Verschillende politie-voertuigen ter plaatse en dan nog geen aanhoudingen ter plaatse durven te verrichten.
De daders waren nota bene ter plaatse en hadden alleen maar in hun lurven gepakt hoeven te worden. Nu komt er als mosterd na de maaltijd een onderzoek en moet er veel moeite gedaan worden enkele verdachten te arresteren.
Dat tuig had gewoon zo snel mogelijk geboeid achterin de politiewagens moeten zitten. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. Maar ja, dat vergt kordate politie-inzet en voordat je het weet is het gehuil over 'politiegeweld' niet van de lucht.
Ik begrijp je frustratie en ik had die jongens ook liever gepakt te zien. Je kent de situatie denk ik echter net zo min als ik(?). Het is dus moelijk te beoordelen of aanhoudingen juist niet meer agressie in de hand hadden gewerkt en dat de situatie uit de klauw gelopen was. Hier staat het helpen van de jongen voorop lijkt me, als de sitatie uit de klauw loopt moet de ambubemanning terug trekken en de jongen aan z'n lot overlaten.
Maar zoals ik al zei, ik was er niet bij. Ik probeer hiermee aan te geven dat de politie misschien wel juist gehandeld heeft. Ik sluit me aan bij Jeroen; afgeven op de politie vind ik een beetje primair gedacht.
Edit: Ger@rd poste terwijl ik mijn bericht typte en hij heeft gelijk