Casus Juli :Problemen op grote hoogte

Auteur Topic: Casus Juli :Problemen op grote hoogte  (gelezen 37369 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #10 Gepost op: 1 juli 2006, 11:53:58
    Ik wil graag weten:

      Hoeveel Personen aan boord van beide toestellen?
      Hoeveel brandstof aan boord van het tankvliegtuig?
      Is het brandstofvliegtuig nog wel bestuurbaar?
      Zijn de andere F16's ook in de lucht?
      Is er ergens ruimte om kerosine te dumpen? En is dit op die plek verantwoord?
      De F16, waar komt die terecht? Lijkt me dat dat al vrij snel duidelijk is omdat hij onbestuurbaar is

    Ik wil graag alarmeren:

    • Crashalarm Volkel, zodat de brandweer op de vliegbasis stand-by is
    • Brandweer Uden Totaal, zodat die bij meer info acuut in actie komen
    • Dienstdoende OVD
    • Meldkamer Politie Den Bosch
    • CrashAmbulance Volkel
    • Evt voorwaarschuwing meerdere ambulances

    Denk dat dit tot er nadere informatie komt voldoende is

    een goed begin is het halve werk he harry

    goed daar gaan we

    POB'S (persons on board) tankvliegtuig 4 2 piloten 1 boormechanise en een pompbediender
    de F16 heeft 2 personen aan boord namelijk 1 piloot en voor opname's die eddy zoey van het televisie programma try before you die.
    het tankvliegtuig heeft 100.000 liter kerosine aan Boord en deze is nog wel bestuurbaar. de andere F16's zijn uitgeweken naar vliegbasis gilze rijen.
    we zitten boven natuur en bebouwd gebied dus de kerosine kan niet gedumpt worden. ja en waar die f16 neerkomt ergens in een straal van 3/3,5 kilometer.

    [/list]
    bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


    brw arie

    • Senior gebruiker
    • ****
    • Berichten: 1,131
    • one misson one goal
    Reactie #11 Gepost op: 1 juli 2006, 11:55:04
    oja en de mensen die gewaarschuwd moesten worden zijn bij deze gealarmeerd.

    iemand nog aanvullende informatie. of een  plan misschien
    bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


    Michelle1983

    • Gast
    Reactie #12 Gepost op: 1 juli 2006, 12:09:08
    Tankvliegtuig is nog bestuurbaar, dan de volgende vraag: nog in staat om te landen? Zo ja, ook op Eindhoven of Gilze-Rijen?
    Op die manier de mogelijkheid om de inzetten van hulpdiensten spreiden --> meer inzetbare eenheden.


    brw arie

    • Senior gebruiker
    • ****
    • Berichten: 1,131
    • one misson one goal
    Reactie #13 Gepost op: 1 juli 2006, 13:01:01
    het lijkt me geen goed idee om een vliegtuig welke 1 motor mist van de 4 een extra stuk te laten vliegen alleen om extra mankracht te hebben voor de F16.
    bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


    Firechief P

    • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
    • Senior gebruiker
    • ****
    • Berichten: 1,923
    • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
      • www.pjdekok.nl
    Reactie #14 Gepost op: 1 juli 2006, 13:45:56
    Als ik de verhaallijn goed volg is het dus zeker dat de F16 een crash zal maken en het tankvliegtuig heeft nog kans om "veilig" (dus zonder crash) aan de grond te komen. Crash kan zowel boven natuur als boven bebouwing plaatsvinden.

    In dat geval wil ik dat er opgeschaald wordt naar een GRIP 3 situatie (GRIP hoeft niet opvolgend!). Het enige probleem is momenteel dat niet bekend is welke gemeente het betreft....

    Grip 3 betekent dat het Regionaal Operationeel Team (ROT) wordt ingesteld waarin  (in ieder geval) zitting hebben.
    • Operationeel leider (regionaal commandant brandweer)
    • politie
    • GGD
    • Brandweer
    • Defensie(vanwege dit geval wil ik deze ook erbij hebben!)
    • Gemeente
    • Voorlichting

    Verder wil ik dat in de betreffende regio alle ambtenaren rampenbestrijding/openbare orde en veiligheid in kennis worden gesteld om bij de crash zo snel mogeijk een gemeentelijk beleidsteam bij elkaar te brengen. (deze ambtenaren brengen het hoofd voorlichting van de betreffende gemeente ook op de hoogte want bij een crash zal het voorlichtingsapparaat zo snel mogelijk moeten gaan draaien. (juist ook vanwege die cameraman, kan een hoop extra comotie met zich meebrengen...)

    Ik realiseer me dat, als de F16 in een weiland terecht komt deze opschaling niet nodig was geweest maar ik wil het zekere voor het onzekere nemen, voor het zelfde geld knalt hij in een woonwijk en heb je dit nodig!

    Wat betret de hulpdiensten, deze moeten in de hoogste staat van paraatheid gebracht worden en mogelijk stelling nemen op bepaalde uitgangsposities, maar doordat de F16 nog in de lucht zit vind ik het moeilijk te bepalen waar deze terecht zal komen. Om onrust te voorkomen wil ik niet dat er allerlei voertuigen zomaar de weg op gaan!


    Harry007

    • Gast
    Reactie #15 Gepost op: 1 juli 2006, 13:51:41
    Lekt het tankvliegtuig ook kerosine, of is dat tankvliegtuig behalve de missende motor nog intact??

    En bij mijn weten heeft een F16 een schietstoel? Of niet?


    brw arie

    • Senior gebruiker
    • ****
    • Berichten: 1,131
    • one misson one goal
    Reactie #16 Gepost op: 1 juli 2006, 14:08:34
    Wat betret de hulpdiensten, deze moeten in de hoogste staat van paraatheid gebracht worden en mogelijk stelling nemen op bepaalde uitgangsposities, maar doordat de F16 nog in de lucht zit vind ik het moeilijk te bepalen waar deze terecht zal komen. Om onrust te voorkomen wil ik niet dat er allerlei voertuigen zomaar de weg op gaan!

    ja peter wat wil je nou doen dan wel of niet op weg sturen???

    en is grip 3 niet wat voorbarig vind je redenering best goed maar is dat niet een beetje te???
    bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


    Firechief P

    • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
    • Senior gebruiker
    • ****
    • Berichten: 1,923
    • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
      • www.pjdekok.nl
    Reactie #17 Gepost op: 1 juli 2006, 14:16:27
    Wat betret de hulpdiensten, deze moeten in de hoogste staat van paraatheid gebracht worden en mogelijk stelling nemen op bepaalde uitgangsposities, maar doordat de F16 nog in de lucht zit vind ik het moeilijk te bepalen waar deze terecht zal komen. Om onrust te voorkomen wil ik niet dat er allerlei voertuigen zomaar de weg op gaan!

    ja harry wat wil je nou doen dan wel of niet op weg sturen???

    en is grip 3 niet wat voorbarig vind je redenering best goed maar is dat niet een beetje te???

    Ik ben Peter (niet Harry) en inderdaad misschien niet helemaal duidelijk. Ik kan me voorstellen dat er besloten wordt meerdere korpsen te alarmeren. Ik wil niet dat alle voertuigen de weg opgaan. Eventueel kunnen enkele voertuigen de weg op om tactische plekken in te nemen om ook stukken waar een langere aanrijroute geldt te dekken. (dus wel voertuigen de weg op maar niet dat het straks een optocht wordt)

    En wat betreft GRIP 3. Dit is mogelijk vrij extreem maar ik kies hiervoor omdat de burgemeester dan een bevelslijntje krijgt richting de operationeel leider en geen informatielijn zoals bij GRIP 2. Ik wil dat, indien nodig, de burgemeester bestuurlijke beslissingen kan nemen en deze kan opleggen aan de operationele kant van de inzet. (in het beleidsteam wordt de burg bijgestaan door adviseurs uit alle invalshoeken.

    Dus schaal liever teveel op dan te laat!


    brw arie

    • Senior gebruiker
    • ****
    • Berichten: 1,131
    • one misson one goal
    Reactie #18 Gepost op: 1 juli 2006, 15:12:22
    het gaat hier om defensie spullen en voor zover wij weten heeft defensief binnen een straal van 5km om de basis heen het voor het zeggen als er iets gebeurd.en wie zegt dat die F16 ook neerstort misschien kan die wel gewoon landen???
    bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


    Harry007

    • Gast
    Reactie #19 Gepost op: 1 juli 2006, 15:30:53
    motor 1 van het tankvliegtuig valt uit en F16 raakt stuurloos.
    het gaat hier om defensief spullen en voor zover wij weten heeft defensief binnen een straal van 5km om de basis heen het voor het zeggen als er iets gebeurd.en wie zegt dat die F16 ook neerstort misschien kan die wel gewoon landen???

    Een stuurloos vliegtuig dat misschien kan landen? Kun je mij dat uitleggen? ::)

    Defensie schrijf je zonder f, maar we gaan niet over spelfoutjes zeuren