Hebben jullie in Nederland geen Geen "pasje" of "Badge" waar op vermeld staat wie je bent en wat je hulpverleningsvaardigheden zijn ?
In Belgie Hebben we die dingen en zijn die "Verplicht" om te dragen tijdens de dienst, dus hoe dan ook in dienst of toevallig passant bij een ongeval of andere gebeurtienis je kan je altijd legitimeren bvb. naar politie of andere hulpverleners toe zodat er geen discussie is.
Die zijn er wel Luc, maar die worden niet altijd gedragen.
Meestal komt dat omdat de badge dan in 'n ander kledingstuk zit, en de meeste geen zin hebben om steeds dat pasje d'r uit te moeten halen en weer in het nieuwe jasje/vest/overal te moeten proppen (wat lang niet altijd even makkelijk gaat).
In Belgie is dat toch net zo, ik had ook lang niet altijd m'n 100 badge in/op, en collega's ook niet. Sommige hadden wel 'n papiertje gemaakt met "100" erop, samen met hun naam en dienstnummer, en dat in alle kledingstukken gedaan.
Of een copie van hun badge, maar er werd ook wel regelmatig zonder een zichtbare badge gereden.
Ik heb sowieso wel altijd 'n copie in m'n beurs zodat ik me kan legitimeren, en die beurs heb ik altijd me, alleen heb ik, net als vele andere, dus niet altijd de badge in het kledingstuk wat ik op dat moment draag.