Donor (licht je antwoord toe!!)

Auteur Topic: Donor (licht je antwoord toe!!)  (gelezen 57985 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RotterdamSafetygear

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #160 Gepost op: 29 augustus 2010, 14:42:34
Dit is voor iedereen anders, maar bij mij wordt het lichaam niet opgewekt als ik dood ben.


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #161 Gepost op: 29 augustus 2010, 14:45:50
Dan maakt het toch niet uit wat je met je oude lichaam doet, na je dood? Want het is een geestelijk proces. Of zit ik nou verkeerd?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Diederick

  • Student, vrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • SIGMA, NRK, COC, student HBO-V
Reactie #162 Gepost op: 29 augustus 2010, 21:12:47
Wildernisgids, je weet dat je uitzonderingen kunt aangeven, of specifieke delen van het lichaam kunt aanvinken ter donatie na overlijden? Zou je dan bijvoorbeeld bepaalde delen wel kunnen doneren vanuit je geloof, zoals huid of botweefsel (niet-vitale onderdelen)?

En wat is je kijk op het natuurlijke verval van een lichaam na de dood? Alles is vergankelijk, denk je niet dat je door donorschap veel directer je lichaam weer in de cyclus van het leven slingert?
“Nothing in the world is more dangerous than a sincere ignorance and conscientious stupidity.”  - Martin Luther King Jr.


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #163 Gepost op: 30 augustus 2010, 08:38:46
Ik ben orgaandonor, als ik dood ben heb ik er niets meer aan en als mijn organen het leven van een ander kunnen redden.. mooi !
Bloeddonor zie je mij niet worden, ik heb er wel ooit over nagedacht.. maar nadat een paar injecties in mijn mond "niet helemaal volgens plan" verliepen begin ik
nog net niet gillend gek te worden als ik een injectie moet halen.

Je lichaam moet wel compleet zijn voor reincarnatie.
Daarnaast zou ik ook geen organen willen afstaan, aan bijv. een kettingroker, alcholist of iemand die door zijn eigen toedoen zijn organen kapot maakt. Zulke mensen verdienen het niet, eigen schuld dikke bult. Het klinkt grof, maar zo is het wel.
En dit is mijn eigen mening! 0021

Wildernisgids, ik begrijp je standpunt en respecteer je mening, maar er zijn ook een hoop mensen die wél een orgaan nodig hebben en zichzelf niét kapot hebben gemaakt...


RotterdamSafetygear

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #164 Gepost op: 30 augustus 2010, 15:23:42
Nee, ik heb bewust ervoor gekozen om geen orgaandonor te zijn. Ik hoef duszelf ook geen organen van een ander te hebben.

Als mijn tijd gekomen is om te gaan, ga ik naar een hoge heuvel. Zodat ik vandaar naar mijn voor vaderen kan gaan. Mijn familie zal mij dan terug zien, door bijv. de kraai die over hen waakt.



Mijn lichaam blijft ook na mijn dood compleet, o we als je er aankomt. Dan kom ik je in je slaap opzoeken! >:D


RotterdamSafetygear

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #165 Gepost op: 30 augustus 2010, 15:26:45
Dan maakt het toch niet uit wat je met je oude lichaam doet, na je dood? Want het is een geestelijk proces. Of zit ik nou verkeerd?

Dit verschilt per geloof, in mijn geval moet het lichaam compleet blijven.


Docus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Reactie #166 Gepost op: 30 augustus 2010, 15:33:57
Houdt jouw geloof dan ook in dat je eigen lichaam (na je dood) nog weer gereïncarneerd of opgewekt wordt?

Eh..wacht even, hebben we het nu over zombies?? Reincarneren doe je toch in een nieuw lichaam? Niet in een die al dood is? Dan kun je net zo goed in je eigen lichaam blijven. Scheelt, voor zover ik dat kan inschatten, een hoop gedoe.


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #167 Gepost op: 30 augustus 2010, 15:37:06
Eh..wacht even, hebben we het nu over zombies?? Reincarneren doe je toch in een nieuw lichaam? Niet in een die al dood is? Dan kun je net zo goed in je eigen lichaam blijven. Scheelt, voor zover ik dat kan inschatten, een hoop gedoe.
Nee, het gaat niet over zombies. Vandaar mijn vraag, want het maakt m.i. toch niet uit wat er met je oude lichaam gebeurt, als je overgaat naar een nieuwe? Maar Wildernisgids heeft mijn vraag al beantwoord :)
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Docus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Reactie #168 Gepost op: 30 augustus 2010, 15:39:59
Ja klopt, toch snap ik de vraag nog niet helemaal, en Wildernisgids heeft gezegd dat hij zijn lichaam na de dood niet gebruikt, is jouw vraag dan wel beantwoord? Wat is het probleem dan?


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #169 Gepost op: 30 augustus 2010, 15:41:20
Ja klopt, toch snap ik de vraag nog niet helemaal, en Wildernisgids heeft gezegd dat hij zijn lichaam na de dood niet gebruikt, is jouw vraag dan wel beantwoord? Wat is het probleem dan?
Welk probleem?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..