wil jij misschien de casus overnemen hahahahahahahahahah.
Nee hoor hij is van jou
.
Vroeger piloot geweest ofzo. moet wel leuk blijven hoogte, positie, groundspeed en vertical speed . wacht effe zal het aan eddie zoey vragen haha.
nee, ik houd me in het virtuele bezig met het luchtverkeersleiding en piloten gebeuren op een internationaal wereldwijd netwerl.
www.ivao.aero .
Maar effe sirieus dus jij wilt zeggen als da vliegtuig een motor kapot heeft dat die dan doodleuk heel het land over gaat vliegen om die fuel te dumpen en dan ook weer terug vliegt naar eindhoven.waarom laat je hem dan niet gewoon landen op eindhoven als die toch nog volgens jou gewoon kan vliegen.
Inderdaad klopt. Zoals aangegeven kan ie nog wel enkele honderden kilometers vliegen met 2 van de drie motoren. Hij moet eerst fuel dumpen omdat je anders een grote vuurbal op de landingsbaan krijgt. Dat willen we niet.
En je verplaatst heel het zaakje naar eindhoven ipv volkel?? apart. kijk ik ben geen piloot maar kun je mij dan misschien uitleggen waarom zo'n vliegtuig met die kerosine niet mag landen dan hij is toch ook opgestegen???
Bij het opstijgen rijdt het vliegtuig al op de baan en het opstijgen gaat heel geleidelijk. Bij het landen komt het vliegtuig met een schok op de baan. Ga bij een DC10 met twee motoren uit van een vertical speed van tussen de 150 en 230 voet per minuut op het moment van touchdown. Met dat extra gewicht aan boord in de vleugels zakt het toestel dan gewoon door z'n landingsgestel. Dan zou ofwel de romp van het toestel kunnen breken ofwel hij slaat om en raakt met een vleugel (met die kerosine daarin!) de grond. In beide gevallen is het gevolg een grote vuurbal op de landingsbaan en vier mensenlevens die niet meer te redden zijn. Dit willen we niet, dus eerst kerosine dumpen
.
Maar goed de info die je vroeg. Het tankvliegtuig mist motor 3.
Mooi dat is de rechter motor. Met de linkermotor en staartmotor nog in tact kan het toestel bij voorkeur alleen nog maar rechter bochten maken. Kan de verkeersleiding daar rekening mee houden.
Over de F16 is weinig bekend er kan namelijk geen radiocontact gemaakt worden met dit vliegtuig wel is deze al van de radar verdwenen laatste positie was ongeveer 3 km ten noorden van vliegbasis volkel.
Dit baart mij ernstige zorgen. Het duidt er namelijk vrijwel zeker op dat het vliegtuig al is gecrasht. Wat ik wil weten: Wat was de hoogte van het toestel op het moment dat ie van de radar verdween (0 voet of een bepaalde hoogte?). Zijn er al meldingen van brokstukken binnengekomen vanaf de grond? Getuigen van een crash?
Aanvullend op het totaalalarm van Uden en de vliegabsis zet ik in:
- Twee maal TS van Mill.
- HV van Mill
- TS van Zeeland
- HAV Schaijk, voor:
- HAB SVM Zeeland
Maar stel het tankvliegtuig moet landen door wat voor problemen dan ook vliegt hij dan terug naar eindhoven of kan hij ook op volkel landen want volgens mij gebeurd dat daar ook.
Hij kan wel op Volkel landen maar dit heeft niet de voorkeur vanwege de smallere en kortere baan en de beperktere evacuatie-mogelijkheden aldaar. Mocht hij daar langs de baan belanden kan men hem er niet zo snel uittrekken of wat dan ook. Voor een piloot is Eindhoven vanaf de Noordzee ongeveer net zo ver weg als Volkel, dat maakt niets uit. Bovendien spreidt je dan de inzet van hulpverleners. Kan nog van pas komen
en we hebben nu alle hulpdiensten in de omgeving van volkel gewaarschuwd. ergens werd nog grip 3 afgekondigd en nu wordt ook eindhoven even op zijn kop gezet. maar goed senario 1 op eindhoven airport is afgekondigd
Thx!