Casus Juli :Problemen op grote hoogte

Auteur Topic: Casus Juli :Problemen op grote hoogte  (gelezen 37360 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Michelle1983

  • Gast
Reactie #80 Gepost op: 17 juli 2006, 14:13:42
Er is de mogelijkheid dat eventueel brokstukken etc. terecht zijn gekomen in de recreatieplas. Tijd voor de duikers en milieuhaakarmbak (ivm voorkomen uitbreiden olievlek of zo) misschien?

Daarnaast breidt de brand zich nu wel erg snel uit in de richting van de heide, en met die wind misschien tijd voor tweede peloton dat zich op de heide kan richten?

Ik doe alleen suggesties, mijn kennis is te beperkt op dit punt.


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #81 Gepost op: 17 juli 2006, 15:09:32
wat is er met huisje 7 aan de hand op de kaart? want daar staan spikkels op
flappus  niet elke verandering is een verbetering


brw opsterland freak

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #82 Gepost op: 17 juli 2006, 17:30:56
hallo.
ik wil die c tenders maar inzeten op het blussen en eerst 2 tsen op de redding van de mensen zowaar nodig en mogelijk en nog 1 ts voor verkening met een straal en de 3e mag naar de piloot als dat mogelijk is. dan kan de ts de heide in controle houden met hd en dan gaan 2 brw mensen met straal naar de piloot die heeft waarschijdelijk grote hulp nodig en is ie met de schiet stoel er uit gegaan of door de klap weggevlogen? en is de f16 ook gelocaliseerd? of ligt ie in brok stukken. ik wil een 2e peleton standby en zeker nog 2 tsen voor de heide. en is de ogs bijna tp?? want de ogs heeft so'n mooie doeche en daar mee kun je slachtofers mooi koelen is die niet tp dan eerst koelen met een straal dan naar de behandeling door een ambu en de 2e ambu klaar om aftevoeren? en hoeveel ambus heb ik nou tp? en dat meertje is die vervuilt?  en is er ook een warmte beeld camera tp?
dan kun je mooi de slachtoffers localiseren en die dan localiseren in een kaart dan kun je een schating maken aan slachtoffers en ambus.
en idd tebby zij het ook al waar zijn die zwarte stippen voor?
ps: hoe staat het me de hv bij zee is die klaar?
MVG jos dijk ;)


Uppie

  • Gast
Reactie #83 Gepost op: 17 juli 2006, 19:34:49
Even een antwoord op een aantal vragen:

Hoe is het met de hv bij zee?
brw_arie heeft 14-07-06@11:21 gemeld dat het tankvliegtuig veilig geland is op Eindhoven. Hierbij gaan we er dan ook vanuit dat de brandstof-loosprocedure succesvol is afgerond.

Wat zijn de zwarte stippen bij huisje 7
Er is al enig bluswerk aan de gang, dit is vuil water, as en modder.  

Hoe staat het met de piloot?
Piloot heeft zijn toestel met zijn schietstoel kunnen verlaten.

Hoeveel ambu's hebben we tp?
2 ambulances ter plaatse, en een sigma-team dat ieder ogenblik kan arriveren

meer informatie kan ik helaas niet geven, over.

Succes
Uppie


Michelle1983

  • Gast
Reactie #84 Gepost op: 17 juli 2006, 20:07:30
Oké, de piloot hebben we. Maar dan missen we dus nog iemand ... Is duidelijk of deze ook van zijn schietstoel gebruik heeft gemaakt?


brw opsterland freak

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #85 Gepost op: 17 juli 2006, 21:30:15
èdie zoie die missen we nog is  het bekend of het de piloot of edie is. ik wil toch graag de warmte beeld camera inzetten voor de slachtofers te locali seren hier heb ik geen antwoord op of is het rode gedeelte voot brw arie :P en ik wil meer ambulance voor het aan en afvoer ik wil minstens 4 a 5 en en paar standby en hoe zit het met het explosie gevaar?
MVG Jos Dijk


ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #86 Gepost op: 17 juli 2006, 22:05:17
Oké, de piloot hebben we. Maar dan missen we dus nog iemand ... Is duidelijk of deze ook van zijn schietstoel gebruik heeft gemaakt?

Een F-16 heeft doorgaans maar één piloot. Er is volgens mij nergens gezegd dat het om een speciaal tweezitstoestel gaat.
Wordt het trouwens ook niet eens tijd om de piloot te evacueren? Mooie taak voor de SAR groep.


Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #87 Gepost op: 17 juli 2006, 22:08:40
Een F-16 heeft doorgaans maar één piloot. Er is volgens mij nergens gezegd dat het om een speciaal tweezitstoestel gaat.
Wordt het trouwens ook niet eens tijd om de piloot te evacueren? Mooie taak voor de SAR groep.

    een goed begin is het halve werk he harry

    goed daar gaan we

    POB'S (persons on board) tankvliegtuig 4 2 piloten 1 boormechanise en een pompbediender
de F16 heeft 2 personen aan boord namelijk 1 piloot en voor opname's die eddy zoey van het televisie programma try before you die.
het tankvliegtuig heeft 100.000 liter kerosine aan Boord en deze is nog wel bestuurbaar. de andere F16's zijn uitgeweken naar vliegbasis gilze rijen.
we zitten boven natuur en bebouwd gebied dus de kerosine kan niet gedumpt worden. ja en waar die f16 neerkomt ergens in een straal van 3/3,5 kilometer.

[/list]
Groeten, Colin


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #88 Gepost op: 17 juli 2006, 22:35:37
èdie zoie die missen we nog is  het bekend of het de piloot of edie is. ik wil toch graag de warmte beeld camera inzetten voor de slachtofers te locali seren hier heb ik geen antwoord op of is het rode gedeelte voot brw arie :P en ik wil meer ambulance voor het aan en afvoer ik wil minstens 4 a 5 en en paar standby en hoe zit het met het explosie gevaar?
MVG Jos Dijk

de ovd heeft de warmtebeeldcamera bij zich en geeft hem aan de bevelvoeder van de eerste ts. michelle voor de duidelijkheid de piloot hebben we nog niet hij heeft zijn schietstoel gebruikt en de paracute geeft de markering op de kaart aan maar of de piloot ook daar is?? dus dat wordt zoeken.
hallo.
ik wil die c tenders maar inzeten op het blussen en eerst 2 tsen op de redding van de mensen zowaar nodig en mogelijk en nog 1 ts voor verkening met een straal en de 3e mag naar de piloot als dat mogelijk is. dan kan de ts de heide in controle houden met hd en dan gaan 2 brw mensen met straal naar de piloot die heeft waarschijdelijk grote hulp nodig en is ie met de schiet stoel er uit gegaan of door de klap weggevlogen? en is de f16 ook gelocaliseerd? of ligt ie in brok stukken. ik wil een 2e peleton standby en zeker nog 2 tsen voor de heide. en is de ogs bijna tp?? want de ogs heeft so'n mooie doeche en daar mee kun je slachtofers mooi koelen is die niet tp dan eerst koelen met een straal dan naar de behandeling door een ambu en de 2e ambu klaar om aftevoeren? en hoeveel ambus heb ik nou tp? en dat meertje is die vervuilt?  en is er ook een warmte beeld camera tp?
dan kun je mooi de slachtoffers localiseren en die dan localiseren in een kaart dan kun je een schating maken aan slachtoffers en ambus.
en idd tebby zij het ook al waar zijn die zwarte stippen voor?
ps: hoe staat het me de hv bij zee is die klaar?
MVG jos dijk ;)
de ogs is over 5 minuten t.p maar die douche waar jij het over hebt(denk dat jij de deconterminatie container bedoeld) die was niet besteld alleen een ogs(officier gevaarlijke stoffen) dus wil je die container nog ter plaatsten hebben dan (duurt ongeveer 35 minuten voordat hij er is)

kun je me misschien even duidelijk aangeven hoe je wilt inzetten want zoals ik het lees staan er 3tsen en 3 chrastenders op 2 huisjes te spuiten klopt dit??
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Harry007

  • Gast
Reactie #89 Gepost op: 18 juli 2006, 00:04:45
Eddy zoey, zou iemand die missen ;D ;D ;D

Enne, waar pakken we het water? In het beekje, in de plas, of uit een put? Ik weet dat je een crashtender in 2 minuten leeg spuit, dus das zo n keer bekeken.

Is het misschien slim om op het park gas af te laten sluiten door obragas?

Is er al triage gepleegd bij de so's?