Omstanders bedreigen ambulancepersoneel - Amsterdam-03-07-06

Auteur Topic: Omstanders bedreigen ambulancepersoneel - Amsterdam-03-07-06  (gelezen 4146 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
AMSTERDAM - Familieleden van een man die zondag nabij de Entrepotbrug in Amsterdam een hartaanval kreeg, hebben het toegesnelde ambulancepersoneel ernstig gehinderd en bedreigd. Volgens de GGD was sprake van een "onacceptabele" situatie en is inmiddels aangifte gedaan van vernieling van een van de ambulances, liet een woordvoerder maandag weten.

De familie ging door het lint omdat de broeders volgens hen niet snel genoeg ter plaatse waren. De GGD-zegsman zei dat de ambulances binnen zeven minuten aankwamen, een normale aanrijtijd. "Maar in dit soort situaties willen mensen natuurlijk dat de hulpverleners binnen een minuut ter plekke zijn. Dat kan helaas niet, want we hebben niet om elke hoek ambulances staan."


De politie en brandweer moesten eraan te pas komen om de omstanders op afstand te houden. "Dit soort incidenten maakt het voor ambulancepersoneel onwerkbaar", meent de zegsman.

Bonje

De familieleden veroorzaakten later in het ziekenhuis, waar de man uiteindelijk overleed, ook nog bonje. Volgens de GGD is niet te zeggen of de man het had overleefd als de broeders niet waren tegengewerkt.

Bron: Nu.nl

Het lijkt de gewoonste zaak van de wereld te worden, je hoort het steeds vaker en het word steeds gekker.  :-\ :(




Karim

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 3 juli 2006, 15:54:27
Bah bah bah!  >:(

Dat soort gasten moeten ze gewoon berechten en vervolgen.  Het is niet meer als logisch dat er veel emoties los komen in dat soort situatie's, maar je gaat gewoon NIET het ambulance personeel aanvallen en/of hun materiaal/apperatuur vernielen.

Dat ze dat maar 's heel duidelijk naar buiten brengen in het nieuws!

In Engeland zijn er sinds enige tijd infocommerials op de tv, waarin wordt verteld hoevaak dit soort dingen gebeuren (agressie tegen ambulance personeel) en wat de straffen daarop zijn.

En daarnaast zie je ook in steeds meer ambulance's een bordje hangen dat er absoluut niks getollereerd wordt en dat de NHS al hun middelen in zal zetten bij het maken van een strafzaak in geval van agressie jegens in hun personeel.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #2 Gepost op: 4 juli 2006, 08:20:13
Dit soort mafkezen zou je eigenlijk in de toekomst moeten uitsluiten van ambulancehulp. Dit heeft niets meer met redelijke emotie te maken. Dit is gewoon hufterig gedrag dat ons de werkelijke aard van die betreffende familie laat zien.

Wat een flauwekul zeg. Wat er zich ook heeft afgespeeld aan de telefoon, de ambulancemedewerkers die erheen gingen hadden er helemaal niets mee te maken en werden ook maar gestuurd.

Inmiddels op een filmfragment via www.nieuws.nl gezien dat de betreffende familie het e.e.a. wijt aan racisme: een blanke man met hartproblemen zou immers veel sneller zijn geholpen door de ambulance.  :-\

Wat een gel...... zeg. Als je het niet meer weet gooi je het maar weer op racisme.  >:(

Rest mij de betreffende medewerkers veel sterkte te wensen. Wat ik de agressieve familie toewens laat ik hier maar onvermeld.  :(
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #3 Gepost op: 4 juli 2006, 14:09:06
In het nieuws vertelde de familie dat de Ambulance veel te laat kwam en dat ze "letterlijk" een half uur lang via de telefoon instructies gaven.

Volgens de ambulancedienst was de Ambulance met 7 minuten ter plaatse. Ruim binnen de aanrijtijd dus.....


ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Reactie #4 Gepost op: 4 juli 2006, 14:46:47
Inmiddels op een filmfragment via www.nieuws.nl gezien dat de betreffende familie het e.e.a. wijt aan racisme: een blanke man met hartproblemen zou immers veel sneller zijn geholpen door de ambulance.  :-\

Logisch, want de centralist kan natuurlijk door z'n telefoon heen zien hoe de patiënt eruit ziet.


pesje2

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 4 juli 2006, 22:56:54
Lekker visite kaartje voor de toekomstige broeders :-X

Hierdoor word de baan niet echt leuk meer van :(

Die mensen moet je meteen 10 jaar geven, stelletje deb....

Gr. Niels


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 4 juli 2006, 22:58:06
Volgens een nieuwszender gaan de familieleden de ggd aanklagen wegens de dood van de man :-\
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Karim

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 4 juli 2006, 23:04:43
En de GGD gaat de familie aanklagen voor bedreiging en vernieling van hun ambulance, net zoals het ziekenhuis waar 16 ruiten zijn gesneuveld omdat deze aso's zich niet konden gedragen.


Sajo

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 5 juli 2006, 09:02:21
Het zou  een mooie gelegenheid zijn om de ( helaas maar waar, vaak allochtone) bevolking eens met zn neus op de feiten te drukken dat er niet gedold moet worden met de hulpverlening in Nederland

En deze familie een dusdanige straf op te leggen dat de volgende wel eerst 2x achter zn oren krabbelt voor ze hun b.. opentrekken.
En nee geen geldboete want dat werkt niet . rijden jullie een paar weken later nadat je met ...km pu te hard geflitst of staande gehouden was ook nog keurig de max snelheid, nee toch gewoon weer een zware voet. doe ik ook

Ja ja ik weet het het is een gewaagde uitspraak en ik weet dat er ook vele nederlandse aso's zijn .
maar helaas de persberichten en beelden liegen er niet om als het er op aan komt.

Deze mensen(?)zouden zich publiekelijk moeten verontschuldigen voor wat er gebeurd is.(op het Journaal)
En ik weet het ,het is moeilijk als er een dierbare van je overlijd,maar als aangetoond is dat de hulpverlening daadwerkelijk op tijd was.
moet je gewoon je smoel houden en zeker niet zeiken over discriminatie

want als het dat had geweest dan had die bus helemaal niet komen opdraven
en had de bemanning lekker van het zonnetje blijven genieten.

Zou het niet zo zijn geweest dat als er niks had gebeurd  en de familie die Ambu mensen gewoon hun werk hadden laten doen
het SO nog geleeft had?
Mijn conclusie: dood door schuld  Familieschuld.
Sorry hoor voor mijn negatieve uitlatingen maar ik kan me hier zo kwaad om maken hou je b.. en laat ons hulpverleners gewoon ons werk doen.
En als je het beter weet of kan ga er dan zelf voor leren er zijn zat mensen nodig toch?


Tjin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #9 Gepost op: 5 juli 2006, 09:24:32
Het zou  een mooie gelegenheid zijn om de ( helaas maar waar, vaak allochtone) bevolking eens met zn neus op de feiten te drukken dat er niet gedold moet worden met de hulpverlening in Nederland

Mischien niet helemaal relevant met het onderwerp, maar is de term: lagere sociale ecnomische klassen mischien niet beter i.p.v. allochtone. Dat huftigere gedrag komt vaak voor uit dezelfde sociaal economische klassen, met enkele uitzonderingen natuurlijk.
Dat allochtoon versus autochtoon gedrag, lijdt juist tot een grotere breuk tussen de twee.