Nooit verwacht maar toch gloort er licht aan de horizon

Auteur Topic: Nooit verwacht maar toch gloort er licht aan de horizon  (gelezen 5078 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #10 Gepost op: 5 juli 2006, 18:23:03
De kennis en techniek om het te maken is  dus is er ook kennis en techniek om het te kraken.
Het punt is geld !!!!

Er zijn vele manuren gaan zitten in het beveiligen van het systeem om het te kunnen kraken  zal dus flink geinvesteerd moeten worden in.
 manuren
 apperatuur
 etc.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #11 Gepost op: 5 juli 2006, 18:55:52
De kennis en techniek om het te maken is  dus is er ook kennis en techniek om het te kraken.
Het punt is geld !!!!
Er zijn vele manuren gaan zitten in het beveiligen van het systeem om het te kunnen kraken  zal dus flink geinvesteerd moeten worden in.

Dan maar weer even het standaard antwoord, GSM bestaat al 15 jaar, veel criminele(n/organisaties) zullen belang hebben bij het af kunnen luisteren van andermans gesprekken en daar dikke bedragen voor over hebben, meer dan een scannerluisteraar voor een C2000-scanner over zal hebben.

Helaas zijn er na 15 jaar nog steeds geen GSM-scanners en ga er maar vanuit dat de beveiliging van C2000 iets beter is...

Hoop doet leven zeggen ze weleens, maar ik geloof er niet in hoor...

Groeten, Peter.


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #12 Gepost op: 6 juli 2006, 00:21:23
Dan maar weer even het standaard antwoord, GSM bestaat al 15 jaar, veel criminele(n/organisaties) zullen belang hebben bij het af kunnen luisteren van andermans gesprekken en daar dikke bedragen voor over hebben, meer dan een scannerluisteraar voor een C2000-scanner over zal hebben.

Helaas zijn er na 15 jaar nog steeds geen GSM-scanners en ga er maar vanuit dat de beveiliging van C2000 iets beter is...

Hoop doet leven zeggen ze weleens, maar ik geloof er niet in hoor...

Groeten, Peter.


Wie maakte er een atoombom ??

Een paar jaar later maakte de tegenpartij er ook een, dus een kwestie van tijd en geld.

En ja met een paar duizend euro zal je geen c2000 ontvanger maken.
Het heeft miljoenen gekost ga er maar van uit dat het dat ook kost om het te decoderen.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #13 Gepost op: 6 juli 2006, 02:51:10

Wie maakte er een atoombom ??

Een paar jaar later maakte de tegenpartij er ook een, dus een kwestie van tijd en geld.

En ja met een paar duizend euro zal je geen c2000 ontvanger maken.
Het heeft miljoenen gekost ga er maar van uit dat het dat ook kost om het te decoderen.
Ik denk dat een atoompje splitsen toch iets anders ligt dan C2000 kraken...  ;D


Jos v L

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #14 Gepost op: 6 juli 2006, 09:43:10

Wie maakte er een atoombom ??

Een paar jaar later maakte de tegenpartij er ook een, dus een kwestie van tijd en geld.

En ja met een paar duizend euro zal je geen c2000 ontvanger maken.
Het heeft miljoenen gekost ga er maar van uit dat het dat ook kost om het te decoderen.

Verhaal klopt op zicht, maar wie heeft er miljoenen voor over om c2000 te kraken?
Een bedrijf zal het niet doen want die kunnen er toch niks mee omdat het iligaal is.

En inderdaad gaat de techniek vooruit. Maar dit geld ook voor de ontwikkelaars van C2000. Tegen de tijd dat  C2000 gekraakt is hebben we al weer een nieuw systeem en begint alles weer van voor af aan.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #15 Gepost op: 10 juli 2006, 00:24:00
Het is gewoon het al oude kat en muis spel ! :P


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #16 Gepost op: 10 juli 2006, 06:39:21
Verhaal klopt op zicht, maar wie heeft er miljoenen voor over om c2000 te kraken?
Een bedrijf zal het niet doen want die kunnen er toch niks mee omdat het iligaal is.

wordt gedaan door ''amateurs'' die het een uitdaging vinden om het te kraken!

En inderdaad gaat de techniek vooruit. Maar dit geld ook voor de ontwikkelaars van C2000. Tegen de tijd dat  C2000 gekraakt is hebben we al weer een nieuw systeem en begint alles weer van voor af aan.

heb niet te grote verwachtingen dat C2000 wordt door ontwikkeld, meerdere opties zijn al door de mand gevallen en worden niet gebruikt omdat het niet bleek te werken!
Nemo me impune lacessit


Jos v L

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #17 Gepost op: 10 juli 2006, 20:07:10

wordt gedaan door ''amateurs'' die het een uitdaging vinden om het te kraken!

Die zullen er niet de middelen voor hebben denk ik. Maar we zullen zien. Persoonlijk kan ik er niet warm of koud van worden of het nou wel of niet te beluisteren valt.


heb niet te grote verwachtingen dat C2000 wordt door ontwikkeld, meerdere opties zijn al door de mand gevallen en worden niet gebruikt omdat het niet bleek te werken!

heb het ook niet perse over c2000 door ontwikkelen. Wie weet wat er over 10 jaar weer is.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #18 Gepost op: 10 juli 2006, 21:01:12
Die zullen er niet de middelen voor hebben denk ik. Maar we zullen zien. Persoonlijk kan ik er niet warm of koud van worden of het nou wel of niet te beluisteren valt.


heb het ook niet perse over c2000 door ontwikklen. Wie weer wat er over 10 jaar weer is.



de middelen zijn niet moeilijk en zeker niet duur, kennis en software zijn de sleutel in dit verhaal

over 10 jaar zal er nog steeds C2000 moeten zijn, je kan een investering van enige miljarden niet zo maar aan de kant zetten ;D
Nemo me impune lacessit


Jos v L

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #19 Gepost op: 11 juli 2006, 21:57:19
de middelen zijn niet moeilijk en zeker niet duur, kennis en software zijn de sleutel in dit verhaal

Of dit niet duur is valt nog te bezien, maar de sleutel gaat zeker de eerste tijd niet passen op de deur ;D


over 10 jaar zal er nog steeds C2000 moeten zijn, je kan een investering van enige miljarden niet zo maar aan de kant zetten ;D

Wedden van wel? we zitten tenslotte in nederland  ;D ;D ;D

Maar oke een ieder zijn mening. Ik ga nog altijd uit van de menssen met kennis van zaken.
het voorbeeld van Peter H en de GSM vind ik nog altijd een prima voorveeld. Het heeft dan ook geen nut om er een welles niettes spelletje van te maken. Misschien heb jij gelijk misschien ik. We zullen zien.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.