Casus Juli :Problemen op grote hoogte

Auteur Topic: Casus Juli :Problemen op grote hoogte  (gelezen 37349 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

Michelle1983

  • Gast
Reactie #70 Gepost op: 14 juli 2006, 13:01:37
Is de zuidelijke parkeerplaats te bereiken met bijvoorbeeld bussen? Dat zou eventueel de evacuatie van gasten kunnen vergemakkelijken, richting sporthal of iets dergelijks.


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #71 Gepost op: 14 juli 2006, 14:35:03
Ik kan het zo snel niet vinden in de casus; maar is er al wat bekend over de bewapening van de F16 ?
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Harry007

  • Gast
Reactie #72 Gepost op: 14 juli 2006, 16:09:47
laat ogs maar even zitten????????
had de f 16 ook explosiefen aan boord?

Ik heb geloof ik al 5 keer gezegd dat een F16 hydrazine aan boord heeft, en dat je daar graag voor gaat rennen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hydrazine
http://users.telenet.be/lode.stevens/cma/Hydrazine.htm


Michelle1983

  • Gast
Reactie #73 Gepost op: 14 juli 2006, 16:33:25
Citaat
Flash Point 38 °C
 
Autoignition Temperature 24 °C on iron rust surface; 270 °C on glass surface
 
Hydrazine is extremely destructive to the tissues of the mucous membranes and upper respiratory tract, eyes, and skin. Skin contact with the liquid can result in severe burns; hydrazine is readily absorbed through the skin, leading to systemic effects, which may include damage to the liver, kidney, nervous system, and red blood cells. Hydrazine vapor is irritating to the nose, throat, and respiratory tract, and inhalation of high concentrations may be fatal as a result of spasm, inflammation, chemical pneumonitis, and pulmonary edema. Symptoms of exposure may include a burning sensation, coughing, wheezing, laryngitis, shortness of breath, headache, nausea, and vomiting. Hydrazine vapor is extremely irritating to the eyes and can cause temporary blindness. Eye contact with the liquid can result in severe burns and permanent damage. Hydrazine is not considered to have adequate warning properties.

Hydrazine is a flammable liquid (NFPA rating = 3) over a very broad range of vapor concentrations (4.7 to 100%). Hydrazine may undergo autoxidation and ignite spontaneously when brought in contact with porous substances such as rusty surfaces, earth, wood, or cloth. Fires should be extinguished with water spray, carbon dioxide, or dry chemical extinguishers.

Als de hydrazine gaat lekken, hebben we dus een probleem ... Goede reden om op ruime afstand te evacueren, verder misschien mensen van de brandweer die hier verder nog iets mee kunnen, want het lijkt toch zeker van belang om hier goed mee om te gaan.


Richard W

  • Gast
Reactie #74 Gepost op: 14 juli 2006, 16:36:54
Gezien de (veranderlijke)windrichting dienen de brandweervoertuigen buitenom te rijden via de daar aanwezige weg (oostelijke zijde) om zo bovenwinds aan te rijden en bij het meer te komen voor de bluswatervoorziening. De eerste TS dient met 4 man de brand bij huisje 1&2 onder controle te krijgen. Dit om uitbreiding naar de heide te voorkomen! De tweede TS dient met twee man de beginnende brand bij huisje 6 te blussen. Het oveirge personeel kan dan de wateropbouw verzorgen. Dit met name vanaf de Dompelpompunit.

Ik heb geloof ik al 5 keer gezegd dat een F16 hydrazine aan boord heeft, en dat je daar graag voor gaat rennen
Geen idee wat Hydrazine is. Dacht dat het een brandstofsoort was, maar schijnt dus een bewapeningsmiddel te zijn? :( :-[ :-[

Groet,
Richard


Michelle1983

  • Gast
Reactie #75 Gepost op: 14 juli 2006, 16:45:43
Er zit als ik het goed heb in de Emergency Power Unit van de F-16 hydrazine (op 25 liter geloof ik 70% hydrazine en 30% water) om bij motoruitval toch nog te kunnen sturen.


Harry007

  • Gast
Reactie #76 Gepost op: 14 juli 2006, 16:49:34
Klopt, dit is als bijvoorbeeld de tank geraakt wordt bij een aanval, om dan nog te vliegen en de hydrauliek (lees: besturing) te bedienen.


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #77 Gepost op: 15 juli 2006, 01:27:52
oke eeh heeft de klpd heli ook informatie over het gebied de ligging van de f16 laat ogs maar even zitten hv tech wil ik hebben daar zit meer en groter matrial in ik wil politie hebben om de mensen in veilig heid te brengen en die dan te onder vragen ja ik zit te denken aan stuk of 10/15 politie mensen en 3 cras tenders en een peleton niet een beetje vee mar laat maar door rijden  had de f 16 ook explosiefen aan boord? en is de pers voorlichter al tp laten komen.
sorry voor de onduidelijkheid (dyslexie).
MVG Jos Dijk

even over dat laten zitten van die ogs(ags) lijkt me toch beter om die even te laten komen ;) ivm met de hydrazine. er worden op dit moment meerdere eenheden van de politie gewaarschuwd maar 15 politie mensen duurt toch zeker een half uur voordat die hier zijn. de F16 heeft tot op heden bekend geen explosieven aanboord. de persvoorlichter was al gaan rijden op het moment dat grip1 werd afgekondigd.
Gezien de (veranderlijke)windrichting dienen de brandweervoertuigen buitenom te rijden via de daar aanwezige weg (oostelijke zijde) om zo bovenwinds aan te rijden en bij het meer te komen voor de bluswatervoorziening. De eerste TS dient met 4 man de brand bij huisje 1&2 onder controle te krijgen. Dit om uitbreiding naar de heide te voorkomen! De tweede TS dient met twee man de beginnende brand bij huisje 6 te blussen. Het oveirge personeel kan dan de wateropbouw verzorgen. Dit met name vanaf de Dompelpompunit.
Geen idee wat Hydrazine is. Dacht dat het een brandstofsoort was, maar schijnt dus een bewapeningsmiddel te zijn? :( :-[ :-[

Groet,
Richard
de tsen hebben van de cvd en ovd te horen gekregen dat ze niet in de buurt van dat vliegtuig mogen komen ivm met de .........HYDRAZINE!!!! dit is zo gevaarlijk dat dit werk is voor de experts. dus die trekken zich een eindje terug. ze kunnen eventueel beginnen met de waterwinning waren het niet dat die nog niet ter plaatsen zijn. aankomsttijd 11 minuten.
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #78 Gepost op: 16 juli 2006, 00:07:23
OK, de reguliere brandweer kan dus voorlopig nog niet aan het werk bij de brandhaard. Ik stel voor dat de twee crashtenders van de vliebasis zodra deze ter plaatse zijn een waterscherm om het getroffen toestel heen aanleggen om uitbreiding van de brand te voorkomen. Zij kunnen dit vanuit de cabine mbv de dakmonitor. Kan dit zonder gevaren?

Ook had ik nog om een SBH-bak van Zeeland gevraagd (helemaal aan het begin). Wanneer komt deze ter plaatse?
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Uppie

  • Gast
Reactie #79 Gepost op: 17 juli 2006, 12:35:04
*** UPDATE ***

Huisje 1 staat helemaal in lichterlaaie. Huisje 2 de linkerzijkant en bovenkant, door de voordeur is nog geen brand te zien, hoewel het vuur aan de achterzijde van het huisje de begane grond heeft bereikt.

  • De wind gaat harder waaien, kracht 5, en komt nu vanuit het oosten.
  • De plaatselijke brandweer wordt inmiddels bijgestaan door de speciale blusteams / crashtenders van de luchtmacht.
  • En voila, op verzoek komt de SBH-bak zojuist aanrijden.
  • De piloot is inmiddels gelocaliseerd. Zijn positie is aangegeven op de bijgevoegde kaart.
  • Op de kaart is tevens te zien dat het stukje bos, tussen heide en bungalowpark vlam heeft gevat.
  • Sigma is opgeroepen, en kan ieder moment aankomen

In blinde paniek probeert een vrouw naar huisje 3 te lopen. "Mijn kinderen liggen binnen te slapen, aan de achterkant.".  Op dat moment komt een wat oudere man uit de deur van huisje 2 kruipen. "Mijn vrouw, hijgt hij, achter mij. in de gang" - kan hij nog net uitbrengen, voordat hij buiten bewustzijn raakt.

Uit huisje 6 komt een man al schreeuwend naar buiten. Onverstaanbaar. Klinkt als pools/tsjechisch. Hij rent naar broeder Bas (Ambulance Nr 1) en schreeuwt tegen hem.

Bij huisje 11 schijnt ook iets aan de hand te zijn. Er staan 6/7 man in een kring, en er het lijkt er op dat er iemand op de grond ligt.

succes!
Uppie

Ow ja: doen we nog wat met de recreatieplas, of halen we daar alleen water uit?






[verwijderd door de beheerder]