Internationale Brandweerwedstrijd voor nederlandse en duitse Brandweerkorpsen

Auteur Topic: Internationale Brandweerwedstrijd voor nederlandse en duitse Brandweerkorpsen  (gelezen 889 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Brandweer Borne houdt zaterdag 17-06-06 een internationale brandweerwedstrijddag voor de korpsen van Borne, Hengelo, Rheine en Emsdetten.

Naast de brandweerwedstrijden zijn ook andere activiteiten voor de bevolking van Borne.

De activiteiten hebben plaats op het terrein aan de prins Bernhardlaan in Borne.

De wedstrijden worden gehouden in het kader van Borne 800. De bezoekers kunnen alle facetten van het brandweervak zien. De brandweerploegen kunnen alle onderdelen van het brandweervak verwachten waarvoor ze zijn opgeleid. Meestal is het een complexe inzet, waarbij brand, gevaarlijke stoffen en hulpverlening nodig zijn.

De ploegen worden geconfronteerd met echt vuur, slachtoffers en het redden van personen. De deelnemende ploegen worden beoordeeld door een professionele jury die bestaat uit brandweerlieden uit Rheine, Emsdetten, Hengelo en Borne. Omstreeks 17.00 uur wordt ‘s middags de prijs uitgereikt aan de beste ploeg. In totaal doen er vijf ploegen mee. Naast de wedstrijden laat Borne zien hoe de brandweer omgaat met verkeersongevallen.

Om de situatie zo realistisch mogelijk te maken wordt een echte straat nagebootst waar diverse voertuigen met elkaar in botsing zijn. De brandweer laat zien welke krachten bij dergelijke ongevallen vrijkomen en wat de mogelijkheden zijn van hulpverleningsgereedschappen.

Bron: www.twente-nieuws.nl


BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Ik kom misschien nog wel even als ik uit Ommen weerkom ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


112 Gooi en Vechtstreek.n

  • Gast
zijn er al foto's van de wedstijd want ben wel benieuwd wat de duister er van bakken ;D ;D


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Ik heb wel foto`s, maar niet van de Duitsers, die waren al geweest toen ik kwam, ik was wat later want daarvoor was ik nog in Ommen ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!