Casus Juli :Problemen op grote hoogte

Auteur Topic: Casus Juli :Problemen op grote hoogte  (gelezen 37377 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Uppie

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 4 juli 2006, 20:24:35
Wat hebben we nu?

- Een 3 motorig tankvliegtuig met aan boord 4 inzittenden en 100.000 liter kerosine. De linkermotor is uitgevallen, en de tankinrichting is beschadigd en is daardoor in de veiligheidsstand geschoten. Dit vliegtuig is nu onderweg naar het luchtruim boven de Noordzee om de brandstof te lozen. Dit in verband met de te hoge risico's bij het landen.

- Een F16, twee inzittenden, de piloot met een TV verslaggever. Er zijn camera's aan boord, maar de beelden worden niet doorgestuurd maar op tape vast gelegd. Meekijken is dus helaas niet mogelijk. Er is geen contact meer met deze F16, die -o wonderlijk toeval- dezelfde koers had als de windrichting op afbeelding 1.

- Het gevonden onderdeel van de F16 blijkt de brandstoftank te zijn, en is gevonden op het weilandje dat nét buiten de kaart valt. In de rechteronderhoek van de kaart.


Aanvulling:

- Er is meer bekend over het gebied. Er blijkt een bungalowpark in de directe nabijheid te zijn. Ook is er een recreatieplas en een stuk heide. 

Dit is de situatie, en hier zult u het nog even mee moeten doen. Het is pas de 4e, dus we moeten het voor de hele maand nog leuk houden :) Het kan dus voorkomen dat bepaalde vragen die gesteld zijn nog even onbeantwoord blijven, maar ach: dat is In Real Life toch ook wel eens ... :P

Verwachte volgende update: Donderdagavond 6 juli

Groeten
Uppie

ps: De besluiten over de inzet die gedaan zijn en nog gedaan worden beheert brw_Arie, mijn mede-casus begeleider, daar wil ik mijn vingers niet aan branden. (iets met schoenmaker en leest of zo..)

[verwijderd door de beheerder]


paulgr

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 4 juli 2006, 22:36:46
Graag vooralarm Brandweer grote stad (30.000 inw.) en Brandweer dorp (9.000 inw.)
Graag SAR op standby (mogelijkerwijs is de F16 in de recreatieplas verdwenen)
Graag Brandweer (HV) naar fueltank om milieuschade te beperken

Beschikt het bungalowpark over eigen bedrijfsbrandweer en/of BHV-organisatie ?

Gr,
Paul


Harry007

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 5 juli 2006, 02:37:30
En ondertussen heeft Arie een echte, zal nog wel verslag van komen, grote brand in Boxmeer, maar dat terzijde...

FF vraagje,

Hoe kan het dat al bekend is dat het voorwerp bij de boer een tank is, en dat er nog geen melding is over de F16 zelf? Komt die informatie van de boer of van een brw team dat is gaan kijken?


brw opsterland freak

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #43 Gepost op: 6 juli 2006, 21:44:28
hallo.
eeh een politie/SAR heli wat beschikbaar is in de lucht zat ik aan te denken maar ik denk dat het lucht ruim daar maar even vrij moet blijven voor de tanker en er moet een brw auto richting zee voor milieu bescherming en eerst zoveel mogelijk contact houden met dat tank vliegtuig voor de landing en laat de mensen alemeren van het bungalow park bhv om de mensen te evacueren. en is er al iemand tp bij die boer??


brw opsterland freak

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #44 Gepost op: 8 juli 2006, 12:00:01
hoe kan het dat het casus nu in een keer dood valt?


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #45 Gepost op: 8 juli 2006, 12:58:35
hoe bedoel je dood vallen? het is zaterdag 8juli de maand eindigd de 31ste dus we moeten af en toe even rekken anders zijn we 12 juli al klaar snappie..

maar goed hier een antwoord op al jullie vragen.

vooralarm grote stad en brandweer dorp is gegeven. sar is stand-by wil je die al deze kant op hebben op gewoon in leeuwarden?
hv van de brandweer is rijdende( zijn maar 2 mensen is dat genoeg) naar de fueltank..
het bungalowpark beschikt alleen over beveiligingsmedewerkers waar van de 3 beveiligers die daar aanwezig zijn er 2 ehbo'er zijn. verder zijn er in het zwembad 2 mensen aan het werken waar er 1 ehbo'er is.

harry die informatie komt van die boer die op da land aan het werk was.
wat moet die brw auto richting zee doen denk dat die tanker zijn fuel niet dumpt in de kustlijn of heb ik dat verkeerd.

update komt z.s.m. maar het is een beetje druk op dit moment..
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


brw opsterland freak

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #46 Gepost op: 8 juli 2006, 18:24:22
SAR wil ik in de lucht want die kan de F16 zoeken en evt slachtoffer ik wil graag dat het bunglow park voor een deel word ontruimt aleen de gevaarlijke kant en is het al zeker dat de F 16 uit de lucht is? en ja op zee moet toch schoon dus ver van de kant moet wel voor veiligheid van de bad gasten maar de knrm kan die asisteren als het al is geloost met het uitleggen van een milieu afserm shutting dus hv wel nodig en kan er een da van de brw naar die boer tp gaan of iets dergelijks is er explosie gevaar of milieu   bij die tank etc etc? (zo ja graag een tank auto er heen).


Uppie

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 10 juli 2006, 20:56:00
Daar zijn we weer met een update!

Tankvliegtuig: Het tankvliegtuig is momenteel boven de Noordzee. Vlucht is zonder noemenswaardige problemen verlopen. De brandstof wordt nu geloost. Omdat het een meer dan gemiddelde hoeveelheid brandstof betreft is de brandweer en kustwacht ter plaatse. Ook een milieudeskundige is aanwezig.

Vanuit het bungalowpark zijn er via 112 diverse telefonische meldingen binnengekomen dat men een vliegtuig heeft zien neerkomen in een vakantiehuisje.  Een greep uit de meldingen:

"Er is een vliegtuig neergestort, bovenop een huis"
"Ik zie brand, brand, heel veel brand"
"Kunt u zo snel mogelijk naar het vakantiepark komen"
"HELP, mijn kinderen"
"Hallo, ik heb een UFO gezien".
"Volgens mij is er wat in de lucht ontploft, ik zie overal dingen liggen"


Ook belt er een beveiligingsmedewerker op die in het park werkt, en meldt "Er is iets uit de lucht komen vallen, en waar het neergekomen is staat de boel in de brand".

Momenteel hebben wij het volgende ter plaatse:

- 3 beveiligingsmedewerkers van het park.
- Er is geen BHV organisatie
- 3 EHBO-ers. (in totaal zijn 2 beveiligingsmedewerkers tevens EHBO-er, ook is de badmeester EHBO-er.)

Vragen:
- Wat hebben we nu bij de fueltank, of kan dat wachten?
- Welke inzet willen we nog meer hebben, en wat gaan ze doen?









[verwijderd door de beheerder]


jeroenbos

  • jeugdbrandweer/ fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 697
Reactie #48 Gepost op: 10 juli 2006, 21:02:03
ik wil graag opschalen naar grip 2 ivm gemeentegrens en extra ts sturen
naar het bungalowpark en een klpd helicopter sturen


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #49 Gepost op: 11 juli 2006, 09:04:36
Ik wil graag
1 peloton (inclusief HV1) richting bungalowpark met ovd en hovd
Hoe zit het met de waterwinning aldaar? Vaak niet goed, dus ook op voorhand groot-water-transport.
Verder minimaal 3 keer ambu en ovdg voor triage en eerste opvang.
Afhankelijk van de verdere meldingen over slachtoffers, verder opschalen.
Wel buurregio's waarschuwen.

ik wil graag opschalen naar grip 2 ivm gemeentegrens en extra ts sturen
naar het bungalowpark en een klpd helicopter sturen
Overstijging van de gemeentegrens is grip4.
GRIP 4 (Meerdere gemeenten, bevolkingsproblemen, schaarste)
Tot en met GRIP 3 is er sprake van een incident, dat zich beperkt tot één gemeente. Overschrijdt het incident de gemeentegrens, dan zal er verder worden opgeschaald. Deze opschaling vindt alleen op bestuurlijk niveau plaats. 
 

We zaten al met grip2 volgens mij, dat maar even zo houden.
We hebben vooralsnog nog maar 1 plek met echte problemen: het bungalowpark.
Na het eerste motorkapoverleg kan zonodig verder opgeschaald worden.