ambulance kleding dragen buiten werktijd.....

Auteur Topic: ambulance kleding dragen buiten werktijd.....  (gelezen 20888 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #30 Gepost op: 13 juli 2006, 11:37:23
Hoezo belazeren? Iemand kan toch ook in kleding van een bouwvakker lopen? Niemand die erover hoort... ;)
???  ::)
Arts  www.alphalog.nl

martin vermeer

• Gast
Reactie #31 Gepost op: 13 juli 2006, 14:29:55
Jullie begrijpen mij niet, of willen mij niet begrijpen? ???

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je niemand hoort als er een arts bijvoorbeeld, in bouwvakkerskleding loopt. Maar als een bouwvakker in ambu kleding loopt wordt er een drama van gemaakt?! Als de arts in bouwvakkerskleding een constroctiefout maakt, kan dat net zo fataal zijn als een bouwvakker in ambu-kleding....... :'(

Karim

• Gast
Reactie #32 Gepost op: 13 juli 2006, 14:37:48
Jullie begrijpen mij niet, of willen mij niet begrijpen? ???

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je niemand hoort als er een arts bijvoorbeeld, in bouwvakkerskleding loopt. Maar als een bouwvakker in ambu kleding loopt wordt er een drama van gemaakt?! Als de arts in bouwvakkerskleding een constroctiefout maakt, kan dat net zo fataal zijn als een bouwvakker in ambu-kleding....... :'(

Uiteraard is het ook niet goed als in arts stiekem in bouwvakkers kleren aan het werk gaat op de bouw en dan ergens een constructiefout maakt (al zie ik dat op de een of andere manier niet zo snel gebeuren....  ::)).

Waar hier "zo'n drama" over gemaakt werd is dat jij vind dat iedereen wel in ambu kleding mag lopen en mensen mag helpen, zolang hij/zij z'n eigen grensen maar kent.
Het probleem is alleen dat mensen nu eenmaal andere dingen van je verwachten als je in geel/groen loopt, en je kan dan misschien je eigen grenzen wel bewaken, voor het publiek ziet dat er natuurlijk heel raar uit.

"die ambulance-man deed bijna niets"  , of "die ambulance-man wist helemaal niet wat hij moest doen"   Weten zij veel dat jij niet van de ambulancedienst bent, maar je hebt die dienst wel mooi 'n slechte naam bezorgt dan.

En daar wringt de schoen  ;)

martin vermeer

• Gast
Reactie #33 Gepost op: 13 juli 2006, 14:48:31
Oké dat is duidelijk ;) maar onderschat het werk van een bouwvakker ook niet. Ik heb zelf vier jaar in de bouw gewerkt als timmerman ;D .

Bart S

• Gast
Reactie #34 Gepost op: 13 juli 2006, 17:02:52
Uiteraard is het ook niet goed als in arts stiekem in bouwvakkers kleren aan het werk gaat op de bouw en dan ergens een constructiefout maakt (al zie ik dat op de een of andere manier niet zo snel gebeuren....  ::)).

Ehm..... toch eens nagaan wie dat Bos en Lommerplein heeft gebouwd ;D

Karim

• Gast
Reactie #35 Gepost op: 13 juli 2006, 17:06:20
Ehm..... toch eens nagaan wie dat Bos en Lommerplein heeft gebouwd ;D

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #36 Gepost op: 13 juli 2006, 17:37:50
Oké dat is duidelijk ;) maar onderschat het werk van een bouwvakker ook niet. Ik heb zelf vier jaar in de bouw gewerkt als timmerman ;D .

Toch heb je in de medische sector heel wat meer 'wannabees' dan in de bouw...
Arts  www.alphalog.nl

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 13 juli 2006, 17:58:16
Kijk eens op een zaterdag bij de gamma of praxis allemaal bouw wannabies.

En de echte vakmannen kunnen het werk weer komen opknappen. ::)

De helft van de omzet van een bouwmarkt beland weer op de vuilstort omdat het toch moeilijker was dan op tv bij prutsen met klunsen  of eigen huis in puin  :D

Mc DuLu

• Gast
Reactie #38 Gepost op: 19 juli 2006, 12:56:06
Hebben jullie in Nederland geen Geen "pasje" of "Badge" waar op vermeld staat wie je bent en wat je hulpverleningsvaardigheden zijn ?
In Belgie Hebben we die dingen en zijn die "Verplicht" om te dragen tijdens de dienst, dus hoe dan ook in dienst of toevallig passant bij een ongeval of andere gebeurtienis je kan je altijd legitimeren bvb. naar politie of andere hulpverleners toe zodat er geen discussie is.

Karim

• Gast
Reactie #39 Gepost op: 19 juli 2006, 13:34:59
Hebben jullie in Nederland geen Geen "pasje" of "Badge" waar op vermeld staat wie je bent en wat je hulpverleningsvaardigheden zijn ?
In Belgie Hebben we die dingen en zijn die "Verplicht" om te dragen tijdens de dienst, dus hoe dan ook in dienst of toevallig passant bij een ongeval of andere gebeurtienis je kan je altijd legitimeren bvb. naar politie of andere hulpverleners toe zodat er geen discussie is.

Die zijn er wel Luc, maar die worden niet altijd gedragen.

Meestal komt dat omdat de badge dan in 'n ander kledingstuk zit, en de meeste geen zin hebben om steeds dat pasje d'r uit te moeten halen en weer in het nieuwe jasje/vest/overal te moeten proppen (wat lang niet altijd even makkelijk gaat).

In Belgie is dat toch net zo, ik had ook lang niet altijd m'n 100 badge in/op, en collega's ook niet. Sommige hadden wel 'n papiertje gemaakt met "100" erop, samen met hun naam en dienstnummer, en dat in alle kledingstukken gedaan.
Of een copie van hun badge, maar er werd ook wel regelmatig zonder een zichtbare badge gereden.

Ik heb sowieso wel altijd 'n copie in m'n beurs zodat ik me kan legitimeren, en die beurs heb ik altijd me, alleen heb ik, net als vele andere, dus niet altijd de badge in het kledingstuk wat ik op dat moment draag.