Landelijke Eenheid (voorm. KLPD) Dienst Speciale Interventie (DSI)

Auteur Topic: Landelijke Eenheid (voorm. KLPD) Dienst Speciale Interventie (DSI)  (gelezen 153431 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #100 Gepost op: 19 oktober 2011, 12:31:08
Ik denk dat dit een ander voertuig is, want dit is een Ford F-550 is en geen F-350.

Er zijn er verschillende. Zou zomaar kunnen dat er ook verschillende voertuigen "onder" zitten. Op de site van de leverancier staan Ford F350, F550 en GMC's. Dus kunnen zo maar verschillende types rondrijden in NL.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #101 Gepost op: 19 oktober 2011, 12:35:26
Hierbij een foto van een Lenco Bear en een foto van de Mars.

http://www.flickr.com/photos/mdl_photography/5161995792/#
http://www.flickr.com/photos/mikesphotos_us/5199323799/#in/set-72157625452336380

Zou inderdaad de Bear wel zijn, met een iets andere neus dan die op jou foto-link. Verder staat de MARS niet in je link, kennelijk een foutje  ;) Wel een leuke extra optie op de Bear!


MJWB

  • Ontwerper Tunnelinstallaties, IV NEN3140/3840 en Burgerhulpverlener Hoorn/Zwaag(BLS/AED-bedienaar)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #102 Gepost op: 19 oktober 2011, 16:14:24
Vanmiddag werd ik getipt dat er een voertuige van een vrachtwagen was gegleden.
Ter plaatse kwam ik onderstaand voertuig tegen, heeft iemand enig idee of dit een nederlands product is?
De gebruikte zwaailampenbak kwam in ieder geval van marelko, maar verder was er niets op het voertuig te vinden wat de herkomst losliet.
De bestemming zal een arabisch land zijn daar de bandenspanning in het engels als het arabisch op de wielkasten stond



Dit lijkt wel heel erg op het voertuig van gisteren,.... is dit hem?
Alle geschreven teksten zijn geheel op persoonlijke basis en zijn geensinds de mening van enige organisatie of vereniging waaraan ik verbonden ben.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #103 Gepost op: 19 oktober 2011, 16:30:18
Naar mijn inziens twee totaal verschillende voertuigen  ;)


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Reactie #104 Gepost op: 19 oktober 2011, 16:51:02
Zou inderdaad de Bear wel zijn, met een iets andere neus dan die op jou foto-link. Verder staat de MARS niet in je link, kennelijk een foutje  ;) Wel een leuke extra optie op de Bear!

Ik zie het probleem. de MARS (Mobile Adjustable Ramp System) staat wel op het voertuig, maar de bovenkant van het voertuig is niet te zien.

Hier is de Mars wel volledig te zien; zowel inelkaar als uitgevouwen.

http://www.patriot3.com/mars-armored-vehicles/lenco-BEAR/


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #105 Gepost op: 19 oktober 2011, 18:25:22
2 weken geleden, op een zondagavond, heb ik in totaal 4 van deze voertuigen op de A7 zien rijden, 3 stuks bij elkaar ter hoogte van Lelystad-noord en even verderop 1 solo bij de Ketelbrug, alle 4 zuidelijke richting op de A7.
Ik reed op de andere baan noordwaarts, niet goed kunnen zien hoe de constructie aan de zijkant eruit zag ter vergelijking met bovenstaande foto.

Het zal vast de A6 zijn, want de A7 loopt niet door de polder ;)


ggj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 186
Reactie #106 Gepost op: 19 oktober 2011, 22:49:01
2 weken geleden, op een zondagavond, heb ik in totaal 4 van deze voertuigen op de A7 zien rijden, 3 stuks bij elkaar ter hoogte van Lelystad-noord en even verderop 1 solo bij de Ketelbrug, alle 4 zuidelijke richting op de A7.
Ik reed op de andere baan noordwaarts, niet goed kunnen zien hoe de constructie aan de zijkant eruit zag ter vergelijking met bovenstaande foto.
Daar (A6 Almere-Lelystad) heb ik zelf ook eens een voertuig van de BSB gezien. Reed bij knooppunt Joure verder op de A7 richting Groningen. Reed zonder OGS, maar wel redelijk vlot.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #107 Gepost op: 19 oktober 2011, 23:18:20
Even één ding gelijk trekken, de MARS-voertuigen in Nederland staan op een ''gewone'' Ford F350. Niet op een BEAR of gelijkend voertuig ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #108 Gepost op: 19 oktober 2011, 23:47:07
deze 'snapshot' genomen op zie.nl   die lijkt veel op de laatstgenoemde MARS voertuig... tijdens dezelfde inval.



Uploaded with ImageShack.us

http://www.zie.nl/video/algemeen/Satudarah-ergert-zich-aan-machtsvertoon/m1ezx1uf24c4


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #109 Gepost op: 20 oktober 2011, 00:02:59
Waarschijnlijk op weg naar het oefendorp,bij Zoutkamp meen ik?