Ambulancepersoneel belaagd - Amsterdam 13-06-2006

Auteur Topic: Ambulancepersoneel belaagd - Amsterdam 13-06-2006  (gelezen 4667 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #10 Gepost op: 13 juni 2006, 23:04:35
Petje af voor de hulpverleners, Bagger slecht werk van de politie... meer kan ik er niet over zeggen.
Nog knap dat ze die jongen niet hebben laten stikken.... Bovendien belachelijk dat er in een zwembad zoveel alcohol kan worden gedronken dat je zelfs knock out gaat....
Vertel jij mij eens wat er zo bagger slecht is aan het werk van de politie? Waarom oordeel jij zonder dat je erbij was en zonder dat je kennis van zaken had? Wel eens over na gedacht dat in een groote groep je vrij anoniem strafbare feiten kunt plegen.

Denk eerst eens even na voor dat je wat zegt! Primair reageren kunnen we allemaal daar i sniks aan.

mvg
Mike


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #11 Gepost op: 14 juni 2006, 09:50:40
Ik begrijp je frustratie en ik had die jongens ook liever gepakt te zien. Je kent de situatie denk ik echter net zo min als ik(?). Het is dus moelijk te beoordelen of aanhoudingen juist niet meer agressie in de hand hadden gewerkt en dat de situatie uit de klauw gelopen was. Hier staat het helpen van de jongen voorop lijkt me, als de sitatie uit de klauw loopt moet de ambubemanning terug trekken en de jongen aan z'n lot overlaten.
Maar zoals ik al zei, ik was er niet bij. Ik probeer hiermee aan te geven dat de politie misschien wel juist gehandeld heeft. Ik sluit me aan bij Jeroen; afgeven op de politie vind ik een beetje primair gedacht.

Edit: Ger@rd poste terwijl ik mijn bericht typte en hij heeft gelijk ;D

Ach, het is inderdaad een stuk frustratie. Zie op AT5 dat er aan groot aantal politie-eenheden heengaan die de boel gaan sussen (de daders zijn er dus nog) en verneem dan dat er geen arrestaties zijn verricht. Uiteraard zal het wel weer zijn om escalaties te voorkomen. Maar gevoelsmatig heb ik op een gegeven moment zoiets van 'laat het dan maar escaleren en sla ze helemaal de t..... die hufters'. Dat het zo niet altijd werkt weet ik ook wel. Maar het lijkt vaak zo op pappen en nathouden terwijl het gevoel smeekt om een keiharde benadering. Soms heb ik wel eens het idee dat bepaalde groeperingen gewoon weten dat men er alles aan doet om escalaties te voorkomen en daarop inspelen.

Ik was echt ontzettend kwaad toen ik de verhalen hoorde op AT5 en de persberichten las. Heb gisteravond ook mails gestuurd naar GGD en VZA om de betrokken medewerkers sterkte te wensen.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #12 Gepost op: 14 juni 2006, 11:36:38
Ik was er ook niet bij (gelukkig maar, ik kom zo min mogelijk in 020 ;))
 
Ik begrijp je frustratie en ik had die jongens ook liever gepakt te zien. Je kent de situatie denk ik echter net zo min als ik(?). Het is dus moelijk te beoordelen of aanhoudingen juist niet meer agressie in de hand hadden gewerkt en dat de situatie uit de klauw gelopen was.

Maar is het nu niet juist deze denkwijze die zorgt voor onbegrip. Als je rottigheid wilt uithalen, zorg je ervoor dat er meer agressie komt als er iemand wordt aangehouden en dan laten ze je lopen. Ik ben voor keihard ingrijpen. Of het nu voor dit soort dingen is, het aanpakken van supportersgeweld of het terroriseren van een buurt. Ongeacht wie of wat, aanpakken en niet kapotknuffelen.

Hier staat het helpen van de jongen voorop lijkt me, als de sitatie uit de klauw loopt moet de ambubemanning terug trekken en de jongen aan z'n lot overlaten.

Hulp geven staat bovenaan, voor een ieder in nood! Maar tegelijk moeten we voorkomen dat personen ervoor zorgen dat deze hulpverlening er voor iedereen is, en niet voor de mensen waarvan zij vinden dat het er moet zijn. Een ambulance, politie of brandweer eenheid moet ten alle tijde zonder twijfel zijn werk kunnen doen. En daartoe moet er gewoon soms keihard opgetreden worden. Ik wil niet dat een van mijn naasten dadelijk niet geholpen wordt omdat de hulpdiensten twijfelen of ze op dat tijdstip en die locatie wel zonder peleton ME er op af kunnen gaan.
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Karim

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 14 juni 2006, 16:28:14
Ik kwam zojuist 'n iets uitgebreidere versie van dit artikel tegen :


Jongeren slaan arts en verjagen ambulance

Woensdag 14 juni 2006 - AMSTERDAM – Een groep van ongeveer twintig jongeren heeft gisteren buiten het Amsterdamse De Miranda-zwembad een hulpverlenende arts geslagen en een ambulancebemanning weggejaagd.
De Marokkaanse jongens gooiden onder andere een fiets tegen de ambulance, bedreigden de broeders en sloegen een vrouwelijke arts van het VU-ziekenhuis in haar gezicht.

Na afloop van de rel, waarbij nog een politieagent de bril van zijn gezicht werd getrokken, maar geen arrestaties werden verricht, kreeg de arts van de politie het advies de volgende dag vanwege de kans op wraakneming ‘maar beter niet te gaan zwemmen’.
De VU-arts probeerde een onwel geworden jongen te helpen, die onder invloed van alcohol was en niet aanspreekbaar. De jongen, die bij de groep hoorde, was eerder al onwel geworden in het zwembad en door andere bezoekers op het droge geholpen. Toen een vrouw hem daar de pols voelde, werd zij in haar gezicht geslagen, waarop een vechtpartij volgde, die door de ‘buurtregisseur’ van de politie werd gesust.
Nadat de jongen door zijn vrienden buiten het zwembad was gebracht, zakte hij weer in elkaar. Toen er een ambulance arriveerde, schopten de jongeren tegen de wagen en bekogelden die. De ambulance ging er vervolgens vandoor. „Omdat het een allochtoon is, rijden ze weer weg“, riepen de jongens hem na, en ook: ‘racisten’.

Toen de VU-arts hen vroeg een tweede ambulance ongemoeid te laten, werd ze geslagen. De nieuwe ambulance, die werd begeleid door drie politieauto’s, hoefde evenwel geen hulp te verlenen, omdat de dronken jongen inmiddels was opgeknapt. De politie verrichtte geen arrestaties.
Wel vonden er volgens de VU-arts schermutselingen plaats, waarbij een jongen er met de bril van een agent vandoor ging. Volgens aanwezigen was de sfeer in het zwembad ‘erg grimmig’.
Toen wij moeders na lang zoeken een fijn plekje hadden gevonden voor onze picknick, werden we door de Marokkaanse jongens ter plekke naar een andere plek gebonjourd, onder de woorden: Rot op moeders.“ Zowel het ambulancepersoneel als de VU-arts hebben aangifte gedaan.

Bron: BN de Stem


De meeste hier waren er al over eens dat 't belachelijk was er dat geen arrestatie's verricht zijn, want hoe komt dit nu weer in de media, "ambulancepersoneel belaagd - politie verricht geen aanhoudingen" ,nou dat zal afschrikken zeg  >:(

Dat soort eikels moeten ze gewoon keihard aanpakken, en dat moeten ze dan in de media zetten, dat 't maar flink afschrikt.

Maar blijkbaar kan je hier gerust mensen slaan, hulpverleners aanvallen, mensen bedreigen, en ook nog 's de bril van 'n agent afpakken zonder dat er ook maar iets aan gedaan wordt.  >:(


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #14 Gepost op: 14 juni 2006, 16:43:07
Vertel jij mij eens wat er zo bagger slecht is aan het werk van de politie? Waarom oordeel jij zonder dat je erbij was en zonder dat je kennis van zaken had? Wel eens over na gedacht dat in een groote groep je vrij anoniem strafbare feiten kunt plegen.

Denk eerst eens even na voor dat je wat zegt! Primair reageren kunnen we allemaal daar i sniks aan.

mvg
Mike

Mike,

het komt toch steeds vaker voor de de autoriteit waarmee politie optreed een lachertje is. Recent vraag ik assistentie ivm open deur voor een onwel melding. Komen er twee vrouwelijke agenten aan en staan ons aan te kijken of wij die deur niet in kunnen trappen, want zij redden dat toch niet.
Of sta je midden op straat bij een reanimatie. De twee dienders staan uit te vissen wie meneer is, terwijl achter hun het verkeer dus doorrijdt en er een collega van mij wordt aangereden. Nee, lekker prioriteiten stellen is dat.

Vervolgens wordt er gisteren in Haarlem een politie agent belaagd met een mes, dan mag er wel papperspray gebruikt worden, de belager in z'n been geschoten worden en worden neergemaaid met een knuppel. En als er dan een aanrijding met letsel is, waarbij een kind van 2 mogelijk neuro-trauma oploopt is er in heel Kennemerland geen agent meer te krijgen om ter plaatse van de aanrijding te gaan en om de aangifte op te nemen.

Dit is slechts mijn persoonlijke ervaring met de politie de laatste tijd, terwijl er zeker ook betere agenten zijn. Agenten die ambulance personeel wijzen op gladde banden van ambulances en daarvoor gelukkig een "prent" uitschrijven, zodat de werkgever verplicht wordt om de banden te laten vervangen. Alleen zijn er nog weinig van dat slag die er rondlopen. Jongens en meiden met ballen en haar op hun tanden. Geen gelul en dit is de grens!!

RR (waar is 0-tolerance gebleven?)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #15 Gepost op: 14 juni 2006, 22:00:23
Los van de reacties door de politie heb ik heeeel even getracht inzicht te krijgen in de belevingswereld van de betreffende jongeren. Maar ik ben er maar snel mee opgehouden. Immers, elke logica is zoek.

Je maat is onwel en dus proberen goedwillende mensen hem hulp te verlenen. Zonder enige aanleiding ga je die vervolgens te lijf, waarna de hulpverleners (logisch) hun vege lijf proberen te redden. Juist, eigen veiligheid eerst! Om diezelfde hulpverleners vervolgens als 'racisten' uit te schelden juist omdat ze vanwege jouw eigen acties vluchten.

Dan waren die hufters inderdaad heel erg dronken of ze sporen totaal niet.

Het wordt steeds gekker in dit land. Het valt nog mee dat er geen optocht is georganiseerd in de Diamantbuurt om te protesteren tegen 'het racisme bij hulpverleners'.  ::)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Sam

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #16 Gepost op: 17 juni 2006, 15:45:46
Toch weer toevallig, die marokanen he....


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #17 Gepost op: 17 juni 2006, 16:03:26
Toch weer toevallig, die marokanen he....

Misschien moet je zoiets alleen denken en niet posten. Het kan heel confronterend zijn voorsommige mensen...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #18 Gepost op: 17 juni 2006, 16:07:44
Ik vindt het erg verontrustend om te zien dat er weer hulpverleners zijn belaagt,het schijnt toch een soort hobby te gaan worden.Een ontwikkeling die door maar 1 instantie keihard de kop in kan worden gedrukt,en dat is toch de politie.Als je niet de dader te pakken hebt,pak je toch die hele handel in om op het bureau eens rustig uit te zoeken wie nu wat heeft gedaan.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #19 Gepost op: 17 juni 2006, 16:13:56
Misschien moet je zoiets alleen denken en niet posten. Het kan heel confronterend zijn voorsommige mensen...
Dachten die gasten dat ook? "Zullen we er alleen maar aan denken,en niet daadwerkelijk de ambulancemensen belagen"