Ambulancepersoneel belaagd - Amsterdam 13-06-2006

Auteur Topic: Ambulancepersoneel belaagd - Amsterdam 13-06-2006  (gelezen 4706 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

miv

  • Gast
Gepost op: 13 juni 2006, 12:25:59
Dronken jongeren belagen hulpverleners

Een groep dronken jongeren heeft in een zwembad in Amsterdam hulpverleners belaagd die jongen wilden helpen.

Bedreigen
De jongens bedreigden ambulancepersoneel en een arts en beschadigden een ambulance. Het voorval gebeurde nadat een jongen uit een groep van zo'n 20 jongeren onwel was geworden. Een toevallig passerende arts en het ambulancepersoneel werden bij aankomst belaagd en bedreigd.

Fiets gooien
De hulpverleners besloten te wachten op de politie. Toen de ambulance na afloop wilde wegrijden, gooiden de jongeren een fiets tegen het voertuig.

bron rtlnieuws.nl




Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #1 Gepost op: 13 juni 2006, 13:02:07
Drankmisbruikers maken hulpverlening onmogelijk
 
Amsterdam - Maandagmiddag heeft een groep jongeren het hulpverleners onmogelijk gemaakt om hun werk uit te oefenen. Rond kwart voor zes raakten de gemoederen in het Mirandabad in Amsterdam door overmatig drankgebruik oververhit.

Een jongen uit een groep van ongeveer 20 jongeren was onwel geworden. Een ambulance werd ter plaatse gestuurd en een toevallig passerende arts wilde eerste hulp verlenen. Op het moment dat de ambulance verpleegkundigen bij het zwembad aankwamen werden ze onmiddellijk bedreigd en belaagd door de groep beschonken jeugd.

Er ontstond een zodanig bedreigende situatie dat de hulpverleners de keuze maakten om, in de buurt de komst van de gewaarschuwde politie af te wachten. Op het moment dat de ambulance wegreed werd er een fiets voor het gele hulpverleningsvoertuig gegooid. Ook werd er een fiets tegen de wagen aangeworpen waardoor deze licht beschadigd raakte.

Verschillende politie-eenheden waren snel ter plaatse waarna de gespannen situatie snel voorbij was. Hierna kon de hulpverlening plaatsvinden. Het slachtoffer bleek teveel alcohol gedronken te hebben en werd ter plaatse behandeld. De ambulancebroeders en de arts hebben aangifte van openlijke geweldpleging gedaan. Er zijn nog geen aanhoudingen verricht.
De wijkteamrecherche doet onderzoek naar de zaak.

Bron: Blik op nieuws
Brandwacht 1e klas + WVD


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2006, 14:06:20
Verschillende politie-voertuigen ter plaatse en dan nog geen aanhoudingen ter plaatse durven te verrichten.  :(

De daders waren nota bene ter plaatse en hadden alleen maar in hun lurven gepakt hoeven te worden. Nu komt er als mosterd na de maaltijd een onderzoek en moet er veel moeite gedaan worden enkele verdachten te arresteren.

Dat tuig had gewoon zo snel mogelijk geboeid achterin de politiewagens moeten zitten. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. Maar ja, dat vergt kordate politie-inzet en voordat je het weet is het gehuil over 'politiegeweld' niet van de lucht.  >:(
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #3 Gepost op: 13 juni 2006, 14:51:30
Wel raar inderdaad van de Politie dat ze geen aanhoudingen hebben verricht.

Ik vraag me daarom ook niet af waarom sommigen steeds meer laks krijgen aan de politie.......... :-\


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #4 Gepost op: 13 juni 2006, 16:36:12
Wel raar inderdaad van de Politie dat ze geen aanhoudingen hebben verricht.

Ik vraag me daarom ook niet af waarom sommigen steeds meer laks krijgen aan de politie.......... :-\

Ja, dat werken ze zo zelf wel in de hand. Wat willen ze dan nog meer voor wapens om die gasten onder de duim te houden? Ze hebben toch al een wapenstok, pepperspray, en dan nog een pistool. En dan nix uit durven richten en je collega's er de dupe van laten worden. Laf gewoon. Tijd dat de ambu ook mag gaan pepperen ;) kunnen ze zelf van zich af meppen


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #5 Gepost op: 13 juni 2006, 20:31:10
Ja, dat werken ze zo zelf wel in de hand. Wat willen ze dan nog meer voor wapens om die gasten onder de duim te houden? Ze hebben toch al een wapenstok, pepperspray, en dan nog een pistool. En dan nix uit durven richten en je collega's er de dupe van laten worden. Laf gewoon. Tijd dat de ambu ook mag gaan pepperen ;) kunnen ze zelf van zich af meppen

Tja, wat wordt dit straks een zootje in de wereld als zelfs Hulpverleners al niet veilig hun werk kunnen doen  :-\


Sam

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #6 Gepost op: 13 juni 2006, 21:40:39
Petje af voor de hulpverleners, Bagger slecht werk van de politie... meer kan ik er niet over zeggen.
Nog knap dat ze die jongen niet hebben laten stikken.... Bovendien belachelijk dat er in een zwembad zoveel alcohol kan worden gedronken dat je zelfs knock out gaat....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 13 juni 2006, 22:26:44
Vind het heel erg wat er gebeurd is, maar als men de situatie nou niet kent, waarom dan wel meteen op de politie gaan afgeven  :-\ ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #8 Gepost op: 13 juni 2006, 22:42:55
waarom dan wel meteen op de politie gaan afgeven  :-\ ::)
Ze moeten toch iemand de schuld geven.  ::) (Dit gaat weer zo'n discussie worden.  :-X ).


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #9 Gepost op: 13 juni 2006, 22:46:08
Verschillende politie-voertuigen ter plaatse en dan nog geen aanhoudingen ter plaatse durven te verrichten.  :(

De daders waren nota bene ter plaatse en hadden alleen maar in hun lurven gepakt hoeven te worden. Nu komt er als mosterd na de maaltijd een onderzoek en moet er veel moeite gedaan worden enkele verdachten te arresteren.

Dat tuig had gewoon zo snel mogelijk geboeid achterin de politiewagens moeten zitten. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. Maar ja, dat vergt kordate politie-inzet en voordat je het weet is het gehuil over 'politiegeweld' niet van de lucht.  >:(

Ik begrijp je frustratie en ik had die jongens ook liever gepakt te zien. Je kent de situatie denk ik echter net zo min als ik(?). Het is dus moelijk te beoordelen of aanhoudingen juist niet meer agressie in de hand hadden gewerkt en dat de situatie uit de klauw gelopen was. Hier staat het helpen van de jongen voorop lijkt me, als de sitatie uit de klauw loopt moet de ambubemanning terug trekken en de jongen aan z'n lot overlaten.
Maar zoals ik al zei, ik was er niet bij. Ik probeer hiermee aan te geven dat de politie misschien wel juist gehandeld heeft. Ik sluit me aan bij Jeroen; afgeven op de politie vind ik een beetje primair gedacht.

Edit: Ger@rd poste terwijl ik mijn bericht typte en hij heeft gelijk ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s