Hoe vervoer je een patient van 500 kg.

Auteur Topic: Hoe vervoer je een patient van 500 kg.  (gelezen 7631 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Siegie

  • Ambulancier
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
Gepost op: 12 juni 2006, 13:23:36
Di 13/06 & Do  15/06  word er in Telefacts op VTM (Vlaamse tv zender) een reportage uitgezonden over de zwaartste man van de wereld en die woont natuurlijk in de USA.

Daar zullen we kunnen zien hoe de man per ambulance naar een centra word vervoerd om daar 200 kilo te vermageren, vooraf weegde hij 500 kilo.
In de voorstukjes die ze tonen zal het vervoer per ambu al spectakulair op zijn zelf zijn.
dit word uitgezonden om 21u20.

Mijn zwaarste patient die ik ooit op mijn brancard gezien heeft weegde 230 Kilo mijn electronica van mijn brancard tafel wilde niet meer mewerken en mijn zijsluitingen van mijn brancard konden totaal niet meer dicht ook mijn gordels waren te kort.

Hebben er nog Hulpverleners met deze te maken gehad laat het weten.

Vele groeten

Siegie.

www.ziekenwagen.be


Ambulancier ambulancedienst Turnhout


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #1 Gepost op: 12 juni 2006, 14:52:06
In Capelle a/d IJssel hebben ze het ooit op onderstaande manier opgelost.

‘BIJZONDER TRANSPORT’

Capelle aan den IJssel, Nabuco

Vrijdag 10.10.2003, 10:30 uur


Vrijdagmorgen werd de brandweer van Capelle aan den IJssel geallarmeerd ter assistentie van de ambulancedienst op de Nabuco. Ter plaatse bleek dat er een behoorlijk zware vrouw naar het ziekenhuis vervoerd moest worden en dat dat niet op de standaard methode per ambulance kon.
Hierop werd een kleine vrachtwagen (MD 30.1) van de brandweer opgepiept, alsmede de SOvDG en de OvD.
Na geruime tijd werd de vrouw op een speciaal gehaald ziekenhuisbed getild en in de MD gereden. Daarna ging rond 12:00 een stoet aan hulpverleningsvoertuigen richting het ziekenhuis, alwaar het verhaal zich weer omgekeerd afspeelde.

Fotograaf:

Wilco Hogenbirk











Susannah

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 12 juni 2006, 15:04:56
Bij ons op school hebben we een leraar met epelepschi en die man die weegt
wel meer dan 150 kg.Die kreeg eens op de eerste verdieping van onze school
een epeleptische aanval,en dus via een ambu naar het ziekenhuis ging.....Alleen
de brancard paste niet in de lift en moesten ze via de trap naar beneden.........
Je moet er de kracht maar voor hebben :o

Maar ik vraag me ook af hoe ze mensen van 500 kg vervoeren.....die passen toch
sowieso niet op een brancard ( is de brancard toch niet tegen bestemd? ???)
Ben benieuwt naar de verdere reacties :)


ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2006, 15:39:56
Met een shovel?


ltdoka

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 12 juni 2006, 17:26:58
Je laat een stel (machine)bankwerkers aanrukken, die jongens hebben takels, lasapparaten en nog veel meer van dat soort grappen ze zijn heeeeel inventief (je moet wel want ook moeilijk bereikbare machines hebben onderhoud nodig) en die draaien voor een halve ton de handen niet om, die beginnen daar pas met bedenken welke takels ze gaan inzetten en hoe ze gaan takelen maar, ff alle gekheid op een stokje je zult als hulpverlener natuurlijk wel even raar kijken als je tegen zo'n situatie aanloopt


mark_b

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
    • Brandweer Mook & Middelaar
Reactie #5 Gepost op: 12 juni 2006, 17:59:07
Met een shovel?

Of een hijskraan!!!!  ;D :D ::)
TWITTER foto's suck....


Kanarie

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 12 juni 2006, 18:17:32
Ik heb jaren geleden ook een keer zoiets op TV gezien (was ook een meneer in Amerika); toen moesten ze daarbij een heel stuk van de muur wegbreken, omdat meneer niet door zijn eigen voordeur paste. Ik ben vergeten hoe hij vervoerd werd.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 12 juni 2006, 18:27:34
ja, dat ken ik me ook nog wel herinneren, sloopte ze de hele muur uit zijn slaapkamer
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #8 Gepost op: 12 juni 2006, 19:21:23
Dat was toen bij jerry springer , hij is volgens mij toen wel met een ambulance vervoerd die ambu lag wel heel laag bij grond


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #9 Gepost op: 12 juni 2006, 19:28:00
was toch ook een speciale ambu met versterkte vering, die ergens uit verweggistan vandaan moest komen?