Enkhuizen bestelt nieuwe Hoogwerker

Auteur Topic: Enkhuizen bestelt nieuwe Hoogwerker  (gelezen 6686 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

ltdoka

• Gast
Gepost op: 23 juni 2006, 17:25:44
Op 4 april heeft brandweer Enkhuizen uit het samenwerkingsverband van de BRUL (Brandweer Regio Utrechtse Land) een nieuwe Algebra/Metz hoogwerker op een MAN-chassis besteld. Naar verwachting zal de hoogwerker halverwege november afgeleverd worden.

De telescoop hoogwerker zal een korfvloerhoogte hebben van 30 meter (werkhoogte 32 meter) en er kan gestempeld worden op iedere plaats waar de hoogwerker kan rijden. Er kan ook onder het voertuig zelf gestempeld worden. Daarnaast kan de korf vijf meter onder het maaiveld komen wat bijvoorbeeld handig is bij een duikinzet in de haven.

[verwijderd door de beheerder]

Michel D.

• POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 18 september 2006, 19:31:42
Vandaag gefotografeerd met mijn telefoon (ik schaam me voor de kwaliteit) in Leerdam, waar ze hem aan het testen waren. Is een soortgelijk model als die van Enkhuizen en BRUL:

gerbuntjah90

• Forum gebruiker
  • Medewerker preventie + Brandweervrijwilliger VRU
Reactie #2 Gepost op: 18 september 2006, 22:18:10
haha.. dan zal ik eventjes met betere kwaliteit komen.... Hij kwam aanrijden in Leerdam en gelijk kon hij op interventie! www.regiogorinchem.nl staan een paar foto's van het voertuig... zal dit de nieuwe LDM852 gaan worden? ;) volgens een paar leerdamse mannen schijnen ze bij leerdam ook erg veel intresse te hebben in zo'n soort hoogwerker

Robinh

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 18 september 2006, 22:21:01
Is dit de demo van MAN en HDS?
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!

gerbuntjah90

• Forum gebruiker
  • Medewerker preventie + Brandweervrijwilliger VRU
Reactie #4 Gepost op: 18 september 2006, 22:28:52
nee... van Algebra/Metz... in samenwerking met heel wat korpsen onder meer Sneek, Zoetermeer en nog een paar korpsen in de richting van 's Gravenhage

tcf

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 18 november 2006, 14:21:01
zal dit de nieuwe LDM852 gaan worden? ;) volgens een paar leerdamse mannen schijnen ze bij leerdam ook erg veel intresse te hebben in zo'n soort hoogwerker

Beetje late reactie, maar volgens mij hebben ze daar helemaal geen geld voor. De interesse zal er vast zijn, dat geloof ik graag. :P Grt TCF

Jeugdbrandweer

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 18 november 2006, 16:40:54
en wie zegt dat? ::) ::)

Nick

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 18 november 2006, 18:01:00
Beetje late reactie, maar volgens mij hebben ze daar helemaal geen geld voor. De interesse zal er vast zijn, dat geloof ik graag. :P Grt TCF

De ladderwagen zal over niet te lange tijd afgeschreven zijn en dient dus te worden vervangen.
En wie zegt dat er geen geld voor is?
De gemeente houd er echt wel rekening mee dat om de zoveel jaar een nieuw brandweervoertuig moet worden aangeschaft.

Henri

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 18 november 2006, 18:23:53
Ha mensen,
Het chassis van de hoogwerkers in de regio Haaglanden,worden Daf's.
Leidschendam/Voorburg,Zoetermeer,Delft,Rijswijk, en Wateringen.
Verstandige korpsen rijden teminste met voertuigen die hier worden gemaakt.

Henri

tcf

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 18 november 2006, 18:33:02
De ladderwagen zal over niet te lange tijd afgeschreven zijn en dient dus te worden vervangen.
En wie zegt dat er geen geld voor is?
De gemeente houd er echt wel rekening mee dat om de zoveel jaar een nieuw brandweervoertuig moet worden aangeschaft.

Ik snap best dat de gemeente daar geld voor aan de kant moet leggen, maar de vraag is of ze dat doen. En waarom wordt het dan een hoogwerker ipv een ladder? Als dat zo is verwacht ik dat het een regionaal voertuig wordt en dan zal regio ZHZ ook wel een duit in het zakje doen....

En afgeschreven....tja....dat in principe wel. Maar deze ladder kan nog heel lang mee. Hij is laatst nog flink opgeknapt dacht ik...