A1 TENTAMEN SUICIDE

Auteur Topic: A1 TENTAMEN SUICIDE  (gelezen 12532 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 23 juni 2006, 18:46:35
Ik snap niet waarom mensen zich om zulke dingen zo druk maken hoor(niet persoonlijk bedoeld hoor FP924). Zo gaat dit nou eenmaal anno 2006. Net als praten over de dood, vroeger was dit een taboe en allemaal heel erg. tegenwoordig kan hier gelukkig heel open over worden gepraat en is het heel normaal. En dan ook die melding zoals hierboven.............tja het leven is hard hoor  ::)

Die persoon zal waarschijnlijk of eigenwijs zijn geweest om geen hulp te hebben gezocht of geen hulp gehad willen hebben om zo zijn/haar problemen op te lossen.

Ik kijk nergens meer van op tegenwoordig, that's live.  :)

Jeroen ben met je eens dat de dood bij het leven hoort, alleen medische zaken zoals een tentamen suïcide hoeven niet de hele buurt aan te gaan.

Stel dat jij een geslachtsziekte hebt, zou jij dan willen dat dat via een publiek toegangkelijk netwerk uitgezonden wordt? Medische informatie hoort vertrouwelijk te zijn en te blijven, dat heeft niks te maken met het jaar 2006.

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 23 juni 2006, 23:00:36
Jeroen ben met je eens dat de dood bij het leven hoort, alleen medische zaken zoals een tentamen suïcide hoeven niet de hele buurt aan te gaan.

Stel dat jij een geslachtsziekte hebt, zou jij dan willen dat dat via een publiek toegangkelijk netwerk uitgezonden wordt? Medische informatie hoort vertrouwelijk te zijn en te blijven, dat heeft niks te maken met het jaar 2006.

Tja nou vind in de vergelijking tussen een geslachtziekte en een TS wel weer erg groot, maar gedeeltelijk heb je wel gelijk. Ik vind met zoiets als TS het toch een ander verhaal worden, kan eigenlijk niet zeggen waarom.

Stond er trouwens in de officiele melding een huisnummer?, want dat vind ik dan weer minder. Dat vind in dan té persoonlijk worden.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #12 Gepost op: 24 juni 2006, 22:22:39
Inderdaad.. De bijbehorende P2000 alarmeringen:

A1 ******* VLISSINGEN rit 11635 springer
2006-06-19 08:13:59
Ambulance 19-128

A1 ******* VLISSINGEN rit 11634 springer
2006-06-19 08:13:16
Ambulance 19-124

In dit geval snap ik niet waarom de centralist ervoor heeft gekozen dat 'springer' er nog even bij te zetten. Dat lijkt me nou typisch zoiets dat meer geschikt is voor C2000.

Het lijkt me nou typisch iets waar een burger zich geen zorgen over moet gaan maken.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #13 Gepost op: 24 juni 2006, 23:21:36
Ik meen dit: het wordt tijd dat ook P2000 eens gecodeerd gaat worden.
Arts  www.alphalog.nl

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 24 juni 2006, 23:24:35

:-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Martijn de Vries

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 25 juni 2006, 00:43:06
Daar mee ben ik het niet met je eens ;)

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 25 juni 2006, 10:19:44
Er moet gewoon NU een verbod komen op P2000-sites! Dat voorkomt een hoop gezeik en heb je kans dat alles voor een groot deel weer bij het oude kwam, dus hoe het vroeger was. De mensen met een scanner wisten wat er aan de hand was, die zonder niet. Dat moet hetzelfde worden met de pager.  ;)
343, never forget.

Robin Hundman

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 25 juni 2006, 10:49:26
Er moet gewoon NU een verbod komen op P2000-sites! Dat voorkomt een hoop gezeik en heb je kans dat alles voor een groot deel weer bij het oude kwam, dus hoe het vroeger was. De mensen met een scanner wisten wat er aan de hand was, die zonder niet. Dat moet hetzelfde worden met de pager.  ;)

Ja idd, vroeger was het ''waar gaat de brandweer naartoe?'' Nu is het ''oh ik kijk wel ff op die meldingen website''.
En dat hoor je dan van mensen die normaal niks met hulpverlening te maken hebben, maar als ze een sirene horen willen
weten waar het naartoe gaat. Zeker mensen uit een dorp dus als ze een sirene horen willen ze meteen weten bij wie het is.

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 25 juni 2006, 11:03:43
Er moet gewoon NU een verbod komen op P2000-sites! Dat voorkomt een hoop gezeik en heb je kans dat alles voor een groot deel weer bij het oude kwam, dus hoe het vroeger was. De mensen met een scanner wisten wat er aan de hand was, die zonder niet. Dat moet hetzelfde worden met de pager.  ;)

Dat is de wereld omdraaien, om even in het medische te blijven: Als hulpverlener heb je de plicht om een dossier met gegevens zodanig te bewaren dat buitenstaanders er niet in kunnen kijken, als jij een dossier op straat vindt is het niet verboden om erin te kijken.

P2000-sites verbieden is dus onzin, de hulpverleners zijn verantwoordelijk dat er over p2000 geen medische informatie gaat, het brandweer stuk is voor mij minder gevoelig, dat staat de volgende dag ook wel in de plaatselijke krant met adres e.d. dus of dat nou een dag eerder bekend is of niet.

Robinh

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 25 juni 2006, 11:06:51
Sommige brandweerkorpsen gebruiken toch ook nog P2000  ???
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!