Bedrijf aansprakelijk bij gebrek aan AED

Auteur Topic: Bedrijf aansprakelijk bij gebrek aan AED  (gelezen 13396 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
  • 't Is dansen op de gulden middenweg (acda&demunik)
Reactie #30 Gepost op: 2 juli 2007, 11:18:16
Het gebruik van de AED is redelijk fool-proof. Echter, om het gebruik te gaan 'leren' op het moment dat je in een stressvolle omgeving / situatie de AED bij iemand moet gaan gebruiken, lijkt mij niet handig.

Daarom adviseer ik om de cursus AED te volgen, tevens ook omdat je dan weet hoe het te gebruik in combinatie met BLS. Het gebruiken van de AED heb je dan in een ontspannen situatie kunnen leren en trainen waardoor het een redelijk automatisme wordt bij een daadwerkelijke inzet.

Wil je het gebruik van de AED en het BLS dan ook daarwerkelijk op een goed niveau leren kies dan een opleidingsinstelling welke niet te commercieel is ingesteld (dus geen giga-groeps cursussen), de NRR adviseert 6 cursisten per instructeur, hierdoor heb je voldoende tijd om het goed te leren / te trainen.

Het defibrileren met een AED valt niet onder de wet BIG en mag dus gedaan worden door iedereen. Zover ik weet is er geen wettige grond om de cursus te volgen. Maar of het slim is om het apparaat te gebruiken zonder de cursus... Ik ben van mening van niet.
HBO-verpleegkundige Anesthesieverpleegkundige Instructeur BLS-AED  Instructeur Eerste hulp Instructeur Eerste hulp bij Wateronge


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #31 Gepost op: 2 juli 2007, 14:35:28
kies dan een opleidingsinstelling welke niet te commercieel is ingesteld ....

Ik snap wat je bedoeld, maar ik vind dat een ongelukkige woordkeus.
Met commercieel zijn is op zich niets mis mee, maar je moet waken voor organisaties die voor shit veel geld vragen.


Luke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
  • 't Is dansen op de gulden middenweg (acda&demunik)
Reactie #32 Gepost op: 2 juli 2007, 18:48:39
Dus tè commercieel. ;)
HBO-verpleegkundige Anesthesieverpleegkundige Instructeur BLS-AED  Instructeur Eerste hulp Instructeur Eerste hulp bij Wateronge


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #33 Gepost op: 3 juli 2007, 01:03:27
Dus tè commercieel. ;)

Dit is niet commercieel. dit is een vorm van oplichten