Dodelijk ongeval N208 - Haarlem 26-06-2006

Auteur Topic: Dodelijk ongeval N208 - Haarlem 26-06-2006  (gelezen 4289 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Gepost op: 26 juni 2006, 20:32:46
AMBULANCE
livep2000
20:23:56 26-06-06  -GROUP- A1 WESTELIJKE RANDWEG - N208 BLOEMENDAAL Vko letsel
0126145Ambu 12-145 (Haarlem)
livep2000
20:24:57 26-06-06  -GROUP- A1 WESTELIJKE RANDWEG - N208 BLOEMENDAAL Vko letsel
0126131Ambu 12-131 (Haarlem)
livep2000
20:29:55 26-06-06  -GROUP- A1 WESTELIJKE RANDWEG - N208 BLOEMENDAAL Vko letsel
0126801CPA Kennemerland (OvD-G Zuid)


BRANDWEER
livep2000
20:25:31 26-06-06  -GROUP- PRIO 1 WESTELIJKE RANDWEG - N208 51.5 HAARLEM VERKEERSONGEVAL MET BEKNELLING TS746 HV570 OVD597


De HV570, TS746 en OVD597 werden gealarmeerd voor een ongeval met beknelling. Maandagavond reed een automobilist op de westelijke randweg N208. Tijdens de rit werd de bestuurder onwel tussen de weggedeelte  Zijlweg en de Kleverlaan. De auto schoot door de middenberm tegen de rijrichting in en schampte de vangrail en kwam tot stilstand in de bossages 200meter verder. Omstanders haalde het slachtoffer uit het voertuig en haalde ook de sleutels uit het contact in afwachting van de hulpdiensten. Ondanks enige tijd reanimeren van ambulance en brandweerpersoneel was de bestuurder ter plaatse overleden en overgebracht naar het mortuarium in het ziekenhuis.

Foto's en tekst: Arno de Kock

www.brandweerhaarlem.nl
www.abradio.nl


[verwijderd door de beheerder]


Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2006, 09:05:59
We mogen hier echt van geluk spreken, dat dit niet een uurtje eerder gebeurde. Want de N208 is een drukke verkeers-ader rond Haarlem, waar vaak heel veel verkeer over heen rijdt. En dan in ogenschouw nemen het traject wat hier tegen het verkeer in is gereden.

Mooie foto van alle officieren ter plaatse. Je ziet wel weer wie wel en niet kan parkeren.

RR (reanimatie!!! en een kettingzaag meenemen)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Sander-K

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 370


Gast

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 28 juni 2006, 00:58:34
knip... Je ziet we weer wie wel en niet kan parkeren....knip

Ik zie het niet. Kun je duidelijk maken wie er volgens jou wel en niet kan parkeren? Puur een informatieve vraag als outsider, ik ben benieuwd naar hoe van een foto af te leiden is of er adequaat geparkeerd wordt TP, zijn hier regels of richtlijnen voor?


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #4 Gepost op: 28 juni 2006, 08:26:27
Ik zie het niet. Kun je duidelijk maken wie er volgens jou wel en niet kan parkeren? Puur een informatieve vraag als outsider, ik ben benieuwd naar hoe van een foto af te leiden is of er adequaat geparkeerd wordt TP, zijn hier regels of richtlijnen voor?

mischien gewoon het gezonde verstand gebruiken? ;)
Als je hem gewoon zo neerzet dat je zelf nog weg kan en de rest er ook nog langs kan, is dat wel zo handig. Dus alles liefst aan de zelfde kant van de weg parkeren.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #5 Gepost op: 28 juni 2006, 09:33:12
Ik zie het niet. Kun je duidelijk maken wie er volgens jou wel en niet kan parkeren? Puur een informatieve vraag als outsider, ik ben benieuwd naar hoe van een foto af te leiden is of er adequaat geparkeerd wordt TP, zijn hier regels of richtlijnen voor?

Voor alle duidelijkheid, het gaat om deze opstelling van de Officieren van Dienst met hun voertuigen.

foto van Arno de Kock, K3 media, www.brandweerhaarlem.nl

Geen van de bovenstaande heren had daadwerkelijk iets met een actieve repressieve taak van doen ter plaatse. Waarom inderdaad je voertuig zo parkeren? Volgens het MI moet de politie "blokken" 100 meter voor het incident en vervolgens ieder voertuig na het incident geplaatst worden. Voorts mag alleen het eerste voertuig optisch blauw voeren, de rest niet. De plaatsing van dit eerste voertuig is ook totaal verkeerd om. Beide voertuigen van de Politie voeren hier nog blauw. De afsleepdienst moest nu onnodig door het gras om voorbij deze kunstmatige blokkade te komen. Zonde

RR (Zo wat je al niet kan vinden in één foto!!!  ;D )
Elke hulpverlening start met communicatie.


Gast

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 28 juni 2006, 18:33:44
Bedankt voor je antwoord, deze foto was ik nog niet tegengekomen, ik dacht dat je dat allemaal concludeerde uit de foto zoals die daarboven afgebeeld staat met de ambu midden in beeld. DIT maakt het een stuk aanschouwelijker!

Dank je


McFozzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
  • OBM + AHBM-Preventie
Reactie #7 Gepost op: 29 juni 2006, 11:47:36
Voor alle duidelijkheid, het gaat om deze opstelling van de Officieren van Dienst met hun voertuigen.

foto van Arno de Kock, K3 media, www.brandweerhaarlem.nl

Geen van de bovenstaande heren had daadwerkelijk iets met een actieve repressieve taak van doen ter plaatse. Waarom inderdaad je voertuig zo parkeren? Volgens het MI moet de politie "blokken" 100 meter voor het incident en vervolgens ieder voertuig na het incident geplaatst worden. Voorts mag alleen het eerste voertuig optisch blauw voeren, de rest niet. De plaatsing van dit eerste voertuig is ook totaal verkeerd om. Beide voertuigen van de Politie voeren hier nog blauw. De afsleepdienst moest nu onnodig door het gras om voorbij deze kunstmatige blokkade te komen. Zonde

RR (Zo wat je al niet kan vinden in één foto!!!  ;D )


IM is van toepassing op autosnelwegen en een aantal N-xx wegen waar er afspraken zijn met de provincie. Is IM niet van toepassing dan mogen de voertuigen neergezet worden zoals het de bestuurder het best lijkt.......


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #8 Gepost op: 29 juni 2006, 21:29:37
McFozzy,

dat IM bedoeld is voor snelwegen heb je gelijk, maar ook dit getuigd weer van inzicht.

RR (hoe moeilijk is het om persoonlijke veiligheid na te streven?)
Elke hulpverlening start met communicatie.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #9 Gepost op: 30 juni 2006, 01:30:47
McFozzy,

dat IM bedoeld is voor snelwegen heb je gelijk, maar ook dit getuigd weer van inzicht.

RR (hoe moeilijk is het om persoonlijke veiligheid na te streven?)
Ik denk dat je hier toch moeilijk doorheen komt met je auto... dus qua veiligheid zit het wel goed ::) ;) alleen inderdaad even opletten en je auto weghalen als de berger eraan komt is misschien een idee ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-