Donor (licht je antwoord toe!!)

Auteur Topic: Donor (licht je antwoord toe!!)  (gelezen 57986 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #190 Gepost op: 23 mei 2012, 18:28:55
Ik ben vanaf mijn 18e zowel bloeddonor als orgaandonor. Naar de bloedbank ga ik sinds enkele jaren 1x per maand voor plasma, daarvoor was ik volbloed donor.  En dat is echt heel braaf van me, want ik ben een absolute anti-held met prikken (durf ook voor geen goud een ander te prikken anders had ik allang al een carriere-switch gedaan).
Qua organen > ik heb geloof ik alles ingevuld. Standaard, ik heb er niets aan, een ander wordt er misschien dolgelukkig van.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


soetevent

  • BHV / Burgernet AED
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 318
  • 叁多
    • Bliksemdetectie.nl
Reactie #191 Gepost op: 24 mei 2012, 08:58:04
Bloeddonor: nee, ik reis heel veel voor mijn werk, met name naar landen buiten Europa. Ik zit voor mijn werk bijvoorbeeld veel in China. Dat is reden tot uitstel afname (so I've been told). Schiet niet op dus.

Orgaandonor: nee natuurlijk niet, domme vraag! Ben immers nog niet dood!!!  98uiye


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #192 Gepost op: 24 mei 2012, 15:11:48
Bloeddonor: Wel serieus overwogen, maar op dit moment niet.
2 Redenen: Opslag en gebruik medische gegevens en het verdien model van Sanqiun/bloedtransfusies in Nederland in het algemeen. Ook kan ik me niet helemaal vinden in het huidige beleid rond Homosexuelen. (Maar dat laatste is geen alleenstaande reden om geen bloed te geven).

Orgaandonor: Niet op dit moment, uit respect voor gevoelens hierover bij familieleden.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


sylvester1986

  • Gast
Reactie #193 Gepost op: 29 mei 2012, 15:27:51
Medici zijn veel vaker orgaandonor

LEIDEN -  Medisch personeel is veel vaker orgaandonor dan de gemiddelde Nederlander. Dat blijkt uit een onderzoek van de Nederlandse Transplantatie Stichting (NTS) onder ruim 500 mensen, dat dinsdag werd gepresenteerd.

Ongeveer 4 op de 5 Nederlandse artsen en verpleegkundigen staat geregistreerd in het Donorregister en 75 procent van hen is daadwerkelijk donor. Dat is ver boven het gemiddelde van 40 procent geregistreerde mensen in Nederland. Bovendien zegt van hen maar 60 procent ja tegen het donorschap.
De NTS vermoedt dat artsen vaak zien wat de gevolgen zijn voor mensen die lang op een wachtlijst staan en daardoor zelf donor willen worden. „Ook blijkt dat huisartsen, verpleegkundigen en dergelijk vertrouwen hebben in hun collega's die orgaantransplantaties uitvoeren”, aldus een woordvoerster.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12238257/__Medici_veel_vaker_donor__.html


Barry_B

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #194 Gepost op: 3 juli 2012, 13:09:43
Beste lezer,

Voor mijn afstudeerscriptie doe ik onderzoek naar bloeddonaties.
Wilt u hiervoor mijn enquête invullen? Het duurt slechts 5 minuutjes.
U helpt mij hier erg door en daarnaast maakt u kans op een waardebon
van 30 euro als de enquête volledig invult.

www.thesistools.com/web/?id=283880


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #195 Gepost op: 11 oktober 2013, 14:37:33
Ik ben wel orgaandonor (hoornvliezen en wetenschappelijk onderzoek uitgezonderd). Van mijn ogen blijven ze maar af, iets met ogen zijn spiegels van de ziel en toonbaarheid aan nabestaanden. En geen wetenschappelijk onderzoek omdat ik wel direct anderen wil helpen maar niets voel voor testen op (delen van) mijn lichaam.

Ik ben geen bloeddonor omdat Sanquin nog steeds groepen discrimineert terwijl dit met goed testen en vertrouwen in de mens niet hoeft. Al dat gemiep om extra donoren terwijl ze bewust goede donors uitsluiten zal er ook voor zorgen dat ik voorlopig ook geen doner ga worden al zou het wel mogen.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #196 Gepost op: 11 oktober 2013, 15:36:58
Donor zijn is een heel nobel iets. Je denkt dat je 'om niet' iets goed doet voor de medemens en iedereen daar ook heel nobel mee omgaat. Helaas delen anderen je nobele initiatieven vaak niet en wordt je gedachtegoed schaamteloos verkwanselt aan de commercie.

Voor mij de reden om geen donor te zijn.

Citaat
Sanquin: Woedend waren donoren toen bleek dat een deel van het bloed dat zij afstonden door Sanquin verkocht werd aan de farmaceutische industrie. Daarnaast raakte de Raad van Bestuur in opspraak vanwege hoge salarissen. De drie bestuurders verdienden samen meer dan 800.000 euro. Ondanks de vele klachten werd het salaris niet verminderd, wat in de daarop volgende jaren tot meer klachten leidde. Zo verdiende de bestuursvoorzitter afgelopen jaar nog 258.000 euro, meer dan de Balkenende-norm van 190.000 euro. Volgens Sanquin hoeven salarissen die al vastgelegd waren voor de invoering van de Balkenende-norm niet te veranderen.
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #197 Gepost op: 11 oktober 2013, 15:41:47
Ik kan na mijn dood wellicht iemand helpen ipv. mijn organen in de grond te laten stoppen of in rook op te laten gaan.

Maar daar is iedereen uiteraard vrij in..


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #198 Gepost op: 11 oktober 2013, 16:42:15
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1208741 date=1381498618
Donor zijn is een heel nobel iets. Je denkt dat je 'om niet' iets goed doet voor de medemens en iedereen daar ook heel nobel mee omgaat. Helaas delen anderen je nobele initiatieven vaak niet en wordt je gedachtegoed schaamteloos verkwanselt aan de commercie.

Voor mij de reden om geen donor te zijn.

Ik kan me je gedachte goed voorstellen!


Zelf ben ik orgaandonor, ze mogen (na mijn dood uiteraard) alles hebben.
Senior GGP / Oost-Brabant


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #199 Gepost op: 11 oktober 2013, 19:48:06
Beide niet.
Geen vrijwillig geprik en geen gezaag in mijn lichaam op een RVS tafel.
Ook heb ik aangegeven dat er geen autopsie op mij gedaan mag worden,
zo'n slachtpartij zal mij niet gebeuren.

Het heeft bij mij niks met geloof te maken want daar ben ik al helemaal niet van.
Dat ik geen donor ben van wat dan ook heb ik mijn redenen voor.
Groetjes, Marco