Brandweer en Ambulance Deventer over naar meldkamer Zwolle

Auteur Topic: Brandweer en Ambulance Deventer over naar meldkamer Zwolle  (gelezen 3345 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Zal mij benieuwen wanneer Heerde en Wapenveld weer terug gaan naar Apeldoorn. Heb al wel gehoord dat Hatten voor brandweer en CPA waarschijnlijk toch wel onder Zwolle blijft vallen.


Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #1 Gepost op: 20 juni 2006, 13:30:59
dan zal hattem van provincie moeten veranderen,uitzonderingen zijn bij bzk niet mogelijk.neem als voorbeeld het limburgse mook,op een steenworp afstand van nijmegen.
vallen sinds 1 januari onder de meldkamer venlo.
echter voor het a-1 ambulancevervoer word nog steeds de rav gelderland zuid ingezet.


Bommel17

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2006, 12:08:27
werden de gemeentes Olst-Wijhe al niet aangetsuurd via AC in Zwolle.?  ik kan me die tijd nog wel herindenren met de scanner, toen werden ze t0g ook wel degelijk aangestuurd vanuit zwolle.Of?? zit ik nu fout?


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #3 Gepost op: 23 juni 2006, 12:38:11
werden de gemeentes Olst-Wijhe al niet aangetsuurd via AC in Zwolle.?  ik kan me die tijd nog wel herindenren met de scanner, toen werden ze t0g ook wel degelijk aangestuurd vanuit zwolle.Of?? zit ik nu fout?

Klopt! Olst-Wijhe werd al aangestuurd door de meldkamer in Zwolle. De overgang van Deventer naar de meldkamer in Zwolle zal 3 juli plaats vinden.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Bommel17

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 23 juni 2006, 13:03:04
Dankjewel....Het geld alleen voor deventer dus eigenlijk


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #5 Gepost op: 23 juni 2006, 16:10:25
Klopt! Olst-Wijhe werd al aangestuurd door de meldkamer in Zwolle. De overgang van Deventer naar de meldkamer in Zwolle zal 3 juli plaats vinden.

Toevallig ook bekend wanneer Heerde/Wapenveld naar Apeldoorn gaan en of Hattem dan ook meegaat?
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #6 Gepost op: 23 juni 2006, 23:00:28
Toevallig ook bekend wanneer Heerde/Wapenveld naar Apeldoorn gaan en of Hattem dan ook meegaat?

Ik weet op dit moment alleen dat Heerde definitief over gaat naar Noord- en Oost-Gelderland. De gemeente Hattem is nog steeds onduidelijk. Aanvankelijk zou Hattem een uitzondering blijven. Nu gemeenten als Haarlemmermeer en Deventer niet meer als uitzondering worden gezien lijkt het mij dat voor het kleine Hattem ook geen uitzondering zal worden gemaakt. Voor de exacte datum van de overgang van Heerde moet ik even informeren. Ik heb begrepen dat er problemen waren in de politiek en dat daardoor e.e.a. is vertraagd.

Overigens valt Heerde voor de OVD regeling al onder Noord- en Oost-Gelderland. Voor Deventer geldt dat zij voor een aantal zaken contact blijven houden met Noord- en Oost-Gelderland. Vooral op het gebied van de operationele leiding blijft er een samenwerking bestaan met Noord- en Oost-Gelderland. Zo zal Deventer voor het HOVD-piket vooralsnog onder de Regionale Regeling Operationele Leiding (RROL) van Noord- en Oost-Gelderland blijven vallen.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #7 Gepost op: 24 juni 2006, 19:48:37
Ok, weer wat geleerd, ik ging er vanuit dat de (H)OVD voor Heerde nog gewoon uit het cluster van IJssel-Vecht kwam.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #8 Gepost op: 25 juni 2006, 16:40:20
Nu gemeenten als Haarlemmermeer en Deventer niet meer als uitzondering worden gezien lijkt het mij dat voor het kleine Hattem ook geen uitzondering zal worden gemaakt.
Wil Haarlemmermeer graag naar Hollands Midden (en mag dat niet) of moeten ze juist weg bij Amsterdam om naar Leiden te gaan?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 25 juni 2006, 16:46:10
Wil Haarlemmermeer graag naar Hollands Midden (en mag dat niet) of moeten ze juist weg bij Amsterdam om naar Leiden te gaan?

Je komt bijna in de de buurt,

Haarlemmermeer - Kennemerland

Dat komt omdat schiphol nu al onder de burgemeester van Haarlem valt
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !