welke grip willen jullie nu precies?? 2 of 3 dat is mij nu een beetje onduidelijke geef je beweeg redenen even aan waarom precies.
GRIP 3.
Voorbeelden van een GRIP 3 situatie zijn een omvangrijke brand met grote materiële schade, al dan niet met veel slachtoffers en een grootschalige evacuatie. En dat is hier wel van toepassing zou ik durven zeggen. De opschaling kan in deze situatie operationeel gezien het hoogste niveau bereiken, namelijk het instellen van een Commando Rampterrein (CoRT) en een volledige bemensing van het ROT. Ook bestuurlijk gezien is er sprake van de hoogste paraatheid op gemeentelijk niveau.
In principe geldt bij opschaling dat de organisatie niet te voorzichtig moet worden opgebouwd. Opbouw kost immers tijd. Tijdige alarmering van bestuurlijke verantwoordelijken en mogelijk betrokken diensten biedt hen meer mogelijkheden in relatieve rust voorbereidingen te treffen. Een te ver doorgevoerde opschaling kan later worden “teruggeschaald”. De organisatie wordt dan afge-
bouwd tot de gewenste situatie.
Ik wil graag weten hoeveel mensen er aanwezig zijn op het park.
Laat de AC aan de BHV'er of de parkbeveiliging vragen of zij een inschatting kunnen geven van het aantal personen. Zij zullen in ieder geval een registratie bij houden wie met hoeveel in welk huisje zit. Uiteraard zullen er mensen zijn die buiten het park activiteiten aan het doen zijn, dus het zal een schatting blijven.
Groet,
Richard