Grote oefening anti-terrorisme - Rotterdam & Vlaardingen

Auteur Topic: Grote oefening anti-terrorisme - Rotterdam & Vlaardingen  (gelezen 4176 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #10 Gepost op: 21 juni 2006, 21:44:10
Er zijn inderdaad wat dingen afgezet, maar niet veel hoor. Heb veel unieke foto's kunnen maken! Zeer groot aantal voertuigen van de diverse BBE's, politie, Marechaussee, Korps Mariniers, KLPD, AT's, OT's, Landmacht, etc etc. Echt een supergrote inzet.

Betrof een vliegtuigkaping door moslim-extremisten, geland op Rotterdam Airport. Van daaruit zijn alle personen met 2 bussen vervoerd naar de Breevaartstraat in de Spaanse Polder (achter Mercedes-dealer Van Dijk en dochters) en de Deltaweg in Vlaardingen (zogenaamd schoolgebouw ten zuiden van NS-station Vlaardingen-Centrum. Op een bedrijfsterrein aan de Deltaweg (tot aan de poort te bereiken!) is het verzamel/commandopunt van de diverse politie-eenheden. Vanaf de poort kun je een glimp opvangen van de inzet op het bedrijfsterrein (tot aan de poort is het openbare weg), dus daar heb ik ook een paar hele originele foto's kunnen maken. Toen het pantserpeloton van de KMAR Amsterdam aankwam heb ik ook flink wat mooie foto's geschoten. Helaas niet digitaal, dus nog even geduld voor de foto's. Morgen tot 21.00 uur gaat de oefening door (vannacht ook trouwens). Vandaag (en vermoedelijk morgen ook) was/is het meeste te zien op de Deltaweg. Vanaf de A4 (Schiedam-Hoogvliet) de afrit Vlaardingen-Oost, onderaan de afrit richting Vlaardingen (westelijke richting), alsmaar rechtdoor en dan rijd je er vanzelf tegenaan.
greetz,  Enrique


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 21 juni 2006, 22:59:54
En komen die foto's nog ergens online ?
Met gescrammbelde gezichten en kentekens ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #12 Gepost op: 22 juni 2006, 14:39:32
Zogauw ik ze digitaal heb wel hoor.

Vanavond om 21.00 uur is het einde oefening. Mooie kans om dus wegrijdende voertuigen te fotograferen. Ik zal zelf vanavond (al enige tijd voor 21.00 uur) op de Deltaweg in Vlaardingen staan, ten zuiden van NS-station Vlaardingen Centrum.
greetz,  Enrique


limboke

  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 629
  • Voertuigen fotografie.
    • 112 Maastricht
Reactie #13 Gepost op: 22 juni 2006, 16:59:47
en foto's van de voertuigen plaats je die hier?  ;)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #14 Gepost op: 22 juni 2006, 17:53:11
De foto's die voor publicatie vatbaar zijn worden hier geplaatst.

Het is trouwens inmiddels einde oefening. Ik heb alle voertuigen bij het verlaten van de oefening op de foto gezet. Gelet op de bijzondere takken van dienst (en hun medewerkers) ga ik niet alles op internet zetten, maar voorzover het kan wel.
greetz,  Enrique


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #15 Gepost op: 22 juni 2006, 19:50:59
verder maakt het niets uit de diensten kunnen zonder probleem van kenteken wisselen,en deze staan toch niet geregistreerd bij de rdw.
en bij de tegenpartij is een groot deel van de vloot bijzondere voertuigen toch al bekend.evenzo de lokaties waar ze thuishoren.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #16 Gepost op: 22 juni 2006, 20:22:54
Ben ik het helemaal mee eens. Aan de andere kant hoeven we het "de tegenpartij" ook niet in de schoot te leggen allemaal...

Ik zal gewoon de foto's plaatsen van opvallende voertuigen (ook die zonder striping maar met vaste blauwe lampen op het dak). Burgerwagens laat ik voor wat ze zijn.
greetz,  Enrique


jeroenbos

  • jeugdbrandweer/ fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 697
Reactie #17 Gepost op: 24 juni 2006, 21:54:07
zet je hem, hier op op een andere site


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #18 Gepost op: 24 juni 2006, 23:23:41
Nog heel even geduld; ze zijn inmiddels ontwikkeld. Ze komen hier te staan.
greetz,  Enrique


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #19 Gepost op: 25 juni 2006, 13:44:09
Ik heb wat beelden op tv gezien. Zag er erg spectaculair uit!  8)