Ja normaal wel, maar Eemland is een uitzondering en dat peloton bestaat uit 8 TS'en. Vandaar dat ik zei dat het geen 2 pelotons waren.
Erwin,
dat is leuk voor de regio waar ze bijstand moeten verlenen
deze hebben dan waarschijnlijk 1 peloton aangevraagd > verwachten 4 ts met 4 x 6 personen en er staan er 8.
in de schoenen van de ovd denkend die als Pcdt moet optreden zou ik er 4 direkt rechtsomkeerd weer naar huis sturen.
en trouwens denk ik niet dat men hierin afwijkt met de rest van nl er zijn gewoon 2 pelotons gevraagd en gealarmeerd.
anders mag jij eens uitleggen waarom men in de brul (eemland) vind dat een pel. uit 8 ts bestaat.
ook als je gaat kijken in het kader van verzorging > men rekent uit dat men bijvoorbeeld ergens 3 pel. heeft staat is 3X4X6 personen plus wat leidingevenden is voor zoveel personen eten en drinken.
ik moet er niet aan denken dan net in 1 van extra 4 ts te zitten > geen eten of drinken en drinken is juist met deze dagen bij een inzet zo belangrijk
als men in eemland dit zelf wil prima maar overal gelden voor interregionale bijstand dezelfde afspraken en dat zijn de landelijke normen als men dus 1 peloton vraagt komen er 4 maal ts en Pcdt en geen 8 ts. zelfs in die gevallen blijven de pm ( motivatiebusjes ) aan de kazerne terwijl men die in eigen gebied wel meeneemt.