*** UPDATE ***Huisje 1 staat helemaal in lichterlaaie. Huisje 2 de linkerzijkant en bovenkant, door de voordeur is nog geen brand te zien, hoewel het vuur aan de achterzijde van het huisje de begane grond heeft bereikt.
- De wind gaat harder waaien, kracht 5, en komt nu vanuit het oosten.
- De plaatselijke brandweer wordt inmiddels bijgestaan door de speciale blusteams / crashtenders van de luchtmacht.
- En voila, op verzoek komt de SBH-bak zojuist aanrijden.
- De piloot is inmiddels gelocaliseerd. Zijn positie is aangegeven op de bijgevoegde kaart.
- Op de kaart is tevens te zien dat het stukje bos, tussen heide en bungalowpark vlam heeft gevat.
- Sigma is opgeroepen, en kan ieder moment aankomen
In blinde paniek probeert een vrouw naar huisje 3 te lopen. "Mijn kinderen liggen binnen te slapen, aan de achterkant.". Op dat moment komt een wat oudere man uit de deur van huisje 2 kruipen. "Mijn vrouw, hijgt hij, achter mij. in de gang" - kan hij nog net uitbrengen, voordat hij buiten bewustzijn raakt.
Uit huisje 6 komt een man al schreeuwend naar buiten. Onverstaanbaar. Klinkt als pools/tsjechisch. Hij rent naar broeder Bas (Ambulance Nr 1) en schreeuwt tegen hem.
Bij huisje 11 schijnt ook iets aan de hand te zijn. Er staan 6/7 man in een kring, en er het lijkt er op dat er iemand op de grond ligt.
succes!
Uppie
Ow ja: doen we nog wat met de recreatieplas, of halen we daar alleen water uit?
[verwijderd door de beheerder]