Casus Juli :Problemen op grote hoogte

Auteur Topic: Casus Juli :Problemen op grote hoogte  (gelezen 37334 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Uppie

  • Gast
Reactie #90 Gepost op: 18 juli 2006, 08:24:38
Is het misschien slim om op het park gas af te laten sluiten door obragas?
Goed idee, gas is om 13:00 uur (huidige tijd) afgesloten.

Is er al triage gepleegd bij de so's?
Ik heb er nog niemand over gehoord. De hulpverleners uit die tak van sport zijn een beetje onder-vertegenwoordigd.

Groeten
Uppie


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #91 Gepost op: 18 juli 2006, 10:23:31
Laat niemand de hydrazine aanhanger komen vanaf Volkel. Trouwens de beide crashtenders zijn de enige eenheden die onder overdruk ingezet kunnen worden bij de brand. Niemand die hier wat meedoet. Hoe gaat men de redding van mogelijke slachtoffer aanpakken, die vraag ik mijn af ivm met de moggelijkheid van een hydrazinelek. En gaat men blussen of eerst redden en op welke manier.

Ik vind het een aardige casus. In sommige punten niet erg naar de realiteit, Maar dat geeft niet. Ben eigelijk benieuwd hoe men het er af brengt.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


brw opsterland freak

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #92 Gepost op: 18 juli 2006, 11:25:59
ik wou 2 tsen op de reding op het park en de c tenders voor het blusen en 1 ts naar de heide te blusen en kijken of ze de piloot vinden. en die container laat die maar komen voor de zekerheid eerst de waterwining uit de plas en als het groot watertrans klaar is daar mee. en heeft de bevelv al info over slachtofers en de evt redding er van.
MVG Jos Dijk


Harry007

  • Gast
Reactie #93 Gepost op: 18 juli 2006, 12:26:14
Laat niemand de hydrazine aanhanger komen vanaf Volkel.

Kijk dit hoor ik dan weer graag, laat maar komen. Zijn er zo weinig mensen uit de witte kolom die hier hun steentje aan bijdragen?


ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #94 Gepost op: 18 juli 2006, 13:49:59
Als we de SIGMA tent op het kampeerterrein opzetten staat ie dan veilig om slachtoffers op te vangen? Heb geen zin een een camperplaats te betalen hoor :P.


Bart S

  • Gast
Reactie #95 Gepost op: 18 juli 2006, 14:12:35
Kijk dit hoor ik dan weer graag, laat maar komen. Zijn er zo weinig mensen uit de witte kolom die hier hun steentje aan bijdragen?

De witte kolom is de ambulancedienst? Als ik tijd heb vannacht zal ik me even inlezen. En de hydrazine-aanhanger is van de brandweer ;)

EDIT: sorry, geen kans gehad. Deze nacht een nieuwe poging...


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #96 Gepost op: 21 juli 2006, 11:36:15
UPDATE!!!!!

- crastenders zijn aangekomen en worden in stelling gebracht voor het blussen maar er zijn nog een paar slachtoffers kwijt??
- de eerste ts in het bos meld dat de vuurhaard te groot is om met 1 tas te blussen vraagt dringend assisentie, ook de piloot is nog niet gevonden(en eddy zoey)
- de hydrazine aanhanger was al onderweg (omdat het een F16 betrof) en is met 5 minuten tp en de ogs(officier gevaarlijke stoffen) en osc(on scene commander) van de vliegbasis zijn ook ter plaatsen.
- waterwinning vanaf open water is bijna gereed.

nu ligt het ballentje weer bij jullie eerst blussen of eerst slachtoffers??? en natuurlijk die bosbrand is nu ook wat harder gaan waaien dus wat doen we daarmee!!


VOLGENDE UPDATE ZONDAG
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


brw opsterland freak

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #97 Gepost op: 21 juli 2006, 18:49:25
eeh ik wil dan eerst 1 crash-t richting bos met een tank vol water en een waterwining klaar voor het vullen :D en die ts begint met een gordijn zodat het niet uitbreid die 2 tsen die al tp zijn gaan op naar slachtofers en worden met behulp van de warmte beeld cam opgespoort en dan de moglijke reding? ik wil mer ambus en kan er nog een peleton komen of doen we stuk of wat tsen en ik hoor niks van die klpd heli?? en is de SAR ook al onderweg?  en hebben mensen ook al een bezoekje gehad aan een van hun deuren hoe gast vrij is dit bunlow park :P :P
ps: wat was er bij huisje 11?
MVG Jos Dijk


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #98 Gepost op: 23 juli 2006, 12:23:23
vanavond rond 22.00 update!!!!!
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #99 Gepost op: 23 juli 2006, 22:39:28
UPDATE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

crashtender gaat richting het bos alleen kan daar niet in de buurt komen door de dikke begroeing die ene ts wordt het bos ingestuurd(het personeel daarvan en meld dat het vuur zich snel uitbreid. wel ziet 1 van de brandweermannen iets van een wit doek(vermoedelijk een paracute) in een boom verderop hangen, alleen kan hij er via het pad waar hij nu staat niet komen door het snel om zich heen pakkend vuur. de 2de persoon is nog niet gelocaliseerd. of het alarmeren van een tweede peleton moet misschien even nagedacht worden er zijn zojuist nog 2 tsen geariveerd en de hv is ook aanwezig. de 2 crashtenders worden ingezet op de huisjes. er zijn al een aantal mensen uitgehaald hoeveel precies is een beetje onduidelijk omdat er een hoop mensen door elkaar rennen en er een hoop chaos heerst. dus of iedereen al uit de huisjes is , is even onbekend bij zowel de ovdg als de ovdb.

volgende update woensdag middag!!! medisch misschien wat eerder

SUCCES!!
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt