Wuppiebon

Auteur Topic: Wuppiebon  (gelezen 3454 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Target77

  • Gast
Gepost op: 24 juni 2006, 15:05:09
Citaat
Wuppiebon  

De automobiliste die eerder deze week op de bon werd geslingerd omdat de megawuppies op haar dashboard het zicht zouden belemmeren, krijgt slechts een waarschuwing. De oranje pluizenbollen leverden de vrouw in eerste instantie een boete op van 130 euro. Zij vond de bekeuring echter niet terecht en diende een klacht in. Volgens de politie heeft deze omzetting niets te maken met de populariteit van de wuppen. 

Bron: Nu.nl

En hoe zit het dan met navigatiesystemen die voor de voorruit hangen? Belemmeren deze dan ook niet het uitzicht?  ???




jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1 Gepost op: 24 juni 2006, 15:08:36
En hoe zit het dan met navigatiesystemen die voor de voorruit hangen? Belemmeren deze dan ook niet het uitzicht?  ???
Ja, maar in mindere mate dan een megawuppie gok ik zomaar.... en als het om meerdere megawuppies gaat denk ik dat je toch een best grote voorruit moet hebben om nog wat te zien.... ::)

=
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2 Gepost op: 24 juni 2006, 18:16:27
Laatst ook nog in Blik op de Weg aandacht voor wat wel en niet voor de ruit mag. Er is een regel met de strekking: er mogen geen "voorwerpen" voor de ruiten aan de . Er is vast wel iemand die het artikeltje weet te vinden ::)

In ieder geval, BVOM ziet folie ook als voorwerp, dat mag niet (daar ging het in BODW over) en toen werd ook de opmerking gemaakt:

En hoe zit het dan met navigatiesystemen die voor de voorruit hangen?

Het kwam erop neer dat BVOM z'n eigen invulling eraan geeft. Laatst zag ik ook een hoedenplank vol met megawuppies. De persoon kon door de achterruit dus niets meer zien. In zo'n geval is een boete wel op z'n plaats lijkt me.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #3 Gepost op: 24 juni 2006, 22:00:06
....
 Laatst zag ik ook een hoedenplank vol met megawuppies. De persoon kon door de achterruit dus niets meer zien. In zo'n geval is een boete wel op z'n plaats lijkt me.

Als er maar een rechterbuitenspiegel aanwezig is, hoef je door het achterraam helemaal geen zicht meer te hebben.
Voor folie e.d. worden zgn. "Tintman" apparaatjes aangeschaft om de lichtdoorlaatbaarheid objectief te kunnen meten.
Voor een zgn Tom Tom navigatie aan de voorruit bevestigd is als eens PV opgemaakt, wat ook ruimschoots in de media is geweest.
Betrokkene van de "Wuppiebon" (het ging overigens om 4 van die megawuppies op het dashboard) heeft, naast een waarschuwing, een bos bloemen aangeboden gekregen.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 24 juni 2006, 22:34:48
Betrokkene van de "Wuppiebon" (het ging overigens om 4 van die megawuppies op het dashboard) heeft, naast een waarschuwing, een bos bloemen aangeboden gekregen.

Als je het mij vraagt, belachelijk!
Eerst een bon geven, omdat de agent vond dat het zicht ernstig belemmerd werd (kan me voorstellen dat je daar een PV voor geeft) en dan intrekken, en een bos bloemen geven. Hoe bedoel je het belachelijk maken van een agent door de korpsleiding.
 :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #5 Gepost op: 25 juni 2006, 12:12:28
Als je het mij vraagt, belachelijk!
Eerst een bon geven, omdat de agent vond dat het zicht ernstig belemmerd werd (kan me voorstellen dat je daar een PV voor geeft) en dan intrekken, en een bos bloemen geven. Hoe bedoel je het belachelijk maken van een agent door de korpsleiding.
 :-X

Vind ik nou ook. Die agent deed niks verkeerd, maar zij wel! Ze mag allang blij zijn dat de bekeuring werd ingetrokken zeg   :-\


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 25 juni 2006, 13:24:32
De politie staat al niet zo lekker op dit moment in de bevolking, als ze dan nog (terechte) bekeuringen in gaan trekken en er dan nog een bloemetje bijgeven, vraag ik me af waar we hier in nederland mee bezig zijn! :-\
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geļnteresseerde buitenstaander
Reactie #7 Gepost op: 25 juni 2006, 16:31:35
Waarom trekt de politie zo'n bekeuring dan ineens in?
Toch niet alleen door de media-aandacht mag ik hopen  :)


-:Rein:-

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 25 juni 2006, 23:34:09
Waarom trekt de politie zo'n bekeuring dan ineens in?
Toch niet alleen door de media-aandacht mag ik hopen  :)

Ja, dus wel. De hogere heren beseffen alleen niet, denk ik, dat het averrechts werkt. Op deze manier kom je niet geloofwaardig over...


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #9 Gepost op: 25 juni 2006, 23:44:29
Volgens mij kan je het nooit goed in deze situatie..... Als de bestuurder het er niet mee eens was had het beter voor de rechter kunnen komen.... ;)