Donor (licht je antwoord toe!!)

Auteur Topic: Donor (licht je antwoord toe!!)  (gelezen 59089 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Docus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Reactie #170 Gepost op: 30 augustus 2010, 15:44:19
Het probleem dat zijn lichaam na zijn dood compleet moet zijn. Terwijl hij op de vraag of je dat lichaam na de dood nog nodig hebt "nee" zegt. Als je het niet nodig hebt, waarom moet het dan compleet zijn?


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #171 Gepost op: 30 augustus 2010, 15:47:54
Wildernisgids geeft aan dat hij gelooft alleen te kunnen reïncarneren wanneer zijn oude lichaam nog compleet is. Waarom snap ik niet, maar ik respecteer zijn geloof. Zelfs als het mensenlevens kost......
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #172 Gepost op: 30 augustus 2010, 17:41:44
Ik ben donor, met uitzondering van een paar dingen die op het moment dat ik me aanmeldde niet prettig voelden, zoals hoornvliezen

Wildernisgids, ik vind het dapper dat jij zegt dat je geen organen wilt, maar dat is niet realistisch als jij op je 50e opeens een nieuwe nier, long, etc moet ga je toch niet zeggen die wil ik niet, dan ga ik maar dood...?
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


RotterdamSafetygear

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #173 Gepost op: 30 augustus 2010, 18:39:57
Op mijn 50e zeg ik nee, mijn persoonlijke mening over dit onderwerp is.

Ik vind dat iedereen verplicht donor moet zijn, tenzij de persoon dit nadrukkelijk aangeeft. De persoon dient dan wel te beseffen dat hij ook zelf afstand doet van het kunnen krijgen van organen van een ander. Dus geen donor, dan ook geen organen. Om niet gelijk aangevallen te worden, uitzonderingen zoals mensen die geen donor kunnen zijn door bijv. ziekte, medicijnen, medische afwijkingen. Deze mensen vallen hier niet onder, valt te controleren door een doktersverklaring.

Daarnaast vind ik een bloeddonor of iemand die bloed krijgt anders, eigenlijk moet iedereen gewoon een litertje bloed per jaar afstaan min.

Dit is mijn persoonlijke mening, naast het feit wat ik al eerder vertelde van mensen die zichzelf verpesten. Ik zou eerder geven aan iemand die het echt nodig heeft door medische afwijkingen of iets dergelijks, dan aan iemand die het zelf verprutst heeft. Bijv. een kettingroker.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #174 Gepost op: 30 augustus 2010, 18:49:40
N.a.v. dit topic er weer aan herinnerd dat ik mij inderdaad ook nog moest opgeven. En dat gaat zo simpel tegenwoordig, gewoon via internet. Dus van mij mag sinds vandaag alles wat gebruikt kan worden, ook gebruikt worden.

Overigens, ik heb in de poll antwoord 4 aangeklikt. Is nog nooit in me opgekomen om dat rooie spul in me af te tappen. Zal ik binnenkort even naar de mogelijkheden kijken in de buurt.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #175 Gepost op: 30 augustus 2010, 22:43:45
Om heel eerlijk te zijn, ik ben geen bloeddonor omdat ik diepliggende vaten heb(zeggen ze), en ze bij venapunctie in het ziekenhuis vaak al problemen hebben, laat staan met de dikke naalden van de Sanquin... Een vriendin van me is eens zo hard geprikt(ook diepliggend) door de dame van sanquin dat ze er nog een uur beroerd van was, ze hadden ook een zenuw flink geprikkeld.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Diederick

  • Student, vrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • SIGMA, NRK, COC, student HBO-V
Reactie #176 Gepost op: 1 september 2010, 01:03:21
Om heel eerlijk te zijn, ik ben geen bloeddonor omdat ik diepliggende vaten heb(zeggen ze), en ze bij venapunctie in het ziekenhuis vaak al problemen hebben, laat staan met de dikke naalden van de Sanquin... Een vriendin van me is eens zo hard geprikt(ook diepliggend) door de dame van sanquin dat ze er nog een uur beroerd van was, ze hadden ook een zenuw flink geprikkeld.
Als je moeilijk te prikken bent wordt je soms ook vriendelijk afgeraden donor te blijven. Het is natuurlijk belangrijk dat er bloed gegeven wordt, maar het moet je niet te veel ongerief opleveren. Hoewel ongelukken natuurlijk gebeuren (tot nu toe maar één keer bij mij) heb ik het idee dat ze vrij goede prikkers hebben bij Sanquin - en dat, mochten priksters wat onervaren zijn, ze niet te min zijn om hulp te vragen van een meer ervaren zuster. Of broeder natuurlijk, maar die heb ik nog niet zo veel gezien in de bloedbank...

Iemand trouwens overwogen om sperma te doneren? Of zal ik daar maar een ander topic aan wagen, want het werd niet gevraag in de o.p.?
“Nothing in the world is more dangerous than a sincere ignorance and conscientious stupidity.”  - Martin Luther King Jr.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #177 Gepost op: 14 april 2012, 12:24:18
Ik ben geen bloed en geen orgaandonor en ik weet ook niet of ik het zou willen worden.
Waarom niet?
Er zijn al genoeg mensen op deze aardbol, bang voor misbruik en bang dat het bij mensen komt die het in mijn ogen het niet waard zijn.


brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
Reactie #178 Gepost op: 14 april 2012, 13:26:29
ik wil bewust geen orgaan donor worden om het feit omdat ik niet weet wat er mee gebeurt... Ik vind het schandalig dat mijn longen gaan naar iemand die altijd gerookt heeft of mijn lever aan een alcohollist?
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #179 Gepost op: 14 april 2012, 17:49:43
Ik ben geen bloeddonor maar wel orgaan donor. Dat ik geen bloed geef heeft met mijn aversie met naalden te maken, athans ik kan er niet tegen als ze mij prikken bij anderen vind ik het niet erg.

Wel ben ik al vanaf mijn 18e orgaan donor, heel simpel om de volgende redenen. 1 als ik dood ben dan heb ik ze toch niet meer nodig, 2 mocht ik ooit zo erg ziek worden dat ik een nieuwe orgaan nodig hebt dan zou ik ook heel blij zijn als iemand die doneert, 3 dat is eigenlijk later gekomen, er zijn al zoweinig orgaandonoren en de kans dat een donor daadwerkelijk doneert is ook nog zeer klein (je moet op de "juiste" manier overlijden) dus dan is iedere extra plusje meegeholpen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v