Wat voor sirene zit er op een militaire landrover Ambulance?

Auteur Topic: Wat voor sirene zit er op een militaire landrover Ambulance?  (gelezen 2723 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jpht64

• Forum gebruiker
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Wat voor sirene zit er op een militaire landrover Ambulance? een ouderwetse drukhoorn 3-toon? of een electronische 2 toon? ::)

7194

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2006, 19:24:28
Op de mercedes G-klasse van de land en luchtmacht zit een drietoon. Op de Sprinters van de marine en luchtmacht een twee-toon.

Hoe het zit met de landrovers van de marine weet ik niet.

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #2 Gepost op: 28 juni 2006, 11:25:11
Op de mercedes G-klasse van de land en luchtmacht zit een drietoon. Op de Sprinters van de marine en luchtmacht een twee-toon.

Hoe het zit met de landrovers van de marine weet ik niet.
Op de Sprinters van de Luchtmacht (en Marine ook denk ik, aangezien het dezelfde leverancier is) zit zowel een twee als drietoon.
Voor calamiteiten in Nederland (op de basis) gebruiken ze de drietoon. Bij uitzending de tweetoon.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance

7194

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 28 juni 2006, 11:58:12
Voor calamiteiten in Nederland (op de basis) gebruiken ze de drietoon. Bij uitzending de tweetoon.
Niet altijd....  :P Vorig jaar reed er één met twee-toon over de basis heen.  :D

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #4 Gepost op: 29 juni 2006, 13:37:48
Niet altijd....  :P Vorig jaar reed er één met twee-toon over de basis heen.  :D
Dat kan natuurlijk altijd, het is maar net welk knopje de chauffeur indrukt. Maar zowel de twee als drietoon zitten er op.
Ik ben ook wel eens met de tweetoon aan naar een incident op de basis gereden. Is een keer iets anders als de standaard drietoon  :P
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance

jpht64

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 29 juni 2006, 14:58:06
Maar is het een electronische of drukhoorn sirene? :)

7194

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 8 juli 2006, 15:55:30
Op die landrovers zit een ouderwetse drietoon en een wail sirene. Toevallig gehoord vanmiddag.

jpht64

• Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 9 juli 2006, 15:54:43
:)Kan iemand een geluidsfragment maken? ;)