Ik ben het met Kanarie eens. Als je op de manier van Itdoka redeneert dan horen mensen bij organisaties als het Rode Kruis, Artsen zonder Grenzen, etc. dus ook niks te verdienen immers ook zij zijn afhankelijk van vrijwillige donaties (geldelijke dan wel...)
Tuurlijk zijn er excessen bij de salarissen die artsen verdienen en ja, ook de normaal verdienende arts verdient leuk. Zal je mij over ongeveer een jaar niet over horen klagen als ik mijn eerste salarisstrook ontvang
Maar daar staat tegenover dat je idd pas gaat verdienen na 6 jaar studie, in mijn geval door uitloten, bestuurswerk, etc. ben ik straks 27 als ik begin met echt geld te verdienen. Tot die tijd moet/moest ik het hebben van bijbaantjes en inmiddels een hele lieve werkende vriendin. Tijdens die studie loop je 2 jaar stage, zoals door Kanarie reeds gemeld zonder enige vergoeding, ook al draai je weken van gemiddeld >50 uur en moet je daarnaast nog studeren. Dan ga je verdienen, maar moet je ook nog verder met je opleiding wat inhoudt dat je een contract krijgt voor 58 uur in de week (Wat zeg je?!? 58 uur! Jazeker, het was 48 uur maar aangezien er nieuwe regels zijn mbt aanwezigheidsdiensten is het 58 uur geworden) Daarnaast studeer je ook nog gewoon. Hiervoor krijg je een startsalaris van ongeveer 3100 euro bruto, lijkt veel, maar je werkt wel anderhalf keer zoveel als een ander. Ben je dan weer 3-6 jaar verder en klaar met die opleiding dan ga je idd best redelijk verdienen maar dan ben je inmiddels ruim 30+
Dan een puntje verantwoordelijkheid, persoonlijk vind ik dat hier best voor betaald mag worden en nee dat hoeft niet 4 ton per jaar te zijn, maar bovenmodaal is toch niet helemaal onzinnig...
Dus om terug te komen op Itdoka en het topic, wordt nou maar gewoon orgaandonor, de dokter help je er niet mee, je medemens wel.
Enne Annemiek, je maakt me langzmerhand wel heel nieuwsgierig naar jouw beweegredenen