dat wel het geval laat het dan even via mail of PM weten!!)