Landelijke Eenheid (voorm. KLPD) Dienst Speciale Interventie (DSI)

Auteur Topic: Landelijke Eenheid (voorm. KLPD) Dienst Speciale Interventie (DSI)  (gelezen 153255 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #60 Gepost op: 2 november 2009, 22:52:17
Aanvulling: is dit niet hetzelfde als de "imperiaals" die op de Bratra-voertuigen zitten?

Nee, BraTra (tegenwoordig: OE, ondersteuningseenheid) heeft gewoon een basic imperial op het dak zitten.
Als er bijvoorbeeld via de eerste verdieping een woning betreden met worden voor ontruiming, kan het voertuig langs de gevel worden gezet, zodat je een mooi werkplateau hebt. Aan de imperials is ook weinig te bewegen.


Het afgebeelde voertuig bevat het zogenaamde MARS (Mobile Adjustable Ramp System). Als je daarop googled (afbeeldingen), zie je ook een aantal toepassingen.

Het heeft wel wat weg van de trappen die op de YPR kunnen worden gezet, alleen is dit flexibeler inzetbaar.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #61 Gepost op: 2 november 2009, 23:10:29
Nee, BraTra (tegenwoordig: OE, ondersteuningseenheid) heeft gewoon een basic imperial op het dak zitten.
Als er bijvoorbeeld via de eerste verdieping een woning betreden met worden voor ontruiming, kan het voertuig langs de gevel worden gezet, zodat je een mooi werkplateau hebt. Aan de imperials is ook weinig te bewegen.

Sorry, ik bedoelde ook niet het systeem, maar het doel. Da's dus wel hetzelfde.
Ik zal die site eens bekijken, misschien leuk voor een volgend modelletje.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #62 Gepost op: 2 november 2009, 23:16:42
Voorbeeldje inzet:

Spectaculaire terreuroefening
In augustus 2008 oefende de DSI samen met de Landelijke Faciliteit Ontmantelen (LFO) van de DNR in het oefencentrum van de Brandweer
Zaanstad en het daar aanwezige oefenlab van de LFO. Tijdens deze trainingsdag oefende de Unit Interventie, techniek en scherpschutters met een
casus waarin het ging om een dadergroep die een chemische aanslag wilde voorbereiden. De nadruk lag op het oefenen met de volledig beschermende
CBRN-pakken. Daarnaast ging het om de samenwerking tussen de DSI en de DNR bij de inval in een mogelijk terreurlab, waarbij de partijen het gebruik
van chemische stoffen en straling moesten vaststellen. De LFO voerde luchtmetingen uit. Samen bewaakten de DSI en LFO de veiligheid in en rond
het fictieve ‘terreurlab’. Tegelijkertijd testten beide organisaties de C2000-portofoonverbindingen. Ingezet tijdens de training zijn onder andere de
volledige CBRN-uitrusting en het MARS-voertuig (mobile adjustable ramp system).

Bron: Jaarverslag KLPD 2008


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #63 Gepost op: 3 november 2009, 00:22:29
Geheime dingen, waar geheime eenheden goed in zijn  :)

Voorbeeldje:
Bron Youtube / Netwerk

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #64 Gepost op: 3 november 2009, 12:53:33


Hebben ze in elke AT team zo'n bijzonder voertuig of is dit een landelijk voertuig??

Bij een bedrijf hier in Zevenaar (iets met telecom en zwaailichten) heb ik ongeveer een 3/4 jaar geleden ook zo'n dergelijk voertuig zien staan.Aalleen dan net iets anders. Die was op basis van een pick-up en had je achter dus een open laadruimte. Hier waren banken zodat daar gezeten kon worden. Verder precies dezelfde opbouw bovenop. De mensen daar vertelde mij dat deze iid van een soort geheime eenheid was en dat ze er verder niet veel over konden zeggen. Dit voertuig werd hier nieuw ingericht met diverse electronica. Ondertussen zijn er dus vast meer van deze voertuigen in gebruik.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #65 Gepost op: 3 november 2009, 17:44:02
Voorbeeldje:
Bron Youtube / Netwerk

Ja, die uitzending bedoelde ik  O0


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #66 Gepost op: 4 november 2009, 20:10:08
Vergeet het 2e deel niet:



112ZAANDAM

  • Fotografie, etc.
  • Verbannen gebruiker
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
  • 112ZAANDAM / Lokaler kan het niet !
    • 112 Z'DAM
Reactie #67 Gepost op: 5 april 2010, 10:12:18
Het is geen duidelijke foto, ik moest snel zijn want ze reden snel weg.
Sorry dat al die palen er op stonden, maar er zaten mannen in met bivakmutsen en een pak van legerkleuren.
Welke dienst is dit?
ps; ze stonden bij een kraakpand..


(kenteken van achterste busje heb ik iets helder gemaakt..)

Bedankt.


Kenteken op foto weggewerkt.
Maarten.
Waar de brandweer,politie of ambulance ook gaat. 112Zaandam staat altijd paraat !


samabith

  • Jeugdleider jeugdbrandweer Tiel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 154
  • Jeugdbrandweer Tiel
Reactie #68 Gepost op: 5 april 2010, 10:41:33
Ik denk een speciale eenheid van de Marine (lees kenteken: KM)
Mogelijk is  dit de BBE :-\


112ZAANDAM

  • Fotografie, etc.
  • Verbannen gebruiker
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
  • 112ZAANDAM / Lokaler kan het niet !
    • 112 Z'DAM
Reactie #69 Gepost op: 5 april 2010, 10:49:07
Ik denk een speciale eenheid van de Marine (lees kenteken: KM)
Mogelijk is  dit de BBE :-\
Dacht ik ook al, maar wist het niet zeker.
Thanks!
Waar de brandweer,politie of ambulance ook gaat. 112Zaandam staat altijd paraat !