ambulance kleding dragen buiten werktijd.....

Auteur Topic: ambulance kleding dragen buiten werktijd.....  (gelezen 20900 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Kanarie

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 3 juli 2006, 18:19:39
Ik weet het niet hoor, maar ik kan me voorstellen dat mensen daar eenzelfde gevoel bij hebben als wanneer je in een ajax-shirt rondloopt: je vindt de 'echte' groep/team/.... gewoon tof en wilt dat laten zien?

Lukas074

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 3 juli 2006, 23:21:29
ik vind het eigenlijk niet mogen. Heb zelf is een keer gehad dat er een beginnend woningbrandje was onstaan. Liep er iemand, neem aan zonder enige opzet, met een tshirt met grote letters brandweer aan de voorkant en de achterkant. De mensen hadden al 112 gebeld, maar zagen die man lopen en melden tegen die centralist dat er een brandweer man voorbij liep en ging die man aanspreken. Die man schrok zo van het hele gebeuren en liep (brandweer) rood aan en melde geen ene link met de brandweer te hebben. Alleen dat tshirt dan.

Ik was daar een paar pandjes verder aan het werk, en hoorde een rookmelder afgaan, en dat vond ik te lang afgaan en ging dus op onderzoek uit waar dat vandaan kwam. uiteindelijk viel het allemaal mee.

Het is dan van een andere hulpdienst, maar ben echt van mening dat er zo verschillende

martin vermeer

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 4 juli 2006, 00:47:25
Ik ben van mening dat je de kleding best mag dragen en op het moment dat er dan iets gebeurd, kun je het werk als EHBO-er doen en gewoon een ambu waarschuwen. Wat vooral belangrijk is, dat je waakt voor je eigen grenzen!!!! Ik snap dus ook niet waar deze discussie over gaat.  8) Lekker weertje trouwens 8) 8)

Karim

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 4 juli 2006, 01:12:54
Ik ben van mening dat je de kleding best mag dragen en op het moment dat er dan iets gebeurd, kun je het werk als EHBO-er doen en gewoon een ambu waarschuwen. Wat vooral belangrijk is, dat je waakt voor je eigen grenzen!!!! Ik snap dus ook niet waar deze discussie over gaat.  8) Lekker weertje trouwens 8) 8)

Het gaat erover dat er mensen zijn die zich voordoen als iets wat ze niet zijn, en daarmee dan bepaalde verwachten scheppen wat kan leiden tot vervelende situatie's.

En dan heb ik 't niet over de 13 en 14 jarige die voor de lol een ambu shirtje aantrekken, maar een wannabe die bijv. met brandweerjas bij een brand komt kijken.
Mensen zijn in paniek, zien iets wat op een hulpverlener lijkt, en willen die dat handeld, en wel meteen.

En ook voor omstanders is 't natuurlijk een raar gezicht als iemand in brandweer/ambulancekleding bij een ongeval uitkomt, en niet of bijna niks kan doen.

Daar gaat de discussie over  ;)

pesje2

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 4 juli 2006, 19:36:39
Ja dat klopt wel dat het eigenlijk niet kan als je in een herken baar hulpverleningsshirt loopt bij een incident.

maar aan dat blauwe shirt ben je niet te herkennen als broeder, er staat niks op (op de SOF na dan).
Dus dan neem ik aan dat het wel mag..

Maar idd mensen met een brandweerjas aan die de brandweer ook heeft en dan bij een brand gaan kijken is natuurlijk wel van de gekke he.

Gr. Niels

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 5 juli 2006, 01:17:17
Laat ik het duidelijk stellen:

Niet doen, je haalt een hoop ellende op je hals als er wat gebeurt! Bovendien vind ik het iets zieligs hebben........als je zo'n shirtje van de ambu wilt dragen ga dan (terug) naar school en leer het vak. Anders schoenmaker blijf je bij je leest....zou ik zeggen!

Trouwens, zo mooi is de combinatie groen/geel nou ook weer niet....

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

pesje2

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 5 juli 2006, 09:06:17

WM

Maar dat is jouw smaak, ik vind het anders wel mooi staan...

Gr. Niels

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #17 Gepost op: 5 juli 2006, 11:22:33
Laat ik het duidelijk stellen:

Niet doen, je haalt een hoop ellende op je hals als er wat gebeurt! Bovendien vind ik het iets zieligs hebben........als je zo'n shirtje van de ambu wilt dragen ga dan (terug) naar school en leer het vak. Anders schoenmaker blijf je bij je leest....zou ik zeggen!

WM

Helemaal mee eens... Oh, is het trouwens verboden om in een doktersjas te lopen als je geen dokter bent? Vind ik namelijk wel leuk om te doen, iedereen heeft dan ineens respect voor me als ik een ziekenhuis loop...  ::)
Arts  www.alphalog.nl

pesje2

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 5 juli 2006, 11:30:13
Helemaal mee eens... Oh, is het trouwens verboden om in een doktersjas te lopen als je geen dokter bent? Vind ik namelijk wel leuk om te doen, iedereen heeft dan ineens respect voor me als ik een ziekenhuis loop...  ::)

Dan zou ik maar niet doen, dan krijg je zo'n mister Bean effect...

Hij dacht dat hij een dokter was en trok een doktersjas aan waarna hij meteen moest opereren ;D ;D

Gr. Niels

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 5 juli 2006, 11:35:58
Ik ben van mening dat je de kleding best mag dragen en op het moment dat er dan iets gebeurd, kun je het werk als EHBO-er doen en gewoon een ambu waarschuwen. Wat vooral belangrijk is, dat je waakt voor je eigen grenzen!!!! Ik snap dus ook niet waar deze discussie over gaat.  8) Lekker weertje trouwens 8) 8)

Dus jij gaat als EHBO-er werken terwijl je in ambulancekleding rond loopt. Erg duidelijk verhaal voor de omstanders.... :-\