Daf geen 4x4 meer ?

Auteur Topic: Daf geen 4x4 meer ?  (gelezen 2058 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guus

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
    • brandweergeldrop-mierlo.nl
Gepost op: 26 juli 2006, 21:02:55
Hallo,

onlangs heb ik begrepen dat Daf is gestopt met het leveren van 4x4 voertuigen. Mijn vraag is of dit juist is en wat de reden is dat men hiermee is gestopt.

In het verleden heeft Daf aan brandweer Nederland een grote klant gehad, en nog steeds. Het viel me al op dat de eerste Daf CF van de nieuwe lichting in 4x4 uitvoering nog moest komen, maar dit zal niet meer gebeuren ben ik bang. Ik verwacht dat het aandeel Daf binnen brandweerwagennederland door deze beslissing wel zal afnemen, aangezien er alleen al in deze regio, zuidoost-brabant, vrijwel alleen 4-wielaangedreven Daf's rondrijden. Deze korpsen zullen in de toekomst uit moeten kijken naar een ander merk.

Wie kan hier meer over vertellen?

mvg,
Guus

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 26 juli 2006, 23:35:16
Hallo,

onlangs heb ik begrepen dat Daf is gestopt met het leveren van 4x4 voertuigen. Mijn vraag is of dit juist is en wat de reden is dat men hiermee is gestopt.

In het verleden heeft Daf aan brandweer Nederland een grote klant gehad, en nog steeds. Het viel me al op dat de eerste Daf CF van de nieuwe lichting in 4x4 uitvoering nog moest komen, maar dit zal niet meer gebeuren ben ik bang. Ik verwacht dat het aandeel Daf binnen brandweerwagennederland door deze beslissing wel zal afnemen, aangezien er alleen al in deze regio, zuidoost-brabant, vrijwel alleen 4-wielaangedreven Daf's rondrijden. Deze korpsen zullen in de toekomst uit moeten kijken naar een ander merk.

Wie kan hier meer over vertellen?

mvg,
Guus

Ach dan kopen ze toch gewoon GINAF het 4X4 merk met de meeste DAF onderdelen.  :) ;)

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 26 juli 2006, 23:59:45
misschien dat er voor de brandweermarkt wel 4x4 beschikbaar blijft.. maarja Helmond heeft ook geen nieuwe 4x4 daf...

MHL media

• Forum gebruiker
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Reactie #3 Gepost op: 27 juli 2006, 12:41:02
Ik denk dat het probleem is dat er voor een DAF 4x4 maar een heel beperkte markt is en het daarom veel te duur is om deze te produceren.
En in zaken draait nou eenmaal alles om geld verdienen.
Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl